کد: 1287-352514      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ اسفند   تعداد بازدید : 2697

مراسم روز بین‌الملل برای چهارمین سال در دانشگاه برگزار شد

در راستای ارتقای بین‌المللی سازی دانشگاه، تعامل سازنده و مؤثر در عرصه بین‌المللی و ایجاد روابط حسنه با سایر کشورهای دنیا و با تأکید بر مسائل آموزشی و به‌منظور توسعه جذب دانشجویان بین‌المللی، مراسم روز بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

در مراسم روز بين‌الملل و ديدار با سفرا و نمايندگان كشورهاي خارجي که دوشنبه 17 اسفند 95 با حضور دکتر کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در تالار ابن‌سینا دانشکده پزشكي برگزار شد، معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن خیرمقدم به سفرا،نمایندگان وزارت امور خارجه، اساتید و دانشجویان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با عزم راسخ به دنبال ایفای نقش خود در دست‌یابی مرجعیت علمی کشور است.
وی افزود: تاریخ کشور ایران که یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری است از دیرباز با علم و دانش عجین بوده است. تاریخ، اکتشافات متعددی در علوم پزشکی را دستاورد مستقیم پژوهشگران و دانشمندان ایران می‌داند.
دکتر عرب خردمند، در ادامه بابیان اینکه تأثیر ایرانیان بر پیشرفت زندگی بشر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان بلندمرتبه در علوم دینی ما تعلیمات مؤثری در حوزه دانش و علوم پزشکی داشته‌اند.
معاون بین‌الملل دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با عزم راسخ به دنبال ایفای سهم خود در تحقق مرجعیت علمی کشور است و در راستای دستیابی به مرجعیت علمی دانشگاه فعالیت‌های چشمگیری درزمینهٔ تولید علم، تبادل استاد و دانشجو، ارتقاء برنامه‌های آموزشی و تأسیس شعب بین‌الملل به انجام رسانده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با تلاش دانشجویان و اساتید و تداوم عوامل مؤثر دانشگاه علوم پزشکی تهران به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و در مسیر رشد و اعتلای کشور حرکت کند.
رعایت معنویت در انجام کارها، موتور موفقیت‌های پیایی است
سپس علی بی‌نیاز رئیس بخش مطالعات بین‌الملل و اقتصاد وزارت امور خارجه ضمن خوشامدگویی به سفرا و دانشجویان خارجی به کتاب علم و اسرار نوشته سید حسین نصر اشاره‌ای کرد و گفت: در این کتاب معرفت در شرق جهان من‌جمله ایران نسبت داده‌شده و دیگر مکاتب دیگر نیز از این ناحیه نشأت‌گرفته و متفاوت بادانشی است که در غرب وجود دارد.
وی افزود: دانشی که در شرق وجود دارد همراه باخرد است که بخشی از وجود ما و توأم با معنویت است معنویت نیز ارتباطی مستقیم با روح دارد و روح بخشی از وجود ماست.
علی بی‌نیاز بابیان اینکه، وقتی غرب به اوج شکوفایی خود رسید تازه به‌جایی رسیده ه بود که ما سال‌ها پیش آغاز کرده بودیم یعنی دوران صفوی. دورانی که مذهب شیعه نهادینه شد و علوم پزشکی در ایران به اوج خود رسید. امروز ما به‌جایی رسیده‌ایم که دیگران باید از ما بیاموزند.
وی در پایان گفت: معنویت در انجام کارها همیشه برای ما اولویت بوده و هست آیا همیشه با چاقوی جراحی می‌توان کاری کرد؟ آیا روح را می‌توان به‌غیراز ایجاد معنویت جراحی کرد؟ این نوآوری در دین ما است و موتور موفقیت در انجام کارها. ایران همیشه پیشتاز امر موفقیت در جهان به‌خصوص پزشکی و سلامت بوده و هست.

