کد: 1287-357671      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ چهارشنبه ۴ اسفند   تعداد بازدید : 465

نود و سومین نشست شورای بورس با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد

نود و سومین نشست شورای بورس دانشگاه با ارائه گزارشی از اعزام‌های خارج از کشور اعضای هیأت‌علمی، دوره‌های موردنیاز واحدهای زیرمجموعه برای اعزام به خارج از کشور و دستاوردهای حاصل از این سفرها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست چهارشنبه 4 اسفند 1400 با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، دکتر محمدحسین آیتی، دکتر اکبر فتوحی و دکتر محمدحسین صادقیان، معاونان بین‌الملل، تحقیقات و فناوری و دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر محمدتقی بیگ محمدی، دکتر زینب کدخدا، دکتر کاظم ندافی، دکتر احمدرضا خاتون‌آبادی، دکتر شعبان علیزاده، دکتر حسین قنبری، دکتر محمدجواد حسین زاده و دکتر روجا رحیمی روسای دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، توانبخشی، پیراپزشکی، فناوری‌های نوین پزشکی، علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و طب ایرانی، دکتر مرجان یغمایی، مدیر توانمندسازی بین‌المللی نیروی انسانی معاونت بین‌الملل و رویا انصاری پور، کارشناس مسئول روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در آغاز، دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه بر اهمیت نتیجه‌بخش و عملیاتی بودن دستاوردهای سفرهای اعزام به خارج از کشور اساتید و اعضای هیأت‌علمی برای دانشگاه تأکید کرد.
سپس دکتر یغمایی، مدیر توانمندسازی بین‌المللی نیروی انسانی معاونت بین‌الملل با اشاره به نقطه نظرات ریاست دانشگاه و اعضای شورای بورس در نشست پیشین، گزارشی از وضعیت سفرهای اعزام به خارج از کشور دانشگاه ارائه کرد و گفت: طی دو نشست قبلی شورای بورس، مجموعاً با گذراندن 6 دوره فرصت مطالعاتی، 8 مأموریت آموزشی خارج از کشور و 13 مأموریت آموزشی داخل کشور موافقت شد که هم‌اکنون 21 عضو هیأت‌علمی دانشگاه در حال سپری کردن این دوره‌ها هستند.
وی تصریح کرد: از سال 1379 تا کنون 173 نفر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه موفق به گذراندن دوره فرصت مطالعاتی شده‌اند که 51 نفر از آن‌ها استادیار، بیش از 40 نفر دانشیار و مابقی از اساتید بوده‌اند.
دکتر یغمایی افزود: اغلب اساتید دانشگاه طی این مدت دوره فرصت مطالعاتی خود را در کشورهای آمریکا، کانادا، بریتانیا و استرالیا و البته در بهترین مراکز علمی و دانشگاهی آنها چون هاروارد، کالیفرنیا، استنفورد، بوستون، لندن و سیدنی گذرانده‌اند.
مدیر توانمندسازی بین‌المللی نیروی انسانی معاونت بین‌الملل با بیان اینکه به تازگی طی مکاتباتی با دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی از آن‌ها خواسته شده که دوره‌های موردنیاز خود برای اعزام به خارج از کشور را اعلام کنند، اظهار داشت: از مجموع 38 گروه آموزشی دانشکده پزشکی 16 گروه و 12 مرکز تحقیقاتی دانشگاه این دوره‌ها را به معاونت بین‌الملل اعلام کرده‌اند.
وی همچنین از طراحی پرسشنامه‌ای برای اعضای هیأت‌علمی دانشگاه که دوره فرصت مطالعاتی را گذرانده‌اند، خبر داد و گفت: این پرسشنامه با رویکرد دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های اساتید از تجربیات کسب شده و چالش‌ها و دغدغه آن‌ها طراحی شده است.
دکتر یغمایی ادامه داد: طی سه سال اخیر 25 عضو هیأت‌علمی به دوره فرصت مطالعاتی رفته‌اند که 10 نفر از آن‌ها پاسخگوی پرسشنامه مذکور بوده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه اغلب اساتید علاقه‌مندند این تجارب و مسائل پیش رو را طی نشستی با معاونت بین‌الملل به اشتراک بگذارند، گفت: طبق نتایج حاصل شده در کنار مسائلی چون بوروکراسی سخت اعزام به خارج از کشور و پایین بودن میزان تسهیلات اختصاصی، 50 درصد اساتید بر اساس نیاز فردی و مابقی طبق نیاز محل خدمت خود در دوره‌ها شرکت کرده‌اند.
در بخش بعدی این نشست پس از طرح دیدگاه‌های اعضای شورای بورس دانشگاه، هشت درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور و دو درخواست مأموریت آموزشی داخل و خارج از کشور مطرح شد.
اعضای شورای بورس دانشگاه پس از انجام بررسی‌های لازم با شش درخواست موافقت کردند.

 

 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close