کد: 1287-357727      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۹ فروردين   تعداد بازدید : 590

دیدار معاون بین الملل دانشگاه با رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش

دکتر محمد حسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه با همراهی دکتر علی اکبری ساری، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران و دکتر محمود قاضی خوانساری، مدير تحصيلات تكميلي دانشگاه در راستای توسعه همکاری دو جانبه با مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، در جریان این دیدار که یکشنبه 7 فروردین 1401 انجام شد، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر حمایت همه جانبه این سازمان از فعالیت‌های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش، خصوصا پذیرش دانشجویان خارجی و ضرورت توسعه کمی و کیفی تعاملات دو جانبه تاکید کرد.
کشاورز همچنین با بیان اینکه از ظرفیت حضور دانشگاه‌های طراز اول کشور در کیش به طور کامل بهره برداری نشده است، گفت: انتظار ما این است پردیس‌های دانشگاهی به ویژه در حوزه علوم پزشکی علاوه بر امور آموزشی پژوهشی، ظرفیت‌های ارزشمند درمانی و بهداشتی خود را نیز در منطقه به کار گیرند و این سازمان را در ارائه خدمات درمانی به مردم یاری رسانند.
وی افزود: حضور مغتنم دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان سرآمد دانشگاه‌های حوزه پزشکی و بین المللی سازی آموزش عالی در جزیره کیش بدون شک می‌تواند با ايجاد تعاملات منحصر به فرد با این سازمان منافع ملي دو جانبه در بر داشته باشد و مسئولان سازمان نیز همچون گذشته سیاست حمایت همه جانبه از رسالت متعالی این دانشگاه را در پیش خواهند گرفت.
سپس معاون بین الملل دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از پیشینه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه بین الملل به ویژه جذب دانشجوی خارجی، گفت: نگاه مسئولان دانشگاه به مسأله‌ حضور دانشجوی خارجی ذیل سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی، علاوه بر بعد ارزآوری اقتصادی و توسعه گردشگری پایدار در سطح ملی، همواره مبتنی بر اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و معاونت بین الملل تمام ظرفیت خود را برای خدمت رسانی به این دانشجویان به کار گرفته است.
دکتر آیتی همچنین به امکان ایفای نقش موثر شعبه کیش پردیس بین الملل دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و بین المللی در قالب واگذاری طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز اشاره کرد و از مسئولان سازمان خواست چون گذشته حامی دانشگاه ها در تحقق هرچه بهتر رسالت های خود باشند.
رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت و عضو هیات امنای دانشگاه نیز گفت: بدون شک عواید مادی و معنوی که به واسطه حضور دانشجویان خارجی در اختیار دانشگاه قرار گرفته نهایتا متعلق به همه مردم کشور است و هریک از این دانشجویان بین المللی سفیر فرهنگی و سلامت جمهوری اسلامی ایران در کشور خود خواهند بود. 
دکتر اکبری ساری همچنین با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی M8 در جزیره کیش، گفت: عضویت یک دانشگاه ایرانی در دبیرخانه این مجمع جهانی بسیار حائز اهميت است و بدون شک ظرفیتی بی‌نظیر برای کشور فراهم می‌کند. 
وی همچنین با اشاره به موضوع دیپلماسی سلامت که اخیرا در تعاملات دانشگاهی میان کشورهای جهان شکل گرفته است، گفت: جزیره کیش می تواند با توجه به ظرفیت های ویژه مناطق آزاد به عنوان نقطه تمرکز ایجاد این دیپلماسی در کشور باشد و دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی همه جانبه خود را در این باره اعلام می کند.
رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد که با کمک متخصصان مدیریت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به آسیب شناسی خدمات درمانی در جزیره کیش اقدام شود.
در ادامه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز با اشاره به نگاه ویژه معاونت آموزشی به موضوع جذب دانشجویان خارجی، ابراز امیدواری کرد که طی سالهای آتی آمار دانشجویان بین المللی در شعبه کیش افزایش یابد و به ارتقای برند منطقه آزاد کیش کمک کند.
در پایان دو طرف بر ادامه همکاری های موثر و مسئولیت مهم دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها در قبال مردم تاکید کردند و بر امضای تفاهم نامه ای جامع و منضم به برنامه اجرایی زمانبندی شده در راستای ارتقا و پیشرفت زیرساخت های لازم منطقه آزاد کیش به اتفاق نظر رسیدند.
توضیح اینکه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان شعبه جزیره کیش دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.
 
 
 
 
 
نظر شما :
captcha
Close