کد: 1287-357742      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ فروردين   تعداد بازدید : 974

گزارش 2022 نظام رتبه‌بندی موضوعی QS منتشر شد/ارتقای جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حیطه علوم زیستی و پزشکی

طبق گزارش 2022 نظام رتبه‌بندی موضوعی QS، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در حیطه کلی علوم زیستی و پزشکی ارتقاء چشمگیری یافته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، نظام QS در سال 2022 میلادی، دانشگاه‌های برتر دنیا را در 51 موضوع و پنج حیطه کلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی رتبه‌بندی کرده است.
مطابق با این نتایج، دانشگاه در سال 2021 جایگاه 450-401 حیطه علوم زیستی و پزشکی را کسب کرده بود که این رتبه طی سال 2022 به جایگاه 282 جهانی ارتقا یافته است.
بنابراین گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاه ایرانی است که در حیطه مذکور رتبه بندی شده است.
حیطه علوم زیستی و پزشکی شامل 9 حوزه موضوعی داروسازی، پزشکی، روان شناسی، کشاورزی و جنگلداری، آناتومی و فیزیولوژی، علوم بیولوژیکی، دندانپزشکی، پرستاری و علوم دامپزشکی است.
دانشگاه در حوزه های داروسازی و پزشکی رتبه 350-301 و به ترتیب در میان 362 و 671 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.
همچنین این مجموعه در حوزه علوم بیولوژیکی نیز جایگاه 600-551 جهانی را به خود اختصاص داد.
رتبه‌بندی QS به عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی، توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام می‌شود.
رتبه‌بندی موضوعی این نظام براساس پنج شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله، h-index و همکاری‌های بین‌المللی صورت می‌پذیرد و این شاخص‌ها هرکدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.
بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه‌بندی موضوعی QS از طریق پایگاه استنادی اسکوپوس و بخشی دیگر نیز از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید.




تنظیم خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close