کد: 1287-355748      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت   تعداد بازدید : 1248

با تقدیر از برگزیدگان علمی و بین‌المللی/ آیین اختتامیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران با حضور جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف، مسئولان، برگزیدگان علمی و بین‌المللی، جمعی از اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان ایرانی و بین‌المللی دو دانشگاه در آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این مراسم چهارشنبه 4 اردیبهشت با تلاوتی از آیات قرآن کریم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و رژه خوش آمدگویی جمعی از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران آغاز شد.
جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران نمایانگر بخشی از توان علمی و پتانسیل فرهنگی کشور بود
سپس دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خوش آمدگویی به تمامی حاضران، گفت: امروز بسیار خوشحالم که شاهد رقم خوردن یکی از بهترین روزهای دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران هستم.
وی افزود: به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران که 45 سال از عمر خود را در این دانشگاه سپری کرده‌ام، مفتخرم که بخشی از توان علمی این دو مجموعه و پتانسیل فرهنگی کشور در قالب برنامه‌ای واحد به نمایش درآمده است.
رئیس دانشگاه همبستگی و همراهی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در برگزاری جشنواره بین‌الملل را برای سایر مراکز علمی و مسئولان کشور آموزنده دانست و تصریح کرد: امیدوارم با همدلی ایجاد شده بتوانیم از ظرفیت عظیم این دو دانشگاه که 170 سال پیش در قالب مدرسه‌ای به نام دارالفنون توسط امیرکبیر بزرگ پایه‌گذاری شد، بیش از پیش بهره ببریم تا 170 سال بعد آیندگان ما از آنچه انجام شده چون امروز به نیکی یاد کنند.
دکتر کریمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 6 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می دهند، اظهار داشت: با تکیه ‌بر اینکه دو دانشگاه در مجموع موفق به جذب حدود 2 هزار دانشجوی بین‌المللی شده‌اند و در مسیر همکاری‌ها و تعاملات مشترک بین‌المللی بسیار هدفمند پیش رفته‌اند، انتظار می‌رود شاهد رویدادها و اتفاقات بزرگ‌تری طی سال‌های آتی باشیم.
وی با تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از فرصت‌ها برای معرفی دستاوردهای علمی این دو مجموعه دانشگاهی در عرصه بین‌المللی، افزود: برنامه‌های مشترکی چون این جشنواره تأثیر بسزایی در شناخت بیشتر دانشجویان دو دانشگاه از یکدیگر، معرفی توانمندی‌های بین‌المللی به نمایندگان کشورهای خارجی، افزایش جذب دانشجویان بین‌المللی و همکاری‌های مشترک در عرصه‌های جهانی خواهد داشت.
رئیس دانشگاه در پایان لحظات و دقایق شادی را برای حاضران در این جشن به ویژه مهمانان دانشگاه تهران آرزو کرد.
هدف رقابت نیست، همکاری‌های علمی را دنبال می‌کنیم
 سفیر سوئیس در ایران نیز به عنوان یکی از مدعوین خارجی با ابراز رضایت از حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره، گفت: برای نخستین بار کشور سوئیس در بخش نمایشگاهی جشنواره بین‌الملل شرکت کرد و تجربه موفقی را پشت سر گذاشت.
مارکوس لایتنر ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دعوت از سفارت سوئیس، به تشریح دلایل حضور خود پرداخت و گفت: ما اعتقاد داریم که همکاری‌های علمی نقشی مهم و کلیدی در روابط متقابل کشورها دارند بنابراین سوئیس به عنوان کشوری نوآور در این زمینه علاقه‌مندی خود را برای گسترش روابط علمی و دانشگاهی اعلام می‌کند.
وی افزود: این در حالی است که یک سال پیش اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شد و خوشبختانه طی این مدت شاهد اعلام آمادگی افراد علاقه‌مند به حوزه‌هایی چون تبادل اساتید و دانشجویان و اجرای برنامه‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های سوئیس بوده‌ایم.
سفیر سوئیس در ایران دلیل دیگر خود از شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران را حضور یک دانشجوی سوئیسی در این گردهمایی دانست.
مارکوس لایتنر به حضور هیأتی متشکل از وزیر علوم و تحقیقات و نوآوری سوییس و جمعی از اساتید دانشگاه‌های این کشور در سال گذشته به ایران اشاره کرد و بیان داشت: قرار است طی سال جاری هیأتی دانشگاهی از ایران به سوئیس سفر کنند که به نظر می‌رسد در تداوم ارتباطات و روابط آکادمیک تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی اضافه کرد: آنچه در این تعاملات برای ما اهمیت دارد رقابت نیست بلکه به دنبال همکاری متقابل هستیم که امیدوارم بیش از گذشته محقق شود.
این برنامه با اجرای سرودهای ملل، اشعار شعرای کشورهای مختلف و قطعات نمایشی هر کشور توسط دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران ادامه یافت.
اجرای این برنامه‌ها توسط دانشجویان بین‌الملل از کشورهایی چون افغانستان، هند، پاکستان، عراق، چین، نیجریه، روسیه و بلاروس با تم آفرینش آغاز و با نکوهش برادرکشی و اهمیت حفظ صلح و وحدت در منطقه به پایان رسید.
دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران یک مجموعه واحد هستند و خواهند بود
در ادامه، دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران نیز با ابراز خوشحالی از تجربه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران در برگزاری جشنواره بین‌الملل، تصریح کرد: این اتفاق ویژه ثابت کرد که این دو مجموعه یک دانشگاه، بودند، هستند و خواهند بود و دانشجویان بین‌الملل آن‌ها باید خود را متعلق به هر دو دانشگاه بدانند.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های نمایشی دانشجویان خارجی طی این مراسم، تصریح کرد: این اجراها حاکی از این واقعیت است که دانشجویان ما نه تنها در حوزه علم و دانش موفق‌اند بلکه با وجود تحصیل برخی از آن‌ها در رشته‌های غیر هنری، هنرمند نیز هستند.
دکتر نیلی احمدآبادی با بیان اینکه بسیار خوشحالم که دانشجویان توانمند دو دانشگاه در حوزه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند، گفت: این موضوع همان رویکردی است که امروز تحت عنوان هنرهای نرم رایج است و دانشجویان باید علاوه بر آموزش‌های علمی، در محیط‌های دانشگاهی آنها را بیاموزند.
وی در ادامه با اشاره به بخشی از سخنرانی سفیر سوئیس در خصوص اهمیت همکاری‌های علمی، تصریح کرد: بدون شک تنها حوزه‌ای که فعالانش به جای رقابت با یکدیگر رفاقت می‌کنند، علم است چرا که این عرصه مرز و محدوده جغرافیایی نمی‌شناسد.
رئیس دانشگاه تهران شرط علم نشر آن و شرط یادگیری را همکاری دانست و بیان داشت: به طور حتم بهترین شیوه صلح و دوستی و ارتباط میان کشورها، همکاری در حیطه‌های علمی است.
دکتر نیلی احمدآبادی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های دیپلماسی سلامت بیش از گذشته استفاده کنیم تا شاهد برقراری دوستی‌ها میان ملل مختلف باشیم، ابراز امیدواری کرد که جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران منجر به تعمیق روابط و همکاری‌ها شده باشد.
تقدیر از برگزیدگان علمی و بین‌المللی
در بخش پایانی این مراسم با حضور روسا و معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران، برگزیدگان علمی و بین‌المللی دو دانشگاه متشکل از اعضای هیأت‌علمی، کارشناسان و دانشجویان ایرانی و بین‌المللی معرفی شدند.
از دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر مصطفی معین، دکتر سید مهدی رضایت سرخ‌آبادی، دکتر رضا صابر، دکتر سعید سرکار، دکتر طلعت مختاری آزاد، دکتر امیرحسین تکیان، دکتر آرمان زرگران، دکتر فرشاد فرزادفر، دکتر محمدعلی منصورنیا، دکتر محمدحسین نکوفر، دکتر محمد عبدالهی، دکتر سکینه شب بیدار، دکتر نیما رضایی، دکتر سیمین زهرا محبی و دکتر ساسان مقیمی عراقی به عنوان اعضای هیأت‌علمی برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین از فضل اله خان، فرانک کیوانوکا، شیملس حسین محمد، محمدالجاسم، سید عبدالغفور سعیدی، بشرا آدام سبیو، فلکه دویوره آگیده، زید جیلانی، فاطمه استاد خلیل، حیدر محمد علی ناصر، مفتائو فسینی، آمنه یعقوب زاده، علیرضا میلاجردی و معصومه غلامی نیز به عنوان دانشجویان برگزیده علمی و بین‌المللی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

