کد: 1287-357674      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ شنبه ۷ اسفند   تعداد بازدید : 685

با هدف گسترش فعالیت‌های آموزشی و درمانی دانشگاه در جزیره کیش/رئیس دانشکده پزشکی و معاون آموزشی پردیس بین‌الملل با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کردند

دکتر محمدتقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی و دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل با رویکرد گسترش فعالیت‌های آموزشی و درمانی دانشگاه در جزیره کیش، با دکتر حسین همتی، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان این مجموعه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، طی این دیدار که پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 برگزار شد، اهمیت ارتقای نقش دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان پرچم‌دار بین‌المللی سازی در جزیره کیش مورد تأکید قرار گرفت.
در آغاز، دکتر بیگ محمدی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشکده پزشکی، گفت: این دانشکده با فعالیت بیش از یک هزار عضو هیأت‌علمی و تعدادی قابل‌توجه دانشجوی ایرانی و بین‌الملل، دارای جایگاهی متمایز در کشور است.
رئیس دانشکده پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد برای توسعه بخش آموزش بین‌الملل و ارائه خدمات سلامت‌محور در جزیره کیش همکاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای لازم را داشته باشد، افزود: هم‌اکنون عمده فعالیت‌های آموزشی پردیس کیش بر حوزه پزشکی متمرکز است و در تلاشیم با تقویت زیرساخت‌های خود در این جزیره، به توسعه این اقدامات کمک کنیم.
سپس معاون آموزشی پردیس بین‌الملل پیشینه حضور دانشگاه علوم پزشکی تهران در جزیره کیش را تشریح و به تحصیل بیش از هزار و چهارصد دانشجوی بین الملل از ۴۸ کشور دنیا در دانشگاه علو‌م پزشگی تهران اشاره کرد.
دکتر رضایت با اشاره به برنامه چهار ساله آتی دانشگاه و معاونت بین‌الملل و اهمیت توسعه هدفمند اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، تصریح کرد: لزوم توجه ویژه مسئولان دانشگاه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد منطقه آزاد کیش احساس می‌شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به امکان ایفای نقش مؤثر شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی با واگذاری طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد و از مسئولان سازمان خواست تدابیر ویژه‌ای برای حمایت از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شکل‌گیری پردیس‌های بین‌المللی، در پیش گیرند.
پس از آن معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه حضور ارزشمند دانشگاه‌های طراز اول کشور در این منطقه آزاد همواره مورد توجه بوده است، اضافه کرد: حضور مغتنم دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان سرآمد دانشگاه‌های حوزه پزشکی و بین‌المللی سازی در جزیره کیش، بدون شک زمینه ساز تعاملات منحصربه‌فرد با این سازمان خواهد بود.
دکتر همتی افزود: مسئولان سازمان نیز چون گذشته سیاست حمایت همه‌جانبه از رسالت متعالی این دانشگاه را در پیش می‌گیرند ضمن اینکه ظرفیت‌های درمانی، بهداشتی و بین‌المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی تهران نقطه عطفی در ادامه تعاملات فی‌مابین خواهد بود.
وی تصریح کرد: هم اکنون سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی دارد ضمن تخصیص تسهیلات ویژه در قالب زمین با کاربری آموزشی، دانشگاه را در ارائه خدمات پزشکی و سلامت با رویکرد توریسم سلامت یاری کند.
در ادامه سفر رئیس دانشکده پزشکی و معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، نشستی صمیمی با دانشجویان شعبه کیش پردیس بین الملل نیز برگزار و دانشجویان به تشریح دغدغه های خود و تجربه تحصیل در ایران پرداختند.
معاون آموزشی پردیس بین الملل نیز طی این دیدار ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود و اهمیت حضوری شدن هر چه زودتر کلاسهای آنها با تثبیت شرایط همه گیری کرونا، در خصوص نگاه ویژه دانشگاه به آموزش دانشجویان بین الملل پردیس الملل قول مساعد داد.
دکتر بیگ محمدی و دکتر رضایت همچنین از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز بازدید کرده و به بررسی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی آن پرداختند.
رئیس دانشکده پزشکی طی این بازدید از امکان انتقال بخشی از دوره آموزشی بالینی دانشجویان بین‌المللی که هم‌اکنون در تهران صورت می‌پذیرد به جزیره کیش خبر داد.



 

 

نظر شما :
captcha
Close