کد: 1287-357746      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ فروردين   تعداد بازدید : 564

نگاهی به فرهنگ کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان/دانشجوی لبنانی دانشگاه: ماه رمضان در لبنان با وجود تعدد ادیان رنگ و بوی خاصی دارد

محمد البودیه، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه با اشاره به اهمیت ماه رمضان در بین مردم مسلمان لبنان، گفت: در هنگامه سحر با گشت و گذار در کوچه ها و کوبیدن بر طبل های کوچک خود، مردم را برای سحری بیدار می کنند و از گذشته تا به امروز ضیافت افطاری اهمیت خاصی داشته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل؛ محمد البودیه دانشجوی سال چهارم رشته دندانپزشکی دانشگاه از کشور لبنان با اشاره به اینکه ماه رمضان در کشورهای مختلف با آداب و رسوم خاصی همراه است که لبنانی ها نیز در این ماه مبارک سنت های خاص خود را احیا می کنند؛ گفت:  همانطور که میدانید در کشور لبنان تنوع مذهبی داریم؛ شیعه، سنی، مسیحی و مذاهب دیگر. اما در مناطق جنوب و مرکز خود کشور لبنان مسلمانان بیشتری زندگی می کنند و در آن مناطق برای ماه مبارک رمضان برنامه های خاصی وجود دارد و واقعا در آن مکان ها ماه مبارک رمضان را می توان حس کرد، خیابان ها را رنگ و زینت می کنند. 
وی افزود: در ماه مبارک رمضان درسته که ما روزه می‌گیریم، آب و غذا نمی‌خوریم ولی ماهیتش این است که باید بتوانیم آن را درک کنیم. ما مهمان خدا هستیم و مهمان خدا بودن ارزش خاصی دارد. یک سری اعتقادات نفس خودمان را باید بالا ببریم و بیشتر به آن توجه کنیم. 
دانشجوی بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به حال و هوای ماه مبارک رمضان در دانشگاه؛ تصریح کرد: اهمیت دادن به مراسم های مذهبی که برگزار می شود برای ما قابل توجه و جالب است. 
محمد البودیه به دانشجویان توصیه کرد: ماهیت واقعی ماه رمضان  را باید درک کنیم که ماه رمضان چیست؟ در این ماه مبارک قرآن نازل شده است؛ قرآنی که دستور خودمان محسوب میشود و کلام خداست. باید درک کنیم که روزه و نماز در این ماه چه سودی برای فرد ایجاد میکند و فقط یک کار روزمره نیست؛ باید تغییرات را از درون خودمان در این ماه شروع کنیم و بعد از این ماه آن را فراموش نکنیم. اگر معنای واقعی آن را درک نکرده باشیم فقط روزه گرفتن فایده ای ندارد. 
باید همه افراد در مورد تمام ماه های قمری اطلاعاتشان را بیشتر کنند در کل نباید خودمان را با فرد دیگری در هر مرتبه انسانی است مقایسه کنیم باید هر فردی دین خودش را درک کند و اینکه خدا از ما چی می خواهد تا اعتقاد مان بیشتر شود. 
 
نظر شما :
captcha
Close