کد: 1287-351300      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ ارديبهشت   تعداد بازدید : 2586

برگزاری نشست همفکری EducationIRAN با بررسی معیارهای دانشگاه‌های متقاضی عضویت در این پروژه

نشست همفکری EducationIRAN با بررسی معیارهای دانشگاه‌های متقاضی عضویت در این پروژه و اهمیت مقوله بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر ترابی، دبیر ستاد نوآوری دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر شریفی، عضو هیأت‌علمی دانشکده پزشکی، یزدانی، مسئول امور دانشجویان خارجی معاونت بین‌الملل و رحیمی، کارشناس بین‌الملل معاونت بین‌الملل در این جلسه که چهارشنبه 15 اردیبهشت برپا شد، حضور داشتند.

این نشست با ارائه توضیحات مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل در خصوص فعالیت‌های انجام شده در پروژه EducationIRAN آغاز شد.

در ادامه، دکتر ترابی بیان داشت: به منظور حرکت در این مسیر مقوله بین‌المللی سازی باید در بدنه دانشگاه‌ها پیاده‌سازی شود.

دبیر ستاد نوآوری دانشگاه افزود: جذب تعداد قابل‌توجه دانشجویان خارجی و راه‌اندازی مجموعه‌هایی چون کالج بین‌الملل دانشگاه از نتایج مثبت فعالیت دانشگاه در حوزه بین‌المللی سازی است.

وی گفتمان ایجاد شده به واسطه بین‌المللی سازی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران مثبت ارزیابی کرد و گفت: بین‌المللی سازی علوم پزشکی به معنای پختگی در حوزه فناوری‌های پزشکی و در مجموع درونی سازی این مقوله است.

دکتر ترابی تصریح کرد: همچنین باید پیاده‌سازی مهارت بین‌المللی سازی را به جای دستیابی به علم بین‌المللی سازی در دستور کار قرار دهیم.

دبیر ستاد نوآوری دانشگاه پیشنهاد مرور مجدد فاز صفر پروژه EducationIRAN را در همین راستا مطرح کرد و گفت: افرادی که در این زمینه با هم همکاری می‌کنند باید از هر نظر هماهنگ باشند تا این هم زبانی به هم پایانی منجر شود.

دکتر شریفی نیز با ارائه اسلایدهایی ویژگی‌های دانشگاه‌هایی که می‌توانند به عضویت پورتال EducationIRAN درآیند را تشریح کرد و به بیان شاخص‌هایی را در این باره پرداخت.

دکتر شعبانی در بخش پایانی این نشست با بیان اینکه بیشتر شاخص‌هایی که در این نشست مطرح شد، Subjective بوده‌اند، یادآور شد: به نظر می‌رسد در گام بعدی باید نسبت به اولویت‌بندی این شاخص‌ها گام برداریم.

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close