کد: 1287-357829      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ خرداد   تعداد بازدید : 265

جشن روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی/ دکتر کوثر اثنی‌عشری: اسطوره‌ها ریشه‌های ما را تشکیل می‌دهند

معاون دانشجویی فرهنگی معاونت بین‌الملل دانشگاه تاکید کرد: از دانشجویان تا اساتید دانشگاه باید گنجینه‌هایشان را معرفی کنند و افرادی که سرآمد هستند را در دنیا نشان دهند چرا که این برای ما بسیار اهمیت دارد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی روز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 در تالار ابن‌سینا با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد؛ در حاشیه این مراسم دکتر کوثر اثنی‌عشری معاون دانشجویی فرهنگی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اسطوره‌ها ریشه‌های ما را تشکیل می‌دهند؛ گفت: همین‌ها درگذشته قرون ما را ساخته‌اند و ممکن است یادمان برود از قدیم و ایام چه چیزهایی داشته‌ایم و چه مواردی در فرهنگ ما بوده است ولی همه‌ی این‌ها در رفتارها و زندگی‌مان نقش ایفا می‌کنند. 
وی ادامه داد: اگر اتفاقاتی که درگذشته به‌صورت داستان تعریف می‌شود ولی ریشه در فرهنگ ما دارد، یادآوری شود و با آن آشنا شویم به‌خصوص نسل جدید ما که ممکن است آشنایی کامل با این مسائل نداشته باشند به فرهنگ و ریشه واقعی‌مان نزدیک می‌شویم و آن زمان است که آن‌جور که باید حقیقتاً زندگی کنیم.
 دکتر اثنی‌عشری با اشاره به اینکه یک ایرانی قوی، بافرهنگ، بااصالت، مغرور و شکست‌ناپذیر است؛ تصریح کرد: این اسطوره‌ها را باید برایمان یادآوری کنند.
وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در دنیا سرآمد هستند و قابل قیاس با بسیاری از کشورها و گنجینه‌هایی که وجود دارند نیستند.  ارتباطاتمان را باید گسترش دهیم به‌طوری‌که این اساتید در دنیا شناخته شوند و حرفشان را بزنند و همان‌طور که در کشور باعث پیشرفت می‌شوند در خارج هم به همین شکل باشند تا صدایمان به گوش همه برسد.
معاون دانشجویی فرهنگی معاونت بین‌الملل دانشگاه گفت: از دانشجویان تا اساتید دانشگاه باید گنجینه‌هایشان را معرفی کنند و افرادی که سرآمد هستند را در دنیا نشان دهند، این برای ما بسیار اهمیت دارد.
 
 

<

نظر شما :
captcha
Close