کد: 1287-357772      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۱۰ ارديبهشت   تعداد بازدید : 729

نخستین نشست فصلی معاون بین‌الملل دانشگاه با معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و کارشناسان این حوزه در سال 1401 برگزار شد

نخستین نشست فصلی دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه با معاون آموزشی پردیس و کارشناسان این حوزه در سال 1401، با رویکرد تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین الملل در آغاز این نشست که چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 برپا شد، گزارشی جامع از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.
سپس کارشناسان و سایر مسئولان حاضر به بیان توضیحاتی در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشجویان بین‌المللی به صورت حضوری در تهران و شعبه جزیره کیش، برپایی اولین آزمون حضوری میان ‌ترم برای دانشجویان بین‌المللی بعد از پاندمی کرونا به صورت همزمان در تهران و کیش، بازنگری دوره آموزشی MBBS، تدوین دستورالعمل اجرایی دوره New Variant PhD، راه‌اندازی دفتر مشاوره تحصیلی دانشجویان بین‌الملل، تدوین دستورالعمل اجرایی برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در جزیره کیش برای نخستین بار، هماهنگی‌ برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه علوم پزشکی آبادان و صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان بین‌الملل به صورت آنلاین پرداختند.
معاون بین‌الملل دانشگاه نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده، بر لزوم پیش‌بینی تمهیدات و مساعدت‌های لازم برای دانشجویان خارجی که به دلیل تأخیر در صدور ویزای تحصیلی، غیبت داشته و امکان استفاده از کلاس‌ها را نداشته‌اند، تأکید کرد.
دکتر آیتی با استقبال از راه‌اندازی دفتر مشاوره تحصیلی دانشجویان بین‌المللی، پیشنهاد بررسی منظم رشد و افت تحصیلی دانشجویان توسط این دفتر را مطرح کرد و گفت: در خصوص اعطای بورسیه نیز پیشنهاد می‌شود دانشجویانی که رشد تحصیلی داشته‌اند، مورد تشویق قرار گیرند.
وی همچنین برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت را گامی مؤثر در مسیر بین‌المللی سازی و درآمدزایی برای دانشگاه دانست.
پس از بحث و تبادل‌نظر پیرامون نکات مطرح شده، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل به مقوله راه‌اندازی داشبورد دانشجویان بین‌الملل با هدف پیگیری و رصد وضعیت آنها در کشور (شامل خوابگاه، ویزای دانشجویی و حضور در کلاس‌ها) اشاره کرد.
وی همچنین از برگزاری جلسات هفتگی با کارکنان شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل و همکاران معاونت آموزشی پردیس برای هماهنگی‌های بیشتر در برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش رو خبر داد.

 

 

تنظیم خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close