کد: 1287-357571      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ دي   تعداد بازدید : 616

جشن فارغ‌التحصیلی نخستین دانش‌آموختگان بین‌المللی رشته MBBS برگزار شد

جشن فارغ‌التحصیلی نخستین دانش‌آموختگان بین‌المللی رشته MBBS با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این مراسم چهارشنبه 22 دی 1400 در سالن اجتماعات دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه برگزار شد.
در آغاز دکتر آیتی با ابراز خرسندی از حضور در جمع فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه، گفت: در وهله نخست فارغ‌التحصیلی شما را در رشته مقدس پزشکی که از ارزشمندترین و مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی است تبریک می‌گویم. تقدس این رشته از آن جهت است که با جان انسان‌ها سروکار دارد و از نظر اعتقادات دینی حفظ جان از واجبات است بنابراین کسی که در مسیر مراقبت از جان انسان‌ها قدم بردارد به نوعی در راستای امر پروردگار بوده و کار خیر و مقدسی را انجام می‌دهد.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین به دانشجویان حاضر از حیث تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور ایران نیز تبریک گفت و بیان داشت: سابقه پزشکی در ایران به چند هزار سال پیش برمی‌گردد. این سرزمین کهن در طول هزار سال گذشته از وجود دانشمندان و پزشکان بزرگی چون ابن‌سینا، رازی و سید اسماعیل جرجانی بهره‌مند شده که نقش بسیار زیادی در رشد و توسعه علم پزشکی داشته‌اند.
وی تصریح کرد: برخی کتاب‌های ابن‌سینا حدود صدها سال در اروپا به عنوان کتاب مرجع تدریس می‌شده و به نوعی اساس رشد و توسعه پزشکی با این پزشکان بزرگ و مطرح بنا گذاشته شده است.
دکتر آیتی افزود: از دیدگاه بزرگان، پزشکی علمی است که تندرستی را حفظ کند و چنانچه خللی در سلامتی ایجاد شود، بتواند این نعمت را به انسان‌ها بازگرداند.
معاون بین‌الملل دانشگاه مهم‌ترین کار پزشکان را حفظ سلامتی اطرافیان و کسانی دانست که برای درمان به آن‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: شما نیز به عنوان بخشی از جامعه پزشکی در درجه اول تلاش کنید که اصول حفظ سلامتی را به بیماران خود بیاموزید چرا که خط مقدم این علم و حرفه، حفظ سلامت مردم است.
دکتر آیتی با اشاره به اینکه امروز بیماری‌های غیرواگیر چون فشارخون بالا، دیابت و انواع سرطان‌ها از مهم‌ترین معضلات جهانی به لحاظ آسیب به بیماران و هزینه‌های هنگفت درمانی برای کشورها به شمار می‌آیند، اظهار داشت: بدون شک کلید مبتلا نشدن به بیماری‌های غیرواگیر نیز رعایت همین اصول حفظ سلامتی است.
وی در بخش بعدی صحبت‌های خود خطاب به دانشجویان گفت: شما برای تحصیل علم از کشور و خانواده خود جدا شده و مهاجرت کرده‌اید بنابراین پایان موفقیت‌آمیز این کار بزرگ، جای تبریک بسیار دارد.
معاون بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: در آموزه‌های دینی کسانی که برای کسب علم از کشور خود مهاجرت می‌کنند، در ردیف مجاهدین قرار می‌گیرند و یکی از مصادیق هجرت کاری است که شما برای کسب علم، خدمت به مردم و رضایت خداوند انجام داده‌اید.
دکتر آیتی در پایان برای دانشجویان در تمامی مراحل زندگی آرزوی موفقیت کرد.
سپس دکتر منصور گتمیری، قائم‌مقام دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه نیز با تبریک به نخستین فارغ‌التحصیلان بین‌المللی رشته MBBS، گفت: بسیار خرسندیم که امروز در دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران که تاکنون بیش از 120 هزار فارغ‌التحصیل داشته است، میزبان شما هستیم.
وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه همواره منشأ اثر و خدمات بسیاری در کشور و سراسر جهان بوده‌اند، افزود: خوشبختانه خوش‌نامی پزشکان ایرانی از دوران حکیم ابن‌سینا، کماکان توسط نسل‌های جدید حوزه علوم پزشکی با انجام فعالیت‌های درخشان علمی و ارائه خدمات سلامت ادامه یافته است.
دکتر گتمیری همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص پیشینه دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان پرداخت و تصریح کرد: این مجموعه در سال 1384 به ابتکار دکتر باقر لاریجانی، رئیس اسبق دانشگاه تأسیس شد.
قائم‌مقام دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه اضافه کرد: خوشبختانه این دفتر طی سال‌های گذشته به ریاست دکتر مسلم بهادری، از شخصیت‌های محبوب میان دانشجویان و اساتید اهداف و مأموریت‌های خود را پیش برده است که من حامل پیام تبریک ایشان برای شما دانشجویان هستم.
وی با اشاره به فعالیت دفاتر ارتباط با دانش‌آموختگان در دانشکده‌ها و پردیس بین‌الملل دانشگاه، بیان داشت: پیش از همه‌گیری کرونا جشن‌های فارغ‌التحصیلی دانشجویان توسط این مجموعه برگزار می‌شد که در بزرگترین مراسم آن بیش از 6 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف با حضور خانواده‌هایشان، دانش‌آموختگی خود را جشن گرفتند.
دکتر گتمیری به افتتاح اولین شعبه بین‌المللی دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در شهر بوداپست طی سال 96 اشاره کرد و گفت: این در حالی است که بنیاد علمی فرهنگی استاد دکتر بهادری نیز با هدف معرفي بزرگان جامعه پزشكي، الگوسازي براي دانشجويان جديد، ترويج اخلاق و تعهد حرفه‌ای و جلب مشارکت دانش‌آموختگان رشته‌های علوم پزشکي آغاز به کار کرده است.
وی همچنین خطاب به دانشجویان بیان داشت: شما از امروز فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران به شمار می‌آیید و ما در این دفتر علاقه‌مندیم ارتباطات به صورت دو طرفه تداوم داشته باشد چرا که ضمن ارتقاء مستمر فارغ‌التحصیلان، اثرات عاطفی و معنوی بسیاری برای طرفین دارد.
دکتر گتمیری اظهار امیدواری کرد که روزی فرابرسد که دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در هریک از کشورهای دانشجویان بین‌المللی به عنوان سفیران علمی دانشگاه، شعبه‌ای فعال داشته باشد.  
در ادامه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز با حضور در جمع دانشجویان گفت: شما از امروز عضوی از خانواده دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران هستید پس فارغ‌التحصیلی و عضویت در این خانواده بزرگ را تبریک می‌گویم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی یاد و خاطره تحصیل در دانشگاه همواره همراهتان باشد.
وی با بیان اینکه پزشکی رشته‌ای است که از دوران باستان همواره مقدس بوده است، اظهار داشت: این حرفه با عزیزترین گوهر خلقت که همان جان انسان‌ها است سروکار دارد و حفظ این گوهر بزرگ به دستان شما خواهد بود.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل همچنین دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان را مهم‌ترین حلقه اتصال دانشجویان با دانشگاه دانست و یادآور شد: معاونت بین‌الملل دانشگاه در مسیر تداوم این ارتباط همراهتان خواهد بود و امیدوارم بار دیگر همه شما را برای تحصیل در ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران ملاقات کنم.
در پایان این مراسم با حضور دکتر گتمیری و دکتر زرگران سوگندنامه پزشکی و هدایایی به دانشجویان اهدا و کیک فارغ‌التحصیلی نخستین گروه دانشجویان بین‌المللی رشته MBBS بریده شد.


 
 

 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی


 

نظر شما :
captcha
Close