کد: 1287-357679      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ اسفند   تعداد بازدید : 587

با تقدیر از دانشجویان برتر بین‌الملل و اساتید دانشجویان خارجی/جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان بین‌الملل با حضور دکتر حسین قناعتی و دکتر محمدحسین آیتی، رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این مراسم که دوشنبه 9 اسفند 1400 به صورت حضوری و آنلاین در سالن دارالفنون برگزار شد، دکتر سید فرشاد علامه و دکتر محمدحسین صادقیان، معاونان آموزشی و دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر محمدتقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی، دکتر ماشاءالله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و جمعی از مسئولان، معاونان و مدیران پردیس و معاونت بین‌الملل و اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه نیز حضور داشتند.
ارتباط با فارغ التحصیلان دانشگاه، سرمایه ای ارزشمند است
دکتر قناعتی رئیس دانشگاه در آغاز، با تبریک برگزاری این رویداد، فرارسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و ابراز خرسندی از حضور در جمع فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه، گفت: امروز با همکاری و راهنمایی اساتید و تلاش و پشتکار شما در فضایی افتخارآفرین گردهم آمده و می‌توانیم به فکر برنامه‌ریزی‌های جدیدتر و پررنگ‌تر برای آینده این دانشگاه بزرگ و دانشجویان بین‌الملل باشیم.
وی کلمه دانشگاه را معادل واژه‌های University در زبان انگلیسی و جامعه در زبان عربی دانست که همگی مفهوم جهانی‌شدن را می‌رسانند و افزود: جهانی‌شدن رویکردی است که امروز بیش از گذشته باید به آن بیاندیشیم.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه بسیار خوشحالم که جمع قابل‌توجهی از دانشجویان بین‌الملل امروز به مرحله فارغ‌التحصیلی رسیده‌اند، افزود: امیدوارم در رشته‌ای که دانش‌آموخته شده‌اید، بتوانید به بشریت خدمت کنید هرچند که امروز علم به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بشر را حل کند و انسان بیش از هر زمان دیگری نیازمند اخلاق و مسائل ماورایی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های خود است.
دکتر قناعتی اضافه کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های بشر هر چه جلوتر می‌رویم، شاهد جنگ‌های پیچیده‌تر میان ملت‌ها و سوءاستفاده گروه‌های بزرگ اقتصادی جهان هستیم که زمینه‌ساز وحشیانه‌ترین کارها در قرن بیست و یکم مانند آنچه گروه تروریستی داعش انجام داده، بوده‌اند. در این میان بزرگمردی چون شهید سردار سلیمانی و یارانشان همت کرده و تا حد زیادی بر این بحران بزرگ بشریت فائق آمدند.
وی سپس با اشاره به اینکه دانشگاه‌های پیشرفته امروزی به عنوان دانشگاه‌های نسل چهارم، چهار رسالت آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص، پژوهش بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی، کارآفرینی و ترسیم نقشه راه سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی جامعه را برعهده دارند، اظهار داشت: ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی تهران به دنبال تربیت نیروهای متخصص و متعهد و نه صرفاً تولید مدرک هستیم بنابراین ارتقاء نحوه آموزش، سرفصل دروس و حتی رشته‌های دانشگاهی و تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت در دانشجویان مورد توجه قرار دارد.
رئیس دانشگاه افزود: این هدف ارزشمند مستلزم مشارکت جدی و بی‌وقفه اساتید، کارکنان، دانشجویان در فرآیند تولید علم است که خود نیازمند برخورداری از محیطی امن، زیرساخت‌های مناسب، مشارکت‌های بین‌المللی و رویکردهای عمل‌گرایانه خواهد بود.
دکتر قناعتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان قطب علمی بزرگ دانشگاهی کشور، دارای جایگاهی درخشان در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی دانست و بیان داشت: این مجموعه تاکنون شیب نسبتاً مناسبی را در توسعه علمی و پژوهشی به ویژه از جنبه کمیت گرایی در رشته و مقاطع تحصیلی، تعداد اعضای هیأت‌علمی و حتی فضاهای فیزیکی طی کرده است.
