کد: 1287-357757      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۹ فروردين   تعداد بازدید : 685

فرهنگ کشورهای مسلمان در ماه بندگی خدا/محمدالجاسم: در ایام ماه مبارک رمضان مسلمانان کشور سوریه روزه، نماز و زکات را بیشتر از ماه های دیگر به جا می آورند

دکتر محمد الجاسم، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم مسلمان سوریه نیز همانند دیگر کشورهای اسلامی شاهد جنب و جوش برای بهره‌گیری از ماه مبارک رمضان هستند؛ گفت: همکاری، اخلاص و محبت مردم در این ماه بیشتر است و در ماه رمضان فرزندان به دیدار والدین خود رفته و با خانواده‌های خود افطار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، دکتر محمد الجاسم، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه از کشور سوریه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان و با ابراز امیدواری که ماه پر خیر و برکت برای همگی باشد،گفت: در کشور سوریه هم مثل خیلی از کشورهای خاورمیانه و کشورهای عربی به ماه رمضان اهمیت خاصی می‌دهیم، به دلیل اهمیت دینی و روحی که داریم. در ماه مبارک رمضان خانواده ها در وعده سحری و افطاری کنار هم جمع می شوند، به دلیل گرمای شدید در کشور سوریه بیشتر از افطار تا سحر مردم به زندگی خود می رسند.
وی در ادامه با اشاره به غذاهایی که بیشتر در ماه مبارک رمضان می خورند، افزود: گوشت های قلقلی درست می کنند که خیلی هم دوست داریم و خوشمزه است.
دکتر محمد جاسم یادآور شد: از همه چیز مهم تر عبادت های ماه مبارک رمضان است، در این ماه بیشتر از ماه های دیگر نماز ، قرآن و دعا می خوانیم و ارتباط بیشتری با خدا برقرار می کنیم.
این دانشجوی بین الملل دانشگاه، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان روح انسانیت بیشتر می شود و به افراد ضعیف جامعه بیشتر رسیدگی می شود. در این ماه زکات و صدقه بیشتر می دهیم.
دکتر جاسم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شروع اسلام از این ماه پر خیر و برکت بوده باید از تمام ظرفیت های آن بهینه استفاده کنیم. اصل اسلام «محبت و انسانیت» است.
وی افزود: کار کردن در این ماه به گونه ای جهاد هم محسوب می شود وقتی در بیمارستان کار می کنیم، با توجه به پاندمی کرونا که آن را پشت سرگذاشتیم با تمام انرژی در خدمت به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.
دکتر جاسم توصیه کرد: ای کاش در این ماه با همکاری دانشگاه تهران برای ما دانشجویان بین الملل جشنواره غذاهای بین المللی برگزار می کردند و فرهنگ بقیه کشورها را هم تجربه می کردیم و به گونه ای ارتباط بیشتر بین دانشجویان بین الملل برقرار میشد و آداب و رسوم کشورهای مختلف را در این ماه مبارک از نزدیک شاهد بودیم.
وی خاطر نشان کرد: در دانشگاه قبل از کووید حال و هوای خاصی در این ماه در دانشگاه طنین انداز بود از جمله؛ نمازهای جماعت و محفل انس با قرآنی که برگزار میشد، این نشان از وحدت مسلمانان جهان می دهد و به نوعی تجربه شیرینی است.     
با توجه به اینکه در جامعه بیماری کبد چرب وجود دارد به افراد توصیه میکنیم که در این ماه مبارک روزه بگیرند و کمتر غذا بخورند چرا که سلامت فرد تضمین می شود.

نظر شما :
captcha
Close