کد: 1287-354945      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان   تعداد بازدید : 1235

برگزاری کارگاه آموزشی معرفی فرصت‌های مطالعاتی مراکز آموزش عالی کشور آلمان

نخستین کارگاه آموزشی معرفی فرصت‌های مطالعاتی مراکز آموزش عالی کشور آلمان با حضور سرپرست موسسه تبادلات آکادمیک DAAD در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل این کارگاه سه‌شنبه اول آبان ماه با مشارکت معاونت بین‌الملل دانشگاه و معاونت بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی در سالن شورای آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه برپا شد.
احمد کشاورزی، سرپرست موسسه تبادلات آکادمیک DAAD در تهران طی این گردهمایی که مورد استقبال دانشجویان و اساتید قرار گرفت برنامه‌های کلی آکادمیک بین دانشگاه‌های آلمان و ایران، ساختارهای موجود برای تبادل دانشجو و پروژه‌های تحقیقاتی علمی اساتید با هدف بین‌المللی سازی را تشریح کرد.
وی همچنین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های حمایتی DAAD، به برنامه‌های این موسسه برای تقویت همکاری‌های بین دانشگاهی چون سفرهای گروهی دانشجویی، اقامت‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشمندان آلمانی در ایران در چارچوب برنامه تبادلات دوجانبه دانشمندان، کنگره‌ها و سخنرانی‌ها، دوره‌های تدریس کوتاه و یا بلندمدت اساتید آلمانی در ایران، گفتگوی آکادمیک با کشورهای اسلامی، همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تحصیل و آموزش برنامه ایزاپ، راه‌اندازی رشته مقطع تحصیلی مشترک با آلمان و اعطای مدرک تحصیلی مشترک و انواع بورسیه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف از طرف موسسه اشاره کرد.
در پایان پس از طرح پرسش‌هایی از سوی دانشجویان و اساتید حاضر و پاسخگویی به آن‌ها توسط سرپرست موسسه تبادلات آکادمیک DAAD در تهران، درخواست برگزاری کارگاه‌های بیشتر در این زمینه از طرف شرکت‌کنندگان مطرح شد.
 

تهیه خبر و عکس: راهله خادمی

تنظیم: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close