کد: 1287-352906      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ خرداد   تعداد بازدید : 2373

نشست همفکری پروژه EducationIRAN برگزار شد/ طرح پیشنهاد طراحی نرم افزار موبایل

نشست همفکری EducationIRAN با ارائه گزارش اقدامات انجام شده و بیان نقطه نظراتی در خصوص ادامه فعالیت این پروژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست چهارشنبه 10 خرداد با حضور دکتر ترابی، دبیر ستاد نوآوری دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، رحیمی و چهکندی، کارشناسان معاونت بین‌الملل برپا شد.
در آغاز، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌هایی با موضوع پروژه مذکور با وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه و نمایندگان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم چون تهران، تربیت مدرس و خوارزمی، اظهار داشت: تاکنون دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت به صورت ستادی و تعدادی از دانشگاه‌های وزارت علوم به عضویت EducationIRAN درآمده‌اند.
دکتر شعبانی تصریح کرد: این در حالی است که EducationIRAN در نمایشگاه‌هایی به میزبانی مالزی و ترکیه نیز حضوری فعال داشته است.
وی با بیان اینکه معاونت بین‌الملل دانشگاه نسبت به آماده سازی دفترچه عضویت در پرتال EducationIRAN اقدام کرده، گفت: در این دفترچه شرایط عضو شدن برای دانشگاه‌ها متقاضی در دو سطح Information و Function تشریح شده است.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل ادامه داد: اطلاعات تمامی دانشگاه‌های عضو در سطح Information قابل مشاهده خواهد بود و تنها دانشگاه‌هایی که امکان و شرایط ورود به مارکتینگ جذب دانشجویان خارجی را دارند، در سطح Function برای متقاضیان قابل رویت هستند.
دکتر شعبانی افزود: در این دفترچه معیارهایی براساس مطالعه سیستم‌های اعتباربخشی بین‌المللی جهت فعالیت دانشگاه‌ها در سطح Function تعریف شده است.

مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل با اشاره به اینکه براساس مطالعاتی که بر روی نظام‌های اعتباربخشی بین‌المللی انجام شده چک لیست خودارزیابی آماده و در اختیار دانشگاه‌های واجد شرایط ورود به مرحله مذکور قرار داده می‌شود، بیان داشت: صحت اطلاعاتی که این دانشگاه‌ها در چک لیستها وارد می‌کنند، توسط کمیته بازرسی دانشگاه‌های عضو ارزیابی می‌شود.
وی بر ضرورت تعریف گردش کار مشخص برای دانشگاه‌هایی که در دسته‌بندی Function قرار می‌گیرند، تأکید کرد و از دبیر ستاد نوآوری دانشگاه خواست دیدگاه‌های خود را در این باره مطرح کند.
دکتر ترابی، دبیر ستاد نوآوری دانشگاه نیز پیشنهاد طراحی نرم افزار موبایل EducationIRAN جهت طرح درخواست متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های ایرانی را مطرح کرد و گفت: هم اکنون جهت ارائه درخواست تحصیل در قالب پروژه EducationIRAN، یا متقاضیان باید با توجه به رشته مقطع مورد نظر خود اقدام کنند و یا دانشگاهی خاص را با مطالعه و شناخت قبلی برگزینند.
وی تصریح کرد: طراحی نرم افزار موبایل می‌تواند تسریع و آسان‌سازی ارائه درخواست متقاضیان را به همراه داشته باشد ضمن اینکه قابلیت تعریف امکاناتی برای کاربران چون آموزش زبان فارسی در آینده را نیز خواهد داشت.
دبیر ستاد نوآوری دانشگاه همچنین پیشنهاد دو مرحله‌ای شدن ثبت‌نام متقاضیان را مطرح کرد و بیان داشت: با این راهکار در ثبت‌نام اولیه اطلاعاتی که وارد می‌شود براساس اعتماد به متقاضی است که در صورت عدم سنخیت در مرحله ثبت‌نام پیشرفته، فرد به طور کامل کنار  گذاشته می‌شود.

دکتر ترابی اضافه کرد: بررسی پرونده متقاضیان در مرحله ثبت‌نام اولیه می‌تواند به صورت ستادی و با تشکیل کمیته علمی متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های مورد نظر انجام شود ضمن اینکه اعلام نظر نهایی دانشگاه‌ها با دریافت مدارک تکمیلی نیز باید در بازه زمانی مشخص صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد نوآوری دانشگاه افزود: با این روش تسریع در مراحل پذیرش متقاضیان خارجی و رهنمون شدن آسان‌تر آن‌ها به دانشگاه‌های مورد نظر را شاهد خواهیم بود.

خبر و عکس: مهناز وحیدی

 

 

نظر شما :
captcha
Close