کد: 1287-354003      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن   تعداد بازدید : 2293

بسترسازی EducationIRAN برای جذب نخستین دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه موفق شد با بهره‌گیری از بستر EducationIRAN، نخستین دانشجویان بین‌المللی خود را جذب کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، با رویکرد بین‌المللی سازی آموزش عالی کشور، یکی از اصلی ترین مأموریت‌های تعریف‌شده برای EducationIRAN، دریافت و رسیدگی به درخواست‌های تحصیل در ایران از طرف متقاضیان خارجی و توزیع آن‌ها بین مراکز آموزش عالی داخلی است.
پس از آماده سازی پورتال EducationIRAN بارگذاری محتوا و فرم پذیرش آنلاین، تبلیغات دبیرخانه از ابتدای آبان ماه سال جاری جهت معرفی دانشگاه‌های ایران آغاز و منجر به دریافت درخواست‌های تحصیل در ایران از سوی متقاضیان خارجی شد.
در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه  توانست به عنوان اولین دانشگاه متقاضیان بین‌المللی خود را از طریق پورتال مذکور جذب کند.
بنابراین گزارش، دو دانشجوی بین‌المللی در رشته پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ثبت‌نام کرده‌اند.
توضیح اینکه پروژه EducationIRAN برای نخستین بار توسط معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد شد تا با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت کند.
تلاش برای بین‌المللی‌ سازی آموزش عالی ایران، افزایش جذب دانشجویان خارجی و انتقال میراث و فرهنگ غنی کشور به سراسر جهان از مهم‌ترین اهداف این پروژه است.
همچنین دبیرخانه EducationIRAN از تیرماه 95 با تعریف مأموریت‌هایی چون دریافت و رسیدگی به درخواست‌های تحصیل در ایران از طرف متقاضیان خارجی و توزیع آن‌ها بین مراکز آموزش عالی داخلی، مشارکت در جابه‌جایی دانشجویان، اساتید و متخصصان داخلی و خارجی، حضور در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر گردهمایی‌های بین‌المللی مربوطه به عنوان نماینده تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات عضو و تسهیل در برقراری روابط بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های داخلی و خارجی فعالیت خود را در معاونت بین‌الملل دانشگاه آغاز کرد.

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close