کد: 1287-352511      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ اسفند   تعداد بازدید : 2125

دکتر تکیان: رتبه بین‌المللی دانشگاه علم پزشکی تهران در ارتباط با سازمان‌های جهانی ارتقاء یافته است

دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی به منظور افزایش ظرفیت خود و ارتقاء جایگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی بهترین استفاده را کرده است.

معاون حوزه قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل در گفتگو با روابط عمومی معاونت بین‌الملل به بهانه جشن روز بین‌الملل دانشگاه ضمن بیان این مطلب گفت: به طور کلی می‌توان سازمان‌های بین‌المللی را به سازمان‌ها وابسته به ملل متحد، سازمان‌هایی که ماهیت خیریه دارند ولی لزوماً به ملل متحد وابسته نیستند و سازمان‌های بین‌المللی که ماهیت انتفاعی دارند، تقسیم کرد.
دکتر امیرحسین تکیان با اشاره به اینکه ارتباط با برخی از این سازمان‌ها لازمه فعالیت‌ دانشگاه‌های بین‌المللی است، اظهار داشت: ارتباط با سازمان‌های گروه اول اغلب از طریق دولت‌ها صورت می‌گیرد و از آنجا که سازمان‌هایی با نقش فنی و تکنیکال هستند، دانشگاه‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارتباطات گسترده‌ای با آن‌ها دارند.
وی از مجموع این سازمان‌ها به WHO اشاره کرد و گفت: همکاری دانشگاه با این سازمان زمینه‌ساز برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و پژوهش‌های مشترک شده است.
معاون حوزه قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل افزود: دانشگاه‌های کشور در راستای افزایش ظرفیت خود از سازمان‌های نوع دوم و سوم بهره می‌برند و اغلب مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در حوزه آموزش و پژوهش وارد یک زنجیره جهانی می‌شوند که برای هر دو طرف نتیجه‌بخش و سودمند خواهد بود.


دکتر تکیان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی به منظور افزایش ظرفیت خود و ارتقاء جایگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی بهترین استفاده را کرده است، گفت: به عنوان مثال چهار مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در دانشگاه علم پزشکی تهران فعالیت می‌کنند که منجر به اخذ گرنتهای تحقیقاتی، فعالیت‌های پژوهشی مشترک و زمینه سازی برای برگزاری دوره‌های آموزشی شده‌اند.
وی تصریح کرد: همچنین شناسانده شدن دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای هیأت‌علمی آن و ایجاد زمینه‌های همکاری گسترده‌تر نیز به واسطه این سطح از تعاملات ایجاد شده است.
معاون حوزه قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل همچنین فرارسیدن چهارمین جشن روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران را فرصت خوبی برای رصد فعالیت‌های بین‌المللی سازی این دانشگاه دانست و گفت: نزدیک به شش درصد از مجموع دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که حاکی از دستاوردی قابل اتکا در حوزه آموزشی است.
دکتر تکیان با تأکید بر اینکه بررسی‌ها حاکی است که نیمی از دانشجویان خارجی که توسط 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور جذب شده‌اند، امروز در این دانشگاه به آموزش و تحصیل مشغولند، افزود: مسئولان دانشگاه ضمن حفظ این روند باید پذیرش هدفمند دانشجویان بین‌المللی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دانشگاه با وجود جذب گرنتهای ارزشمند در سطح بین‌المللی هنوز با وضعیت مطلوب خود فاصله دارد و در راستای حمایت از پژوهشگرانی که به این عرصه وارد می‌شوند و نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش باید گام‌های جدی تری بردارد.

خبرنگار: مهناز وحیدی

 

گالری عکس 1 (چهارمین جشن روز بین الملل 1)

گالری عکس 2 (چهارمین جشن روز بین الملل 2)

گالری عکس 3 (نمایشگاه روز بین الملل دانشگاه)

گالری عکس 4 (روز بین الملل / غرفه دانشکده پرستاری و مامایی)

گزارش خبری از جشن روز بین الملل از شبکه خبر سیما

اخبار مرتبط:

مراسم روز بین‌الملل برای چهارمین سال در دانشگاه برگزار شد

جشن روز بین‌الملل/ دانشگاه دکتر جعفریان: جذب دانشجویان خارجی دانشگاه را به سوی بازار بزرگ آموزش عالی جهان سوق می‌دهد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر عرب خردمند: دانشگاه علوم پزشکی تهران با عزمی راسخ تحقق مرجعیت علمی کشور را دنبال می‌کند

دکتر جلیلی: بین‌المللی سازی آموزش عالی با نظام‌مند کردن فرآیندهای آموزشی و  بازبینی زیرساخت‌ها محقق می‌شود

جشن روز بین الملل دانشگاه/دکتر قاضی خوانساری جذب دانشجویان خارجی مقاطع تحصیلات تکمیلی را سرمایه‌گذاری در مسیر بین‌المللی سازی دانست

توسعه جذب دانشجویان خارجی با تأکید بر رشته‌های پزشکی مورد حمایت وزارت امور خارجه است

جشن روز بین الملل دانشگاه/دکتر پورهاشمی توانمندی اساتید در آموزش دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی را لازمه بین‌المللی سازی خواند

در آستانه جشن روز بین الملل دانشگاه/ دکتر لاریجانی: بین‌المللی سازی باید به عنوان یک ضرورت در نظام آموزش علوم پزشکی درک شود

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران(مف دا)

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

سایت خبری مرور نیوز

سایت خبر فارسی

روزنامه آفرینش

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تی نیوز

پایگاه خبری خبر وان

اخبار پارسیک

اخبار دنیا بین

بازار خبر

اخبار پارسی پو

وب سایت خبری دمادم

اخبار پارسی نیوز

اخبار جوان ایرانی

تیتر نو

اخبار پویش 24

اخبارذاکر

اخبار پی اچ دی آزمون

اخبار بولتن

اخبار موج نو

اخبار منجیل خبر

اخبار کیوسک تایمز

اخبار نیوز مانیتور

اخبار رادیکال خبر

اخبار مهتاب

اخبار سرویس خبری

اخبار دانش نیوز

اخبار کافه خبر

اخبار تریبون

اخبار بی تیتر

اخبار نشر خبر

اخبار آی وی نیوز

اخبار بیا تو خبر

اخبار مجله خبری نیوز

اخبار نیوز سورس

اخبار عنوان

نظر شما :
captcha
Close