کد: 1287-357108      تاریخ ایجاد: ۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند   تعداد بازدید : 932

با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران/صندوق بورسیه تحصیلی خلیج فارس ویژه نخبگان بین المللی در کیش تاسیس می شود

در اولین جلسه شورای راهبردی بین المللی سازی منطقه آزاد کیش، پیشنهاد دکتر فرساد نوری زاده مبنی بر تاسیس یک صندوق بورسیه تحصیلی برای جذب دانشجویان نخبه کشورهای همسایه مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل دکتر فرساد نوری زاده، سرپرست شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل سه شنبه پنجم اسفند در نخستین جلسه شورای راهبردی بین المللی سازی آموزش عالی کیش که در سالن رازی مرکز همایش‌ های بین المللی  این جزیره برگزار شد با تاکید بر اهمیت نقش نهادهای ملی، منطقه ای، سرمایه گذاران و دانشگاه‌های برتر حاضر در منطقه، پیشنهاد تاسیس صندوق بورسیه تحصیلی خلیج فارس را برای دانشجویان نخبه خارجی به ویژه کشور‌ های همسایه در کیش ارائه داد.
وی ضمن ارائه گزارشی مبنی بر عملکرد و تجربیات موفق معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در امر بین‌المللی‌سازی افزود: امروزه سهم ایران در صنعت تجاری آموزش در دنیا به نسبت دیگر کشورها شرایط مطلوبی ندارد و دانشگاهها باید نگاه و رویکرد خود را به سمتی سوق دهند که در این بازار پرسود، با حفظ جایگاه، اعتبار و برندینگ دانشگاه خود بتوانند سهمی از اقتصاد مبتنی بر جذب دانشجو یا دوره‌ های علمی بین المللی را کسب کنند.
دکتر نوری زاده با بیان اینکه حرکت دانشگاه علوم پزشکی تهران به ویژه از پنج سال پیش تا کنون در این زمینه رو به جلو بوده است برگزاری دوره آموزشی بین المللی سازی کالج بین الملل دانشگاه را در سطح جزیره کیش برای مراکز متقاضی پیشنهاد داد که به تصویب اعضا رسید.
دکتر نوری زاده همچنین استقرار مرکز رشدی را در جزیره کیش با همکاری مرکز نوآوری منطقه به عنوان یک شتابدهنده در بین المللی سازی صنعت آموزش بسیار مثمر ثمر خواند که این مساله نیز با استقبال اعضای شورا روبرو شد.
دکتر غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد و رئیس شورا نیز با بیان این که کشور از ظرفیت‌ های بسیار مطلوبی در حوزه‌ های مختلف برخوردار است، گفت: شرایط حاکم بر این منطقه فرصت‌ های ارزشمندی را در جزیره کیش ایجاد کرده است که با توسعه زیرساخت‌ ها می‌ توانیم تحولات بزرگ علمی و اقتصادی در سطح کشور ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت نقش نهادهای ملی، منطقه‌ایو سرمایه گذاران در قالب سازمان‌های یونسکو و اکو در پیشبرد فعالیت‌های آموزشی پیشنهاد تاسیس صندوق بورسیه بین المللی برای دانشجویان نخبه کشور‌های همسایه در کیش خبر را بسیار مطلوب خواند و ضمن اعلام موافقت خود، افزود: برای تحقق اعطای بورس تحصیلی در منطقه آزاد کیش می‌توان تفاهم نامه سه جانبه میان «اکو، یونسکو و سازمان منطقه آزاد کیش» در رشته‌های خاص به صورت بلند مدت و در قالب همکاری با دانشگاه‌های دیگر نیز پیش بینی کرد.
به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش جذب بیشتر سرمایه گذاران جزیره کیش به واسطه حضور فعال دانشگاه‌ های برتر کشور و فراهم شدن زمینه ادامه تحصیل خانواده آنان در این منطقه است.
همچنین داریوش سلیمی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزادکیش در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت‌ های همه جانبه غلامحسین  مظفری، آغاز فعالیت شورای راهبردی بین المللی سازی آموزش عالی منطقه آزاد کیش با همکاری روسای پردیس‌ های بین المللی این منطقه در حوزه‌ های مختلف را گامی مهم و مثبت در روند توسعه همه جانبه کیش ارزیابی کرد.
دکتر سلیمی ضمن معرفی زهرا حسین زاده، رئیس اداره کنسولی دانشجویان بین الملل جزیره کیش به عنوان دبیر این شورا، در خصوص تاسیس نخستین اداره کنسولی دانشجویان جزیره کیش در میان مناطق آزاد کشور و در سطح استان هرمزگان گفت: رایزنی با شرکت‌ های دانش بنیان در حوزه ارز دیجیتال جهت تسهیل روند تبادلات مالی دانشجویان اتباع خارجی، توانمند سازی کارشناسان امور بین الملل و ایجاد یک شبکه هماهنگ برای پیشبرد متمرکز امور بین المللی و کنسولی دانشگاه‌ ها و هم افزایی موثر میان متولیان از جمله اقدامات انجام شده در این اداره تا کنون بوده است.
توضیح اینکه اعضای شورای راهبردی بین المللی سازی آموزش عالی منطقه آزاد کیش متشکل از مدیرعامل، معاونان و مدیر حقوقی و حراست سازمان منطقه آزاد کیش، روسای پردیس دانشگاه‌ های علوم پزشکی تهران، تهران و صنعتی شریف و یک نفر به عنوان دبیر به انتخاب رئیس شورا است.

 

 

خبر: زهرا حسین زاده

نظر شما :
captcha
Close