جذب دانشجوی خارجی، تصاحب بخشی از بازار بزرگ آموزش عالی در دنیا
پس‌ازآن، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از برگزاری چهارمین مراسم روز بین‌الملل دانشگاه گفت: از تمامی شما عزیزان سپاسگزارم که این فرصت را به ما دادید که با شما ارتباط برقرار کنیم و بگوییم که 670 دانشجو از 37 کشور جهان دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل برگزیده‌اند.
دکتر جعفریان بابیان این‌که آموزش عالی با یک رقابت بین‌المللی بسیار جدی روبرو است گفت: با جذب دانشجویان خارجی، ظرفیت آموزش عالی زیاد می‌شود و همه دانشگاه‌ها خواستار آن هستند که از کشورهای دیگر دانشجو جذب کنند؛ بنابراین برای جذب دانشجویان خارجی، با رقبای بسیار سختی مواجه هستیم و ازآنجایی‌که در ایران این کار به‌تازگی انجام می‌شود، شاید برای سایرین قابل‌باور نباشد.
رییس دانشگاه افزود: اگر تعداد دانشجویان بین‌الملل رقم بالایی ندارد به این دلیل است که جذب دانشجو به‌تازگی در ایران و برای بین‌المللی کردن آموزش عالی آغازشده و بسیار خرسندیم که بخشی از بازار بزرگ آموزش عالی محسوب می‌شویم.
دکتر جعفریان بابیان اینکه، از 7 سال گذشته تلاش‌های فراوانی برای جذب دانشجوی خارجی صورت گرفته، تصریح کرد: شروع کار بسیار پیشرفت خوبی داشت به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا 5 سال آینده رقم دانشجویان خارجی در دانشگاه به هزار تن برسد البته این هدف تا سال 97 شمسی، محقق خواهد شد.
دکتر جعفریان ادامه داد: این دانشگاه، با داشتن 11 دانشکده، بیمارستان‌های متعدد، مراکز بهداشتی، مؤسسات پژوهشی، 15 هزار کارمند، دپارتمان‌های مختلف و بیش از هزار عضو هیئت‌علمی بستر مناسبی برای آموزش عالی ایجاد کرده تا تجارب خود را گسترش داده و به اشتراک بگذارد.
رییس دانشگاه افزود: امیدوارم که فعالیت‌های مسیر بین‌المللی سازی دانشگاه، علاوه بر کسب جایگاه بین‌المللی، به ارتقای فرآیندهای دانشگاه نیز کمک کند. چراکه برای بین‌المللی شدن باید بسیاری از استانداردهای خود را از وضعیت کنونی بالاتر ببریم که این‌یک هدف جدی است؛ یعنی تنها جذب دانشجوی خارجی مهم نیست بلکه این مهم است که دانشجوی خارجی این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کند و از تحصیل در آن راضی باشد و درنهایت با رضایت ازاینجا خارج شود. این بدان معنا است که باید استانداردهای خود را ارتقاء دهیم که البته دانشجویان ایرانی نیز به همان اندازه دانشجویان خارجی، از مزایای این ارتقاء بهره‌مند می‌شوند.
دکتر جعفریان در پایان بابیان این‌که در علوم پزشکی، ظرفیت‌هایی داریم که از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا کمتر نیست گفت: با توجه به علم غنی ایران در داروسازی، پزشکی، پرستاری و طب سنتی امیدوارم بتوانیم تعاملات قوی‌تری با دیگر کشورهای جهان داشته باشیم.

دانشجویان خارجی با بهره‌گیری از فرهنگ و تمدن ایرانی سفیر ایران در کشور خود باشند
دکتر خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز ضمن خیرمقدم به سفرا و دانشجویان و شرکت‌کنندگان در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه، گفت: علوم پزشکی در ایران دارای پیشینه دیرینه‌ای است و از حدود ۸۰۰ سال پیش قدمت دارد. درگذشته دانشجویان و علمای بی‌شماری به ایران سفر می‌کردند تا علوم پزشکی را نزد اساتید بلندمرتبه ایرانی فرابگیرند پس بین‌المللی سازی در ایران مبحث جدیدی نیست و به دوران گذشته برمی‌گردد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران و منطقه به شمار می‌آید که امیدوارم شما دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه و آشنایی بافرهنگ و تمدن ایرانی سفرای ما در کشور خود باشید.
دکتر خرازی ادامه داد: با به وجود آمدن علوم و تکنولوژی جدید در دنیا انقلابی در این حوزه پدید آمده که می‌توان به علوم شناختی، ارتباطی و نانو اشاره کرد که درواقع رشته‌هایی هستند که از درون یکدیگر نشأت می‌گیرند و منجر به زندگی بهتر بشر می‌شوند.
وی با اشاره به پیشرفت علوم شناختی در ایران گفت: در کشور ما نیز تلاش‌های مختلفی برای توسعه علوم و فناوری‌های شناختی صورت گرفته و شورایی نیز در این زمینه تشکیل‌شده است تا بتوانیم این علوم را در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی گسترش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تحولات جدیدی در علوم مغز و علوم شناختی در حال رخ دادن است و تکنولوژی‌هایی که در اختیار دانشمندان ما قرار دارد که می‌توانند نقشه مغز را با آن ترسیم کنند که این حوزه جدیدی از مطالعات جهان است و سرمایه‌گذاری‌های وسیعی نیز در این حوزه صورت گرفته است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در پایان گفت: با ترسیم نقشه مغز، چشم‌انداز جدیدی خصوصاً در درمان اختلالات ذهنی به وجود آمده است.
توضیح این‌که در مراسم روز بین‌الملل، همچون سال‌های گذشته، با همکاری دانشجویان خارجی، صنايع‌دستي و نمادهاي فرهنگي 51 کشور دنیا در غرفه‌های آن‌ها در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار گرفت و در پایان لوح یادبود روز بین الملل سال 1395 به امضای دکتر خرازی، علی بی‌نیاز، دکتر جعفریان و دکتر خردمند رسید.

خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی، مهدی کیهان، حسین اکبریان و مهناز وحیدی

 

 

 

 

گالری عکس 1 (چهارمین جشن روز بین الملل 1)

گالری عکس 2 (چهارمین جشن روز بین الملل 2)

گالری عکس 3 (نمایشگاه روز بین الملل دانشگاه)

گالری عکس 4 (روز بین الملل / غرفه دانشکده پرستاری و مامایی)

گزارش خبری از جشن روز بین الملل از شبکه خبر سیما

 

اخبار مرتبط:

حضور سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در جشن روز بین‌الملل دانشگاه با تأکید بر گسترش تعاملات علمی و آموزشی

جشن روز بین‌الملل/ دانشگاه دکتر جعفریان: جذب دانشجویان خارجی دانشگاه را به سوی بازار بزرگ آموزش عالی جهان سوق می‌دهد

جشن روز بین‌الملل دانشگاه/ دکتر عرب خردمند: دانشگاه علوم پزشکی تهران با عزمی راسخ تحقق مرجعیت علمی کشور را دنبال می‌کند

دکتر جلیلی: بین‌المللی سازی آموزش عالی با نظام‌مند کردن فرآیندهای آموزشی و  بازبینی زیرساخت‌ها محقق می‌شود

جشن روز بین الملل دانشگاه/دکتر قاضی خوانساری جذب دانشجویان خارجی مقاطع تحصیلات تکمیلی را سرمایه‌گذاری در مسیر بین‌المللی سازی دانست

دکتر تکیان: رتبه بین‌المللی دانشگاه علم پزشکی تهران در ارتباط با سازمان‌های جهانی ارتقاء یافته است

توسعه جذب دانشجویان خارجی با تأکید بر رشته‌های پزشکی مورد حمایت وزارت امور خارجه است

جشن روز بین الملل دانشگاه/دکتر پورهاشمی توانمندی اساتید در آموزش دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی را لازمه بین‌المللی سازی خواند

در آستانه جشن روز بین الملل دانشگاه/ دکتر لاریجانی: بین‌المللی سازی باید به عنوان یک ضرورت در نظام آموزش علوم پزشکی درک شود


آرشیو اخبار مرتبط در ساير رسانه ها:  

پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران(مف دا)

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)

سایت خبری مرور نیوز

سایت خبر فارسی

روزنامه آفرینش

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تی نیوز

پایگاه خبری خبر وان

اخبار پارسیک

اخبار دنیا بین

بازار خبر

اخبار پارسی پو

وب سایت خبری دمادم

اخبار پارسی نیوز

اخبار جوان ایرانی

تیتر نو

اخبار پویش 24

اخبارذاکر

اخبار پی اچ دی آزمون

اخبار بولتن

اخبار موج نو

اخبار منجیل خبر

اخبار کیوسک تایمز

اخبار نیوز مانیتور

اخبار رادیکال خبر

اخبار مهتاب

اخبار سرویس خبری

اخبار دانش نیوز

اخبار کافه خبر

اخبار تریبون

اخبار بی تیتر

اخبار نشر خبر

اخبار آی وی نیوز

اخبار بیا تو خبر

اخبار مجله خبری نیوز

اخبار نیوز سورس

اخبار عنوان

نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
Load More...
Close