کد: 1287-357802      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت   تعداد بازدید : 443

سفر رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه به اقلیم کردستان عراق/دکتر قناعتی با مسئولان دانشگاه های سلیمانیه و حلبچه دیدار کرد

دکتر حسین قناعتی و دکتر محمدحسین آیتی، رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه با سفر به اقلیم کردستان عراق ضمن شرکت در چهارمین کنگره بین‌المللی علوم پزشکی دانشگاه سلیمانیه، به منظور گسترش همکاری‌های علمی و آکادمیک، با مسئولان دانشگاه‌های این منطقه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این سفر که پنجشنبه و جمعه، 22 و 23 اردیبهشت 1401 انجام شد، دکتر کوروش جعفریان، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقلیم کردستان عراق و دکتر عظیم میرزازاده، مدیر گروه بیماری‌های داخلی دانشگاه نیز حضور داشتند.
طی روز نخست، هیأت دانشگاه در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی علوم پزشکی با حضور رئیس دانشگاه سلیمانیه، رئیس دانشکده پزشکی این دانشگاه، مدیرکل سلامت شهر سلیمانیه، معاونان وزیر علوم و بهداشت اقلیم کردستان و بیش از 400 نفر از اساتید و محققان، شرکت کردند.
در این برنامه دکتر قناعتی و دکتر آیتی به عنوان روسای پنلهای رادیولوژی و طب داخلی حضور داشتند و دکتر میرززاده، مدیر گروه بیماری‌های داخلی دانشگاه نیز ضمن سخنرانی، کارگاهی با موضوع آموزش پزشکی و اعتباربخشی برگزار کرد.
در ادامه، رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه با همراهی مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقلیم کردستان با حضور در دانشگاه سلیمانیه، از این مجموعه بازدید و با پروفسور کوثر محمد علی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه سلیمانیه، دکتر شعبان نصرالدین، مدیرکل سلامت سلیمانیه، دکتر شرمن هما صالح، معاون دانشکده پزشکی دانشگاه سلیمانیه و دکتر نقش‌بندی، رئیس بیمارستان هیوا دیدار کردند.
در این دیدار همکاری میان دو دانشگاه در زمینه‌های توریسم سلامت و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و مهارتی موردنیاز اساتید دانشگاه سلیمانیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد تأکید قرار گرفت.
همچنین با تکیه بر فعالیت دفتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سلیمانیه، دو طرف در خصوص توسعه فعالیت‌های این دفتر با هدف افزایش جذب دانشجو، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به اتفاق‌نظر رسیدند.
تشکیل صندوق حمایت از تحقیقات مشترک نیز در نشست مذکور مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با حمایت مالی دانشگاه سلیمانیه و دانش علمی و فنی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه انجام شود.
در دومین روز این سفر نیز هیأت دانشگاه از دانشگاه حلبچه بازدید کرده و در نشست مشترکی با دکتر مهاباد کامیل عبدالله، رئیس این مجموعه و معاونان آموزشی و اداری مالی آن با رویکرد عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه که اواخر سال 1400 به امضاء رسید، شرکت کردند.
دکتر عبدالله با اشاره به فعالیت این دانشگاه از سال 2011، اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی دانشگاه حلبچه را تشریح کرد.
وی ایران را کشوری متمدن و پیشرفته دانست که توانسته با اتکا به خود موفقیت‌های چشمگیری کسب کند و افزود: با توجه به نزدیکی حلبچه به لحاظ جغرافیایی با ایران و علاقه‌مندی مسئولان آن برای آغاز فعالیت دانشکده پزشکی، امیدواریم بتوانیم از حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران بهره‌مند شویم.
دکتر عبدالله همچنین از تمایل این مجموعه برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه آموزش اساتید، گردشگری سلامت و پیش‌بینی سازوکارهایی برای درمان بهتر بیماران حلبچه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه خبر داد.
سپس دکتر قناعتی نیز با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه‌های مختلف، پیشنهاد برگزاری کنگره مشترک دو دانشگاه با محوریت آثار گازهای شیمیایی را مطرح کرد که با استقبال طرف مقابل، مقرر شد در اواخر اسفندماه سال جاری و هم‌زمان با سالگرد حمله شیمیایی عراق به حلبچه برگزار شود.
رئیس دانشگاه همچنین با هدف اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک، از امکان استفاده از بخش‌های مختلف شبکه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و بانک اطلاعاتی موجود در ایران به این منظور خبر داد.
در بخش پایانی این سفر رئیس و معاون بین‌الملل دانشگاه با حضور در آرامگاه جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق، ضمن قرائت فاتحه‌ای، به وی ادای احترام کردند.



 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close