کد: 1287-356289      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ آبان   تعداد بازدید : 964

نخستین نشست هم‌اندیشی مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی آلمان با نمایندگان مراکز تحقیقاتی برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان با نمایندگان مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که یکشنبه 19 آبان 98 برپا شد، دکتر محمدمهدی فیض‌آبادی، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان، دکتر احمد اسماعیل‌زاده، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر ریتا مجتهدزاده، دکتر خاطره سیلانی، دکتر آزاده شادمهر و دکتر آرمان زرگران، معاونان بین‌الملل دانشکده‌های مجازی، پرستاری و مامایی، توانبخشی و طب ایرانی و نمایندگان 9 مرکز تحقیقاتی حضور داشتند.
دکتر فیض‌آبادی در آغاز به اهداف برپایی این گردهمایی اشاره کرد و گفت: ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده میز همکاری‌های علمی آلمان، شناخت دستاوردهای مراکز تحقیقاتی، آشنایی با فعالیت‌های مشترک مراکز تحقیقاتی با مراکز علمی این کشور و شناسایی پتانسیل‌های همکاری موجود و هم‌فکری برای تدوین برنامه‌های آتی میز آلمان در دستور کار این جلسه قرار دارد.
مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آلمان ادامه داد: از ابتدای تشکیل میز همکاری به منظور شکل‌گیری و هدفمندسازی برنامه‌ها و نیز بهره‌برداری هر چه بیشتر از ارتباطات بین‌المللی برای تعامل با دانشگاه‌های این کشور، جلسات متعددی با اعضای هیأت‌علمی و مسئولان دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و برخی مراکز تحقیقاتی دانشگاه برگزار شده است.
وی سپس گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور آلمان ارائه کرد و به معرفی دانشگاه‌ها، مراکز علمی و درمانی این کشور که تاکنون با آن‌ها ارتباط برقرار شده، پرداخت.
دکتر فیض‌آبادی فرصت‌های ایجاد شده به واسطه تعامل با دانشگاه‌ها و مؤسسات حمایت‌کننده تبادلات آکادمیک آلمان را نیز تشریح کرد.
در ادامه، نمایندگان مراکز تحقیقاتی حاضر در این نشست به معرفی فعالیت‌های مرکز خود پرداخته و سؤالات و پیشنهادات و همچنین مشکلات موجود در همکاری با دانشگاه‌های آلمانی از جمله صدور ویزا و انتقال مواد آزمایشگاهی و تبادلات مالی را بیان کردند.
در پایان، دکتر فیض‌آبادی از حاضران خواست تا فعالیت‌ها، دستاوردها و پیشنهادات خود را برای برنامه‌های آتی میز آلمان از جمله رویداد علم ایران و آلمان و نیز برگزاری مراسمی با حضور نمایندگان دانشگاه‌های آلمانی در دانشگاه ارائه کنند تا توسط مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه هماهنگی‌های لازم انجام شود.

 

 

 

تهیه خبر: مریم صابری پور

تنظیم خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close