 

اخبار مرتبط

 

2 تا 4 اردیبهشت 98/جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود

در آستانه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل تصویب آیین‌نامه دکترای تخصصی استاد محور را فرصتی برای ترغیب اساتید به جذب دانشجویان بین‌المللی دانست

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دکتر حلبچی: ایجاد اتمسفر بین‌الملل در دانشگاه به ارتقای نگرش و بهبود روابط فرهنگی دانشجویان کمک می‌کند

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دکتر تکیان: نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت ظرفیت کم‌نظیری برای دیپلماسی سلامت کشور فراهم می‌آورد

در حاشیه افتتاح غرفه‌های نمایشگاهی جشنواره بین‌الملل /دکتر کریمی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران را سرمایه ملی کشور خواند

با افتتاح غرفه‌های نمایشگاهی دانشجویان خارجی و دانشکده‌های زیرمجموعه/ جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد

در حاشیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دانشجوی پاکستانی دانشگاه بر اهمیت حضور جدی‌تر دانشجویان خارجی در برنامه‌های دانشگاهی تأکید کرد

مهک منظور، دانشجوی هندوستانی تعامل نزدیک اساتید با دانشجویان بین‌المللی را نقطه عطف تحصیل در دانشگاه دانست

دانشجوی نیجریه‌ای دانشگاه استقبال دانشجویان ایرانی از غرفه‌های نمایشگاهی جشنواره بین‌الملل را قابل توجه توصیف کرد

در حاشیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ کشمالا نقوی، دانشجوی بین‌المللی پزشکی سطح کیفی آموزش علوم پزشکی در دانشگاه را مثبت توصیف کرد

در دومین روز از جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران جشنواره غذای ملل با استقبال دانشجویان بین‌المللی و ایرانی برگزار شد

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دکتر حاجی فرج تبریزی: آکادمی پورسینا همکاری خانواده دانشگاه با جوامع علمی برای انجام فعالیت‌های بین‌رشته‌ای را تسهیل می‌کند

جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دبیر اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس نقش اعضای هیأت‌علمی را در گسترش تعاملات با مراکز علمی سوئیس کلیدی خواند

 

گالری عکس یک
گالری عکس دو

آرشیو گزارش تصویری روز بین الملل ۹۸

گالری تصاویر 1 

گالری تصاویر 2

گالری تصاویر 3

گالری تصاویر 4

گالری تصاویر 5

گالری تصاویر 6

گالری تصاویر 7

گالری تصاویر 8

گالری تصاویر 9

گالری تصاویر 10

گالری تصاویر 11

گالری تصاویر 12

گالری تصاویر 13

گالری تصاویر 14

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکاس: جمشید ربیعی و اشکان نورکامی

نظر شما :
captcha
Close