کد: 1287-357700      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ اسفند   تعداد بازدید : 446

با ارائه گزارش پیشرفت پروژه در حال ساخت شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا/نشست مشترک رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) با رئیس دانشگاه برگزار شد

دکتر ستار جبار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) در دیدار با دکتر حسین قناعتی ضمن تسلیت ضایعه درگذشت پدر گرامی رئیس دانشگاه، گزارشی از پیشرفت پروژه در حال ساخت شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا (دانشگاه سبطین) ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در دیدار سه‌شنبه 17 اسفند 1400 در ستاد مرکزی، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین، دکتر مهدی شفیعی ثابت، معاون علمی دانشگاه سبطین و مهندس جواد رفیع، سرپرست اداره رفاه و تعاون دانشگاه نیز حضور داشتند.
این نشست با قرائت فاتحه‌ای برای شادی روح پدر بزرگوار رئیس دانشگاه و ابراز همدردی پروفسور الساعدی با دکتر قناعتی آغاز شد.
رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) سپس گزارشی از مراحل ساخت دانشگاه سبطین در کربلا ارائه کرد و گفت: ساختمان دانشکده پزشکی دانشگاه سبطین بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ظرف دو تا سه ماه آینده با تکمیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز، آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی افزود: ساختمان‌های استادسرا، خوابگاه دانشجویان، مسجد، زمین ورزشی و رستوران نیز در حال ساخت است ضمن اینکه فاز بعدی این پروژه راه‌اندازی دانشکده‌های پرستاری و توانبخشی خواهد بود.
پروفسور الساعدی با اشاره به پیشرفت قابل‌ملاحظه پیگیری‌های انجام شده برای صدور مجوز فعالیت این دانشگاه از وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق، تصریح کرد: در تلاش برای جذب نخستین گروه دانشجویان مقطع Undergraduate از سپتامبر 2022 هستیم.
رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص انتخاب مدیران و مسئولان شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا پرداخت و اضافه کرد: در این باره طی جلساتی با دکتر آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه به توافقاتی دست یافته‌ایم و به زودی نفرات موردنظر نهایی و رسماً فعالیت‌ها آغاز خواهد شد.
پروفسور الساعدی افزود: این در حالی است که ظرف دو تا سه ماه آینده باید با همکاری یکدیگر بر روی برنامه‌های آموزشی دانشجویان تمرکز کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی در ادامه به طرح درخواست‌هایی برای گسترش همکاری‌ها با دانشگاه پرداخت و بیان داشت: در گام اول علاقه‌مندیم تا پیش از شروع به کار دانشگاه سبطین، ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی تهران را در حیطه سلامت و خدمات درمانی توسعه دهیم
رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) ادامه داد: در این راستا لزوم سفر گروهی از متخصصان و پزشکان دانشگاه به عراق برای بازدید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود و برگزاری دوره‌های آموزشی برای پزشکان عراقی احساس می‌شود.
پروفسور الساعدی با بیان اینکه همچنین علاقه‌مندیم از توانمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری دوره‌های دیپلما، کوتاه‌مدت و تحصیلات تکمیلی به ویژه در حوزه درمان برای متقاضیان عراقی استفاده کنیم، گفت: شرکت‌کنندگان این دوره‌ها می‌توانند بخشی از آموزش خود را در ایران و مابقی را در عراق سپری کنند.
وی از فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برگزاری این دوره‌ها با راه‌اندازی تعدادی مرکز درمانی و بیمارستانی  در کربلا و تجهیز آن‌ها خبر داد.
رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) همچنین به بازدیدهای انجام شده طی دومین روز سفر به ایران از دانشکده توانبخشی و طب ایرانی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حیطه توانبخشی ضمن نیاز به آموزش دانشجویان در رشته فیزیوتراپی، به برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی، کاردرمانی نیز نیازمند هستیم که در این رابطه با مسئولان دانشکده توانبخشی صحبت‌هایی انجام شد.
وی اضافه کرد: همچنین در ملاقات با رئیس و معاونان دانشکده طب ایرانی ضمن اعلام علاقه مندی خود برای همکاری با این دانشکده در زمینه تولید داروهای گیاهی و محصولات سنتی، درخواست آموزش داروسازی سنتی به داروسازان عراقی را مطرح کردیم.
پروفسور الساعدی در پایان بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی حضوری و آنلاین میان طرفین به ویژه برای آغاز دوره‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه سبطین تأکید کرد.
دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه نیز آغاز به کار دانشگاه سبطین را از موضوعات با اهمیت و مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری و همکاری مؤثر میان طرفین، این پروژه هر چه زودتر به نتیجه برسد.
وی بر اهمیت طراحی مناسب سردر و ورودی شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا نیز تأکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد سردر این مجموعه باید با بهره‌گیری از المان‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، کشورهای ایران و عراق طراحی شود تا نشان خوبی برای همکاری علمی و آکادمیک دو کشور، مجموعه دانشگاه و آستان مقدس امام حسین (ع) باشد.
رئیس دانشگاه در خاتمه از سفر هیأت دانشگاه طی 10 روز آینده به عراق و بازدید از مراحل پیشرفت پروژه دانشگاه سبطین در کربلا خبر داد.



 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close