وی ادامه داد: در پنج ماه اخیر که اینجانب رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران شده‌ام، برنامه‌های بسیار خوبی اجرایی شده که از جمله آن می‌توان به تلاش برای راه‌اندازی شهر علم سردار سلیمانی به عنوان محیطی استارتاپی با ظرفیت بالای هزار شرکت با هدف گسترش علم و دانش اشاره کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه جشن فارغ‌التحصیلی، به معنای فاصله گرفتن از محیط دانشگاه و دوستان و اساتید نیست بلکه این ارتباط سرمایه‌ای ارزشمند است، افزود: از دانشجویان انتظار داریم بعد از فراغت از تحصیل، ارتباط خود را با دانشگاه ادامه داده، فعالیت‌های تحقیقاتی را سرلوحه قرار دهند تا بیش از گذشته بتوانند به جامعه و کشور خود خدمت کنند.
دکتر قناعتی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه به آن‌ها توصیه کرد که هرگز خداوند را فراموش نکنند و پیوسته دانش و اطلاعات تخصصی خود را اعتلا دهند تا راهنما و پیشتاز مردم کشور خود به لحاظ علمی و اخلاقی باشند.
سپس دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن خیرمقدم به ریاست دانشگاه، اساتید و سایر مسئولان، بیان داشت: در وهله نخست فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین‌الملل در رشته‌های علوم پزشکی را که با سلامت و جان انسان‌ها مرتبط است و جزء مهم ترین و حساس‌ترین رشته‌ها در تمام جهان شمار می‌آید، تبریک می‌گویم.
وی با بیان اینکه شما دانشجویان برای گذر از این مسیر، رنج دوری از خانه و خانواده خود را تحمل کرده‌اید، تصریح کرد: مطابق با آموزه‌های دینی، مهاجرت کردن برای تحصیل علم از بزرگ‌ترین کارهایی است که یک انسان می‌تواند انجام بدهد و شما موفق شدید که دوری راه و خانواده را تحمل و در یک کشور غریب تحصیل کنید.
دکتر آیتی همچنین با تبریک مجدد به دانشجویان حاضر برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: این مجموعه با پیشینه‌ای 170 ساله، به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در منطقه و بزرگ‌ترین مرکز آموزش علوم پزشکی، فعالیت کرده و همواره از مزیت تدریس بهترین اساتید این حوزه بهره‌مند بوده است. در این میان برتری‌هایی چون برخورداری از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: کشور ایران نیز با سابقه تاریخی چند هزار ساله، مهد پزشکی دنیا بوده است. هزار سال پیش دانشمندانی چون ابوعلی سینا در این مرزوبوم زندگی می‌کرده‌اند که کتاب طب او برای 200 سال در دانشکده‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد. شما در مهد کهن‌ترین تمدن‌ها و طب‌ها تحصیل ‌کرده‌اید که جای تبریک دارد.
وی به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه برای استفاده از فرصت جوانی به منظور کسب علم و دانش نیز تبریک گفت و بیان داشت: جوانی فرصتی است که انسان از توان جسمی و ذهنی کافی برای یادگیری یک رشته و حرفه برخوردار است. این دوره به سرعت از دست می‌رود ولی شما با یک تشخیص درست و هدف‌گیری به موقع، از این سال‌ها بهترین استفاده را کرده‌اید.
دکتر آیتی خاطرنشان کرد: امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان خوبی برای دانشجویان خارجی طی دوران  تحصیلی‌شان بوده باشد و برای شما دانش‌آموختگان بین‌الملل آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
معاون بین‌الملل دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود از روسا و معاونان بین‌الملل پیشین دانشگاه به ویژه دکتر علی عرب خردمند، معاون اسبق بین‌الملل، دکتر جبرئیل نسل سراجی و دکتر غلامرضا حسن‌زاده، معاونان اسبق آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر محمود قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، معاونان و مدیران پردیس و معاونت بین‌الملل دانشگاه، روسای دانشکده‌های پردیس بین‌الملل و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها که از حدود یک دهه اخیر برای پیشبرد اهداف بین‌الملل دانشگاه و جذب و آموزش دانشجویان خارجی تلاش کرده‌اند، تشکر کرد.
وی همچنین از همکاران معاونت و پردیس بین‌الملل برای برنامه‌ریزی و برگزاری این جشن نیز قدردانی بعمل آورد.
تعداد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه از مرز یک هزار و 300 نفر گذشت/فارغ‌التحصیلی 405 دانشجو
