کد: 1287-357726      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۵ اسفند   تعداد بازدید : 687

با ثبت بالاترین رکورد جذب دانشجویان خارجی در تاریخ ادوار فعالیت معاونت بین‌الملل دانشگاه/مراسم تقدیر از کارشناسان مدیریت توسعه امور بین‌الملل و واحد روابط عمومی با حضور دکتر آیتی برگزار شد

مراسم تقدیر از کارشناسان مدیریت توسعه امور بین‌الملل و روابط عمومی برای کسب موفقیت در جذب بیشترین تعداد دانشجوی خارجی در تاریخ ادوار فعالیت معاونت بین‌الملل دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این مراسم که چهارشنبه 25 اسفند 1400 برگزار شد، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل و دکتر سیدرضا حسینی سده، مشاور اجرایی و مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل حضور داشتند.
در آغاز، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل سال 1400 را سالی پر افت‌وخیز در مقوله جذب دانشجویان بین‌المللی دانست و گفت: در کنار بحث همه‌گیری کرونا، تغییر در سطح مدیریتی دانشگاه و سیاست‌های مربوط به آموزش دانشجویان پس از شیوع کووید 19 (تبدیل جذب دانشجو و آموزش آنلاین به حضوری)، دغدغه‌ها و مسائلی را ایجاد کرد که با همت و تلاش کادر معاونت به ویژه همکاران مدیریت توسعه امور بین‌الملل و واحد روابط عمومی، این مسائل رفع و موفقیت‌های چشمگیری نیز کسب شد.
دکتر زرگران تصریح کرد: معاونت بین‌الملل امسال رکورد جذب بالاترین تعداد دانشجویان خارجی در ادوار فعالیت خود طی یک دهه گذشته را ثبت کرد.
وی از جذب 382 دانشجوی بین‌الملل در سال 1400 خبر داد و افزود: منظور از جذب این دانشجویان، ثبت‌نام قطعی، پرداخت شهریه و حضور فیزیکی آن‌ها در کلاس‌های درس دانشگاه است.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل با قدردانی از معاون پیشین بین‌الملل و تیم مدیریت قبلی، از حمایت‌های دکتر آیتی و تلاش‌های کارشناسان این مدیریت تشکر کرد و  موفقیت کسب شده را مرهون خستگی‌ناپذیری و پشتکار مثال‌زدنی آن‌ها دانست.
سپس دکتر آیتی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم بین‌المللی سازی دانشگاه، از اهداف و مأموریت‌های اصلی این معاونت به شمار می‌آید، اظهار داشت: در همین راستا علیرغم فعالیت و تلاش همه واحدهای معاونت بین‌الملل، مدیریت توسعه امور بین‌الملل به عنوان قلب تپنده این مجموعه، رسالت جذب دانشجویان خارجی از بازاریابی و مارکتینگ تا تبدیل متقاضیان به دانشجویان دانشگاه را هدایت و مدیریت می‌کند.
معاون بین‌الملل دانشگاه بر اهمیت نقش دانشجویان بین‌المللی از منظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای دانشگاه و کشور تأکید کرد و افزود: بسیاری از دانشگاه‌های جهان سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی دانشجویان خارجی برای یادگیری زبان کشورشان می‌کنند. خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده امروز جمع اثرگذاری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به زبان فارسی تسلط دارند و فرصت ارزشمندی برای حفظ و ترویج این زبان کهن توسط آن‌ها به وجود آمده است.
وی درآمدزایی ارزی حاصل از جذب دانشجویان بین‌المللی برای دانشگاه و کشور را موضوعی مهم قلمداد کرد و بیان داشت: برهمین اساس و با تکیه بر این که تمامی ساختارها در دانشگاه برای آموزش بهتر دانشجویان تدارک دیده شده است باید نهایت تلاش و همت خود را برای پرورش دانشجویان بین‌المللی و حمایت از آن‌ها بکار بگیریم تا با خاطره‌ای خوش دانشگاه را ترک کنند و سفیران خوبی برای کشور ما باشند.
دکتر آیتی همچنین بر ضرورت رفع نواقص و بهبود ارائه خدمات به دانشجویان خارجی نیز تأکید کرد.
وی در پایان از زحمات و تلاش‌های همکاران مدیریت توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل برای ثبت این رکورد جدید در جذب دانشجویان خارجی قدردانی کرد.
در ادامه، دکتر حسینی سده نیز ضمن تشکر از همکاران این حوزه، مدیریت توسعه امور بین‌الملل را با توجه به مأموریت‌ها و اهداف تعریف شده یکی از واحدهای حائز اولویت معاونت بین‌الملل دانشگاه دانست.
مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل با ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت استخدامی کارکنان این مدیریت، خاطرنشان کرد: در سال جدید تمامی تلاشمان را برای بهبود شرایط استخدامی کارشناسان به کار می‌گیریم.
در پایان، پس از اهدای لوح تقدیر و هدایا به کارشناسان حاضر، کیک رکورد زنی جذب دانشجویان بین‌الملل در سال 1400 بریده شد.
 

 

 

 


 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close