کد: 1287-355744      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت   تعداد بازدید : 1104

در دومین روز از جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران جشنواره غذای ملل با استقبال دانشجویان بین‌المللی و ایرانی برگزار شد

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران طی دومین روز از فعالیت خود در میان شور و هیجان دانشجویان ایرانی و بین‌المللی میزبان جشنواره غذای ملل بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، جشنواره غذای ملل سه‌شنبه 3 اردیبهشت 98 در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران و با حضور مشترک دانشجویان خارجی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران از بیش از 20 کشور چون افغانستان، پاکستان، هند، لبنان، مالزی، اندونزی، عراق، سوریه، روسیه، اتیوپی، تونس، اوگاندا، بروندی، گینه نو، استرالیا، روسیه و دانمارک برپا شد.
این جشنواره با بازدید معاونان بین‌الملل دو دانشگاه و هیأت همراه آنها از غرفه‌های غذای دانشجویان، تعامل آنها با دانشجویان بین‌المللی در خصوص مواد اولیه و نحوه طبخ غذاها و تست غذاهای متنوع ملیت‌های مختلف آغاز شد.
دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و دبیر جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در حاشیه بازدید این هیأت، غذاهای سنتی و ملی کشورها را یکی از نمودهای اصلی فرهنگ و آداب و رسوم آنها دانست و گفت: بر همین اساس بخشی از برنامه فرهنگی جشنواره بین‌الملل دو دانشگاه به نمایش غذاهای کشورها اختصاص یافت و از دانشجویان خواسته شد با پوشیدن لباس‌های سنتی و ملی خود در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.
وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: از زمان نهایی شدن برگزاری مشترک این رویداد بین‌المللی، جلساتی با دانشجویان دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شد و در ادامه دانشجویان دارای ملیت مشترک با تشکیل نشست‌هایی جداگانه هماهنگی‌های نهایی را انجام دادند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل تصریح کرد: این در حالی است که دو دانشگاه با تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز طبخ غذاها و فضای مورد نیاز نمایشگاهی، از دانشجویان علاقه‌مند حمایت کردند.
دکتر شعبانی جشنواره غذای ملل را برشی از بسته کامل فرهنگ کشورهایی دانست که دانشجویان آنها در دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند و بیان داشت: بی‌شک آداب و رسوم، غذاها و لباس‌های سنتی قسمتی از پازل فرهنگی هر کشوری را تشکیل می‌دهند.
وی همچنین برگزاری مشترک جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران را نقطه عطفی در فعالیت‌ها و همکاری‌های این دو دانشگاه عنوان کرد و گفت: فضای نزدیک میان این دو مجموعه دانشگاهی طی سال‌های اخیر به‌واسطه فعالیت‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی ایجاد شده است.
مدیر توسعه بین‌الملل معاونت بین‌الملل افزود: در کنار هم بودن این دو دانشگاه می‌تواند تصویر کامل و بهتری از آموزش عالی ایران در عرصه بین‌الملل ارائه کند و امیدواریم که طی سال‌های آتی نیز شاهد برگزاری مشترک جشنواره بین‌الملل باشیم.
دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز یکی از راه‌های ارتباط و تعامل کشورها را اجرای برنامه‌هایی دانست که به ملل مختلف امکان ارائه المان‌های فرهنگی خود را بدهد، بیان داشت: برگزاری مسابقات ورزشی، فستیوال‌های غذا و مسابقات هنری مصادیق خوبی برای این برنامه‌ها به شمار می‌آیند.
وی با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های برتر ایران در اسفند ماه 97 به عنوان فرصتی برای ایجاد تفاهم و دوستی میان دانشجویان کشورهای مختلف، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای برگزاری جشنواره بین‌الملل دو دانشگاه انجام شد، برپایی جشنواره غذای ملل برای هر چه پررنگ‌تر شدن این تعاملات در دستور کار قرار گرفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه با مثبت ارزیابی کردن تلاش دانشجویان برای نمایش بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم خود با پخت غذاهای سنتی کشورهایشان در این جشنواره، تصریح کرد: این در حالی است که امروز شاهد حضور قابل‌توجه دانشجویان ایرانی، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه در این برنامه و تعاملات نزدیک آنها با دانشجویان بین‌المللی بودیم.
وی در پایان ابراز امیدواری که میزبانی از رویدادهایی چون جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی زمینه‌ساز مرجعیت علمی و فرهنگی دانشگاه در سطح منطقه شود.
در پایان این برنامه مقرر شد برگزیده جشنواره غذای ملل در آیین اختتامیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران معرفی شود.
توضیح اینکه مراسم اختتامیه جشنواره بین‌الملل دو دانشگاه چهارشنبه 4 اردیبهشت از ساعت 15 تا 17 در آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی و با حضور سفرا، رایزنان و نمایندگان کشورهای مختلف، نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و امور خارجه و مسئولان، اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دو دانشگاه برپا می‌شود.

اخبار مرتبط

2 تا 4 اردیبهشت 98/جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود

در آستانه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل تصویب آیین‌نامه دکترای تخصصی استاد محور را فرصتی برای ترغیب اساتید به جذب دانشجویان بین‌المللی دانست

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دکتر حلبچی: ایجاد اتمسفر بین‌الملل در دانشگاه به ارتقای نگرش و بهبود روابط فرهنگی دانشجویان کمک می‌کند

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دکتر تکیان: نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت ظرفیت کم‌نظیری برای دیپلماسی سلامت کشور فراهم می‌آورد

در حاشیه افتتاح غرفه‌های نمایشگاهی جشنواره بین‌الملل /دکتر کریمی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران را سرمایه ملی کشور خواند

با افتتاح غرفه‌های نمایشگاهی دانشجویان خارجی و دانشکده‌های زیرمجموعه/ جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد

در حاشیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دانشجوی پاکستانی دانشگاه بر اهمیت حضور جدی‌تر دانشجویان خارجی در برنامه‌های دانشگاهی تأکید کرد

مهک منظور، دانشجوی هندوستانی تعامل نزدیک اساتید با دانشجویان بین‌المللی را نقطه عطف تحصیل در دانشگاه دانست

دانشجوی نیجریه‌ای دانشگاه استقبال دانشجویان ایرانی از غرفه‌های نمایشگاهی جشنواره بین‌الملل را قابل توجه توصیف کرد

در حاشیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ کشمالا نقوی، دانشجوی بین‌المللی پزشکی سطح کیفی آموزش علوم پزشکی در دانشگاه را مثبت توصیف کرد

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دکتر حاجی فرج تبریزی: آکادمی پورسینا همکاری خانواده دانشگاه با جوامع علمی برای انجام فعالیت‌های بین‌رشته‌ای را تسهیل می‌کند

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دبیر اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس نقش اعضای هیأت‌علمی را در گسترش تعاملات با مراکز علمی سوئیس کلیدی خواند

با تقدیر از برگزیدگان علمی و بین‌المللی/ آیین اختتامیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شد

گالری تصاویر یک
گالری تصاویر دو

آرشیو گزارش تصویری روز بین الملل ۹۸

گالری تصاویر 1 

گالری تصاویر 2

گالری تصاویر 3

گالری تصاویر 4

گالری تصاویر 5

گالری تصاویر 6

گالری تصاویر 7

گالری تصاویر 8

گالری تصاویر 9

گالری تصاویر 10

گالری تصاویر 11

گالری تصاویر 12

گالری تصاویر 13

گالری تصاویر 14

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: مهناز وحیدی، لیلا روستا

نظر شما :
captcha
Close