در ادامه، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل نیز خطاب به دانشجویان گفت: بسیار خوشحال و مفتخرم که در این مراسم گردهم آمده‌ایم تا شاهد به بار نشستن زحماتتان باشیم. طی چند سال گذشته شما با حمایت‌های خانواده و زحمات اساتید و همکاران بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به گذراندن این مسیر شده‌اید پس مجدداً تبریــک می‌گویم.
وی دانشجویان بین‌الملل را نماینــدگان و سفیران علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور ایران دانست و تصریح کرد: امــروز روز برداشــت نتیجه تلاش و کوشش شما است امــا کار تمــام نشــده، شما بــه ســطحی بالاتر از علم و آگاهی رسیده‌اید.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل در ادامه خلاصه‌ای از وضعیت آموزش دانشجویان بین‌الملل دانشگاه ارائه کرد و بیان داشت: در حال حاضر یک هزار و 340 دانشجوی خارجی از 48 کشور جهان در دانشگاه تحصیل می‌کنند.
دکتر رضایت مجموع فارغ‌التحصیلان بین‌الملل را 405 نفر اعلام کرد و بیان داشت: امروز میزبان 117 نفر از این دانشجویان از 16 کشور به صورت حضوری و آنلاین هستیم که بسیار جای افتخار دارد.
وی با اشاره به تحصیل دانشجویان بین‌الملل در تمامی دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه، افزود: هم‌اکنون بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کنند که روند رو به رشد دانشکده‌هایی چون توانبخشی، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی نوید آمار بالاتری از دانشجویان در آینده نزدیک را می‌دهد.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل همچنین به تفکیک جنسیتی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه نیز پرداخت و اظهار داشت: 54 درصد دانشجویان را پسران و بیش از 45 درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند.
دکتر رضایت در پایان خطاب به دانشجویان حاضر گفت: همان‌گونه که به دانشجویان فارغ‌التحصیل ایرانی افتخار می‌کنیم، به شما هم افتخار می‌کنیم و برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون داریم.
پس از آن دکتر غلامرضا حسن‌زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان یکی از اساتید شناخته‌شده و مطرح دانشجویان بین‌الملل به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فارغ‌التحصیلان بین‌الملل، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرش دانشجویان خارجی را با تعداد کمی از متقاضیان آغاز کرد و امروز بسیار خرسندیم که تیم توانمند بین‌الملل دانشگاه، شاهد به نتیجه رسیدن این اقدام بزرگ و ارزشمند است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به نقش مهم علوم پزشکی در سلامت جامعه، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن انجام موفق این رسالت خود در حیطه‌ای چون آموزش بین‌الملل نیز در کشور سرآمد به شمار می‌آید پس این فرصت را مغتنم شمرده و از تمام کسانی که طی سال‌های گذشته برای دست یافتن به اهداف بین‌المللی سازی دانشگاه تلاش کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.
در ادامه، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان بین‌الملل، آموزشی و دانشجویی فرهنگی دانشگاه، رئیس دانشکده پزشکی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و مدیر روابط عمومی دانشگاه از دکتر غلامرضا حسن‌زاده، دکتر محمود قاضی خوانساری، دکتر داریوش کمال هدایت، دکتر علیرضا ایمانی، دکتر فاطمه دیباجی، دکتر مجتبی مجتهدزاده، دکتر خاطره سیلانی، دکتر مینا رنجبران و دکتر احمدعلی حنفی بجد به عنوان اساتید برتر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه قدردانی شد.
همچنین عاکفه فیاض، وصیفت الزهرا، ضحی علی مهدی الخاصکی، تقوی حیدر محمد علی نصار، ضحی حیدر محمد علی نصار، زینب ابوبکر عبدالرحمان، میلاد علی طالب، احمد مهدی عبدالرضا الخفاجی، اونیوچه موسی اوچهجه و سعد عبدالرزاق عبود البوسویلم نیز به عنوان دانش‌آموختگان برتر بین‌الملل مورد تقدیر قرار گرفتند.
در پایان پس از قرائت متن سوگندنامه، کیک فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین‌المللی با حضور رئیس دانشگاه، دانشجویان و سایر مسئولان بریده شد.

 

 

 

گالری عکس یک
 

گالری عکس دو




 

خبر: مهناز وحیدی

عکس: مهدی کیهان و مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close