کد: 1287-357830      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ خرداد   تعداد بازدید : 294

دکتر شعبانی: تمام افرادی که در این سرزمین نقش محوری داشتند بر خردورزی تأکید کردند

رئیس کالج بین الملل دانشگاه گفت: ما باید برای آموزش زبان فارسی بکوشیم تا از این طریق به گسترش فرهنگ زبان و دانش این سرزمین کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی روز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 در تالار ابن سینا با حضور رئیس دانشگاه و برگزار شد؛ در حاشیه این مراسم  دکتر عنایت الله شعبانی عضو هیئت علمی و رئیس کالج بین الملل دانشگاه هدف از برگزاری این مراسم را کمک به گسترش و ترویج زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانست و افزود: در کنار علم‌آموزی علوم مختلف پزشکی ما هم باید برای آموزش زبان فارسی بکوشیم تا از این طریق به گسترش فرهنگ زبان و دانش این سرزمین کمک کنیم.
وی با اشاره به بیتی از شعر حکیم فردوسی «به نام خداوند جان و خرد کز این برتر اندیشه برنگذرد» گفت:
بدون تردید تمام افرادی که در این سرزمین ازلحاظ تاریخی نقش داشتند بر خردورزی تأکید کردند، ازجمله جناب فردوسی کبیر که سرآغاز شاهنامه را با این بیت که نشانه خرد و خردورزی است قرار داده است.  
رئیس کالج بین الملل دانشگاه ادامه داد: تأکید فردوسی کبیر بر خردورزی از ابتدا تا انتها به‌دفعات دیده می‌شود ازلحاظ فردوسی جان و خرد از هم تفکیک‌ناپذیر هستند و تأکید بر سخن و خردورزی هم‌زمان علاوه بر فردوسی سایر ادبا هم دیده می‌شود بنابراین علم‌آموزی و گسترش علم در این سرزمین ریشه ادبی و تاریخی بسیار غنی دارد.
دکتر شعبانی افزود: یکی از کارهایی که دانشگاه‌ها می‌توانند در حوزه سرآمدی انجام دهند توسعه بین‌الملل است و ما می‌دانیم که وقتی دانشگاه‌ها در عرصه بین‌الملل خودشان را معرفی می‌کنند می‌توانند به سرآمدی در منطقه و  دنیا بیشتر بپردازند و این ظرفیت در  دانشگاه وجود دارد.
ایشان با اشاره به روزهایی که پزشکان سایر کشورها در کشور ما طبابت می‌کردند گفت: اکنون دانشجویانی از همان کشورها برای ادامه تحصیل به  کشور ما می‌آیند و بیش از 50 کشور از دنیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می‌کنند و این یعنی سرآمدی در حوزه علوم پزشکی که در کنار موضوع ترویج و گسترش زبان شیرین فارسی هم می‌تواند به این سرآمدی در حوزه علم کمک کند.  

 

 

نظر شما :
captcha
Close