کد: 1287-352513      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ اسفند   تعداد بازدید : 1592

دکتر جلیلی: بین‌المللی سازی آموزش عالی با نظام‌مند کردن فرآیندهای آموزشی و بازبینی زیرساخت‌ها محقق می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه گفت: به نظر می‌رسد برای بین‌المللی سازی آموزش عالی نیازمند نظام‌مند و شفاف کردن فرآیندهای آموزشی، توجه به نیازهای بین‌المللی در مورد رشته مقاطع و بازبینی زیرساخت‌ها برای اطلاع‌رسانی هستیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر محمد جلیلی در گفتگویی به مناسبت جشن روز بین‌الملل دانشگاه مهم‌ترین دستاورد آموزشی جذب دانشجویان بین‌المللی را ارتقاء کیفیت آموزش و ساماندهی خدمات آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: حضور دانشجویان بین‌المللی به ایجاد فضای شور و نشاط در گروه­های آموزشی کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: همچنین گروه‌های آموزشی برای جذب دانشجویان بین‌المللی لازم است مواردی از قبیل طرح دوره‌ها، الزامات، انتظارات و روندها را از قبل شفاف کنند که این خود برای کل دانشگاه یک فرصت است.
معاون آموزشی دانشگاه همچنین به نقاط قوتی که هم اکنون دانشگاه در حوزه آموزش دانشجویان خارجی دارد و می‌تواند سرلوحه سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: حضور اساتید برجسته، ایجاد بستر مناسب برای جذب دانشجویان و برنامه‌های توانمندسازی کارکنان در جهت فرآیندهای جذب دانشجویان از مهم‌ترین اقداماتی است که در دانشگاه به خوبی انجام شده است.
دکتر جلیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش کمیته‌های جذب دانشجویان خارجی در تسهیل روند پذیرش این گروه از دانشجویان، اظهار داشت: برگزاری کمیته‌های جذب قطعاً مسیر بسیار مناسبی برای پذیرش دانشجو به شمار می‌آید و دانشگاه علوم پزشکی تهران با مجموعه توانمندی‌هایی که در گروه‌های آموزشی وجود دارد، بهترین مرجع برای شناسایی داوطلبان واجد شرایط است.
وی افزود: حضور و مشارکت اساتید به ویژه اساتید راهنما و مدیران گروه در کمیته‌ها به علمی کردن این فرآیند بسیار کمک می‌کند ضمن اینکه همکاران حوزه بین‌الملل هم اطلاعات را جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کنند تا تصمیم‌گیری برای کارشناسان راحت­تر صورت گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه همچنین به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تشکیل کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی در تعامل با معاونت آموزشی وزارت بهداشت پرداخت و اظهار داشت: بحث تطبیق برنامه‌ها در اساس، مدل ترقی برای حرکت در مسیر بین‌المللی سازی است هرچند باید از این فرصت با دقت زیادی استفاده شود.
دکتر جلیلی اضافه کرد: گاهی لازم است تغییرات مختصری در کوریکولوم­ها داده شود تا با مسائل خاص دانشجویان بین‌المللی مطابقت داده شوند و این یک نوع از متناسب‌سازی است. در حالت دیگر اساساً یک رشته مقطع با توجه به نیازهای جهانی و منطقه‌ای در پاسخ به درخواست تعداد زیادی از داوطلبان طراحی می‌شود که در اینجا باید با دقت زیاد مسیر تدوین و تضمین کیفیت دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه در مسیر بین‌المللی سازی نیاز به نظام­مند و شفاف کردن فرآیندهای آموزشی، توجه به نیازهای بین‌المللی در مورد رشته مقاطع و بازبینی زیرساخت‌ها احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در بحث دوره‌ها انعطاف‌پذیر باشیم و فرآیندهای خود را شفاف و روان کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه یادآور شد: اطلاع‌رسانی کافی و جامع در مورد توانمندی­های دانشگاه، رشته‌های موجود و قابل ارائه و ظرفیت‌ها نیز ضروری است ضمن اینکه در سطح کشور هم باید امکان برقراری ارتباطات و ورود این دانشجویان تسهیل شود.

خبرنگار: مهناز وحیدی

 

گالری عکس 1 (چهارمین جشن روز بین الملل 1)

گالری عکس 2 (چهارمین جشن روز بین الملل 2)

گالری عکس 3 (نمایشگاه روز بین الملل دانشگاه)

گالری عکس 4 (روز بین الملل / غرفه دانشکده پرستاری و مامایی)

گزارش خبری از جشن روز بین الملل از شبکه خبر سیما

اخبار مرتبط:

مراسم روز بین‌الملل برای چهارمین سال در دانشگاه برگزار شد

جشن روز بین‌الملل/ دانشگاه دکتر جعفریان: جذب دانشجویان خارجی دانشگاه را به سوی بازار بزرگ آموزش عالی جهان سوق می‌دهد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر عرب خردمند: دانشگاه علوم پزشکی تهران با عزمی راسخ تحقق مرجعیت علمی کشور را دنبال می‌کند

جشن روز بین الملل دانشگاه/دکتر قاضی خوانساری جذب دانشجویان خارجی مقاطع تحصیلات تکمیلی را سرمایه‌گذاری در مسیر بین‌المللی سازی دانست

دکتر تکیان: رتبه بین‌المللی دانشگاه علم پزشکی تهران در ارتباط با سازمان‌های جهانی ارتقاء یافته است

توسعه جذب دانشجویان خارجی با تأکید بر رشته‌های پزشکی مورد حمایت وزارت امور خارجه است

جشن روز بین الملل دانشگاه/دکتر پورهاشمی توانمندی اساتید در آموزش دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی را لازمه بین‌المللی سازی خواند

در آستانه جشن روز بین الملل دانشگاه/ دکتر لاریجانی: بین‌المللی سازی باید به عنوان یک ضرورت در نظام آموزش علوم پزشکی درک شود

آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران(مف دا)

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

سایت خبری مرور نیوز

سایت خبر فارسی

روزنامه آفرینش

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تی نیوز

پایگاه خبری خبر وان

اخبار پارسیک

اخبار دنیا بین

بازار خبر

اخبار پارسی پو

وب سایت خبری دمادم

اخبار پارسی نیوز

اخبار جوان ایرانی

تیتر نو

اخبار پویش 24

اخبارذاکر

اخبار پی اچ دی آزمون

اخبار بولتن

اخبار موج نو

اخبار منجیل خبر

اخبار کیوسک تایمز

اخبار نیوز مانیتور

اخبار رادیکال خبر

اخبار مهتاب

اخبار سرویس خبری

اخبار دانش نیوز

اخبار کافه خبر

اخبار تریبون

اخبار بی تیتر

اخبار نشر خبر

اخبار آی وی نیوز

اخبار بیا تو خبر

اخبار مجله خبری نیوز

اخبار نیوز سورس

اخبار عنوان

نظر شما :
captcha
Close