کد: 1287-357630      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ شنبه ۱۶ بهمن   تعداد بازدید : 624

مراسم تکریم و معارفه معاونان پیشین و جدید دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه دکتر الهه متوسلی و دکتر کوثر اثنی عشری، معاونان پیشین و جدید دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه و اعضای شورای مدیران این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه در آغاز این نشست که شنبه 16 بهمن 1400 در سالن شورای این معاونت برگزار شد، حوزه دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل را به دلیل ارتباط نزدیک با دانشجویان خارجی از مهم‌ترین و حساس‌ترین حیطه‌ها در بحث بین‌المللی دانست.
وی با اشاره به اینکه تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان خارجی سال‌هاست که دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت: این دانشجویان در واقع امانت‌هایی در دستان ما هستند و همگی باید تلاش کنیم در شرایط خاص فعلی، مشکلات سفر بین‌المللی و صدور ویزا که امکان سفر آن‌ها به کشورشان را نسبت به گذشته سخت‌تر کرده، کمی از سختی غربت آن‌ها بکاهیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه دوران دانشجویی به ویژه برای دانشجویان بین‌الملل را تأثیرگذارترین بخش زندگی آن‌ها دانست و تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به مهم‌ترین اهداف دانشگاه از جذب این دانشجویان چون آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و ارتقای سطح سلامت کشورهایشان پس از بازگشت، باید طی این مدت از نظر روحی و روانی شرایط ایده آل و خوبی را پشت سر بگذارند.
دکتر آیتی به بازدیدهای انجام شده از پنج خوابگاه دانشجویان بین‌الملل و دیدار با جمعی از این دانشجویان طی هفته‌های اخیر، بیان داشت: نکته کاملاً مشهود و قابل‌لمس در این دیدارها، نگاه مادرانه و ارتباط نزدیک دکتر متوسلی با دانشجویان بین‌الملل و کمک‌ها و دلسوزیهای شایان ایشان بود.
وی با قدردانی از زحمات معاون پیشین دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، افزود: در طول دوران فعالیت دکتر متوسلی در این معاونت، خوشبختانه اتفاقات خوب و درخشانی از جمله راه‌اندازی خوابگاه‌ها، تجهیز این فضاها و ایجاد امکانات جدید برای دانشجویان روی داد که جای تشکر بسیار دارد.
وی با بیان اینکه معاونت بین‌الملل دانشگاه همچنان علاقه‌مند است از دانش و تجربه ایشان بهره‌مند شود، گفت: در همین راستا طی ابلاغی دکتر متوسلی به سمت مشاور امور دانشجویی و فرهنگی معاونت بین‌الملل منصوب شد.
دکتر آیتی همچنین ضمن معرفی دکتر اثنی عشری به عنوان معاون جدید دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گفت: ایشان نیز از نخبگان دانشگاه، فعالان حوزه دانشجویی و عضو هیأت‌علمی مرکز طبی کودکان هستند و امیدواریم با حضورشان بیش از گذشته شاهد اقدامات جدید و نوآورانه در این حوزه باشیم.
سپس دکتر متوسلی با اشاره به اینکه خدمت در خانواده بزرگ بین‌الملل و همکاری با اساتید و مدیران این مجموعه برای من افتخاری بزرگ و بسیار الهام‌بخش بود، اظهار داشت: از حسن اعتماد و همراهی دکتر کردی، معاون پیشین بین‌الملل دانشگاه قدردانی می‌کنم.
معاون پیشین دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل با تأیید صحبت‌های دکتر آیتی در خصوص اهمیت توجه ویژه به دانشجویان بین‌الملل دانشگاه و مسائل آن‌ها به دلیل دوری از خانواده و کشورشان، تصریح کرد: من و همکارانم در معاونت دانشجویی و فرهنگی به نوبه خود تلاش کردیم که ضمن تعامل با دانشجویان، این حس دوری را به میزان زیادی کاهش دهیم و امیدوارم موفق شده باشیم.
دکتر متوسلی فعالیت در عرصه دانشجویی و فرهنگی را سخت اما شیرین دانست و ضمن تبریک به دکتر اثنی عشری، برای وی در مسیر پیش رو آرزوی موفقیت کرد.
دکتر اثنی عشری، معاون جدید دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل نیز با تشکر از فعالیت‌ها و زحمات دکتر متوسلی، اظهار امیدواری کرد که طی تعامل با سایر واحدهای حوزه بین‌الملل دانشگاه بتوان اهداف و مأموریت‌های این حوزه را بهتر از گذشته پیش برد.



 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close