کد: 1287-356844      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور   تعداد بازدید : 795

نشست مطبوعاتی سرپرست پردیس بین المللی کیش با محور عملکرد موفق این پردیس در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار شد

نشست خبری رئیس و مسئولان پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران با مدیرعامل خانه مطبوعات کیش برگزار شد و طی آن عملکرد موفق این مجموعه در تامین امنیت روانی و سلامت جسمی دانشجویان مورد بحث قرار گرفت.
 

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل در ابتدای این نشست مطبوعاتی که دوشنبه 27 مرداد 99 برگزار شد، دکتر فرساد نوری زاده ضمن ابراز خرسندی از توجه اصحاب رسانه به فعالیت‌های دانشگاهی در جزیره کیش به معرفی اجمالی از عملکرد این پردیس در طول سالهای جذب دانشجوی خارجی پرداخت.
سرپرست پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کیش با اشاره به اینکه 150 دانشجوی خارجی در مرکز کیش در حال تحصیل هستند موفقیت در تامین سلامت و امنیت روانی دانشجویان را برگ زرینی در فعالیت‌های این دانشگاه برشمرد.
وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه اخبار کیش گفت: هم اکنون حدود 150 دانشجوی خارجی از 11 کشور پاکستان، هند، کشمیر، افغانستان، عراق، لبنان، نیجریه، سیرالئون، اندونزی، غنا و آلمان در حال تحصیل هستند اظهار کرد: خوشبختانه با سیاستگذاری‌های مناسب و به موقع تاکنون با وجود شرایط شیوع دو موج از بیماری کرونا، تمامی دانشجویان در سلامت کامل به سر می‌برند.
وی با اشاره به اینکه همه دانشجویان این دانشگاه از کشورهای خارجی هستند افزود: دانشجویان دو سال و نیم ابتدای تحصیل خود را در کیش حضور دارند و ادامه واحدهای تحصیلی خود را در تهران می‌گذرانند زیرا برای گذراندن ترم‌های بالاتر نیاز به حضور در واحدهای درمانی دارند که این امکان در جزیره کیش میسر نیست.
سرپرست پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است و تمامی دانشجویان باید به سطح قابل قبولی از زبان مسلط باشند افزود: دانشجویانی که توانایی کافی در زبان نداشته باشند باید دوره‌هاییرا در این زمینه طی کرده و مدارک و مدارج لازم را کسب کنند. همچنین دانشجویان باید زبان فارسی را نیز طی دوره‌هایی بیاموزند زیرا دانشجویان باید در بیمارستان با بیماران به زبان فارسی صحبت کنند و از آنها شرح حال بگیرند.
نوری زاده با اشاره به شیوع بیماری کرونا و وضعیت دانشجویان، دانشگاه و نحوه تدریس در این دوران به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه این بیماری برای ما هم پیش بینی نشده بود توانستیم با یک هماهنگی و همدلی میان مسئولان و کادر دانشگاه به ویژه در ستاد معانت بین الملل در تهران، شرایط را به سرعت کنترل کرده و برنامه ریزی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شرایط کیش خاص است و ما علاوه بر رعایت اصول و موارد مطرح شده از سوی ستاد کرونای کشور با اصول و قوانین اعلام شده از سوی ستاد کرونای کیش نیز مواجه بودیم و باید همه به طور کامل رعایت می‌شد با مشکلاتی برای رفت و آمد دانشجویان روبرو شدیم که با درایت و تلاش مسئولان و کارکنان دانشگاه توانستیم شرایط را به گونه‌ایمدیریت کنیم که در جریان این رفت و آمد‌ها چه در سفرهای داخلی و چه خارجی مشکلی بروز نکند و به لطف الهی تاکنون هیچ یک از دانشجویان، اساتید و کادر آموزشی و اداری دانشگاه به این بیماری مبتلا نشده اند.
زهرا حسین زاده مسئول واحد دانشجویی فرهنگی و امورکنسولی پردیس کیش نیز با اشاره به عملکرد موفق دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش در ایام کرونا تاکید کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه در جزیره کیش تنها دانشگاهی است که تمامی دانشجویان آن خارجی و البته در طول تحصیل در جزیره ساکن هستند افزود: بی‌تردید بین المللی بودن دانشگاه علاوه بر مزایایی که دارد می‌تواند تیغ دولبه‌ایباشد که از بازتاب‌های مثبت و منفی برخوردار بوده و مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد کند.
وی تشکیل کمیته بحران متشکل از افرادی که با دانشجویان به طور مستمر و مستقیم در ارتباط هستند در ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا را از موارد مثبتی برشمرد که موجب شد دانشگاه روند مناسبی در کنترل دانشجویان و کاهش سطح نگرانی آن‌ها به واسطه تصمیم گیری‌ها جامع و عملکرد مطلوب داشته باشد.
مسئول امور بین الملل و کنسولی پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برخی مشکلات پروازی که به دلیل ایجاد محدودیت‌های تردد در کشور و کیش توسط ستاد کرونا صورت گرفته و نگرانی‌هاییرا به وجود آورده بود افزود: با توجه به اینکه دانشجویان خارجی هستند و برخی تمایل به مراجعت به کشور خود داشتند و نسبت به محدودیت‌های اعمال شده برای خروج از کیش وکشور توجیه نبودند و مشکلاتی در پروازها هماهنگی‌های لازم در این حوزه وجود داشت که منجر به از دست دادن پروازهای آن‌ها شده بود و این می‌توانست مشکلاتی را ایجاد کند اما با درایت، برخورد مناسب و ارتباط با رابط سفارتخانه‌های دانشجویان مسئله به سرعت مدیریت و حل شد و دانشجویان علاوه بر اینکه توجیه شدند توانستند به کشورهای خود مراجعت کنند.
خسروی نژاد مسئول خوابگاه‌های دانشجویی این پردیس نیز با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در خوابگاه برای دانشجویان افزود: تعداد 91 دانشجو در حال حاضر در خوابگاه حضور دارند که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی تاکنون به لطف الهی هیچ یک به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان بدون استفاده از ماسک حق خروج از خوابگاه را ندارند افزود: با شیوع کرونا واحدها خلوت‌تر شده و برای دریافت غذا نیز دانشجویان موظف به استفاده از ماسک هستند ضمن اینکه در تمامی طبقات و سالن‌های خوابگاه نیز موادضدعفونی کننده در دسترس دانشجویان قرار دارد. همچنین دانشجویانی که از مسافرت بازمی گردند در واحدهایی جداگانه مدت زمان قرنطینه را می‌گذرانند و در صورتی که علائمی نداشته باشند به واحدهای خود مراجعه می‌کنند.
زحمتکش مسئول آموزش پردیس کیش نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان ترم یک و ترم پنج در این دانشگاه تحصیل می‌کنند افزود: به دلیل شیوع بیماری و تعطیلی کلاس‌های حضور، دوره‌ها به صورت مجازی و با بارگزاری دروس در سیستم نوید به صورت پی دی اف و صوت توسط اساتید انجام و آزمون‌ها نیز به صورت آنلاین برگزار شد.
وی افزود: 42 آزمون پایان ترم به صورت مجازی برگزار شده است و با اعلام نتایج آزمون‌ها دانشجویان واجد شرایط می توانند در 20 شهریور در آزمون‌ جامع علوم پایه پزشکی کشور شرکت کنند.
 
 
 
خبر: زهرا حسین زاده
نظر شما :
captcha
Close