کد: 1287-357699      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ اسفند   تعداد بازدید : 593

رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) با معاون بین‌الملل دانشگاه دیدار کرد

پروفسور ستار جبار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) و هیأت همراه در راستای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا (دانشگاه سبطین) با دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس و دکتر مهدی شفیعی ثابت، معاون علمی این دانشگاه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در این دیدار که دوشنبه 16 اسفند 1400 در سالن شورای این معاونت انجام شد، دکتر مسعود یونسیان، استاد تمام دانشگاه، دکتر فاطمه حاجی علی عسگری، مدیر بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل، دکتر سمیرا آل سعیدی، مسئول کارگروه گردشگری سلامت معاونت بین‌الملل، دکتر مریم علیزاده، عضو هیأت علمی دانشگاه، مهندس جواد رفیع، سرپرست اداره رفاه و تعاون دانشگاه و عاتکه موسوی، رئیس اداره آموزش دانشکده مجازی که به عنوان اعضای تیم طراحی علمی و برنامه‌ریزی با دانشگاه سبطین همکاری می‌کنند، نیز حضور داشتند.
در آغاز، معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن خوشامدگویی و معرفی حاضران در جلسه، به تشریح چشم‌انداز دانشگاه علوم پزشکی سبطین پرداخت و گفت: دانشگاه سبطین نسل جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران با تمامی مزایا و توانمندی‌های این مجموعه به علاوه بهبود و اصلاح نقاط ضعف و موانع موجود خواهد بود.
دکتر آیتی افزود: این مجموعه، دانشگاهی با رویکرد پاسخگویی اجتماعی خواهد بود که ارتقای سلامت عمومی را هدف اصلی خود قرار داده است.
وی همچنین به بخشی از جدیدترین فعالیت‌های انجام شده در راستای راه‌اندازی این شعبه اشاره کرد و بیان داشت: رئیس دانشگاه سبطین و دیگر اعضای تیم مدیریتی این مجموعه از سوی طرف عراقی و دانشگاه علوم پزشکی انتخاب‌شده‌اند.
معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن قدردانی از مسئولان قبلی دانشگاه که در راه‌اندازی شعبه در کربلا نقش داشته‌اند، بیان داشت: با هدف حفظ و نگه‌داری تمامی مستندات و فرآیندهای طی شده برای ایجاد شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا، به تازگی سامانه‌ای آنلاین راه‌اندازی شده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: همچنین به منظور شفاف‌سازی اهداف و فرآیندها، با تمامی افرادی که تاکنون در راه‌اندازی این شعبه دانشگاه دخیل بوده‌اند، مصاحبه و نتایج، آرشیو شده است.
دکتر آیتی ادامه داد: این در حالی است که تمامی اقدامات لازم برای راه‌اندازی شعبه سبطین احصاء و با تعیین زمان تقریبی، در قالب یک برنامه مدیریت پروژه طراحی شده و مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر نمایندگان دانشگاه با سفر به عراق و بازدید از پروژه در حال ساخت دانشگاه سبطین، در جریان مراحل مختلف این کار قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در دیدار با مسئولان آستان مقدس امام حسین (ع) به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه، الزامات راه‌اندازی این دانشگاه تعیین و در خصوص تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز تصمیم‌گیری شده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین فرآیندهای حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه سبطین را تشریح کرد و بیان داشت: شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا با سه دانشکده پزشکی، پرستاری و توانبخشی فعالیت خود را آغاز و روش تدریس در این شعبه به صورت فعال و در رشته پزشکی با ادغام افقی و عمومی و در قالب‌های بلوک‌های از پیش تعیین شده است.
دکتر آیتی اضافه کرد: به همین دلیل لازم است در اسرع وقت انتخاب مسئولان بلوک‌ها، مسئولان درس‌ها، مسئول واحدهای ارائه خدمات سلامت، روش‌های آماده‌سازی آزمایشگاه‌ها و معرفی تعداد مورد نیاز اعضای هیأت علمی به وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق نیز در دستور کار تیم اجرایی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.
سپس رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) با قدردانی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برای راه‌اندازی و توسعه دانشگاه سبطین در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، تصریح کرد: فاز نخست شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و ظرف دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
پروفسور الساعدی افزود: این فاز شامل ساختمان دانشکده پزشکی و تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی آن است ضمن اینکه ساختمان‌هایی چون استادسرا، خوابگاه دانشجویان، مسجد، زمین ورزشی و رستوران نیز در حال ساخت است.
وی با تأکید بر اینکه آستان مقدس امام حسین (ع) بسیار علاقه‌مند است که با دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش خدمات سلامت به‌ویژه خدمات تخصصی نیز همکاری داشته باشد، گفت: با توجه به فعالیت تعدادی بیمارستان در زیرمجموعه این آستان مقدس، خواستار اعزام پزشکان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارائه خدمات درمانی تخصصی در کنار خدمات آموزشی هستیم.
رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) همچنین درخواست تسریع در ارائه خدمات تخصصی درمانی را مطرح و پیشنهاد سفر گروهی از پزشکان و متخصصان دانشگاه به کربلا برای بازدید از امکانات و تجهیزات موجود و بررسی شرایط همکاری‌های آتی را ارائه کرد.
در پایان دکتر آیتی بر تلاش دانشگاه برای ارائه بهترین روش‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه سبطین تأکید کرد و یادآور شد: این مجموعه برای تأمین نیازهای خدمات تخصصی آستان مقدس امام حسین (ع) حداکثر همکاری را خواهد داشت.


 

 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close