کد: 1287-357831      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ خرداد   تعداد بازدید : 318

دکتر زرگران: فارغ التحصیلان دانشگاه در هر جایی که هستند برای سربلندی و سرآمدی دانش کشور تلاش کنند

مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه گفت: اسطوره‌ها و مفاخر ملی و مذهبی می‌توانند به جامعه علمی کمک کنند و برای حفظ و پاسداشت آن‌ها باید تلاش کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی روز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 در تالار ابن‌سینا با حضور رئیس دانشگاه و برگزار شد؛ در حاشیه این مراسم دکتر آرمان زرگران مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه گفت: نقش هر آنچه مرتبط با تاریخ یک کشور برای پیشبرد دانش، ایجاد یک تحول و حرکت در آن جامعه علمی است نقش یک محرک و ایجادکننده انگیزه برای آن جامعه علمی با یک خودباوری و با توجه به ریشه‌های تاریخی و قدمتی که دارد است که باعث ایجاد انگیزه در آن جامعه می‌شود.
وی بابیان اینکه اسطوره‌ها و مفاخر ملی و مذهبی می‌توانند به جامعه علمی کمک کنند و برای حفظ و پاسداشت آن‌ها باید تلاش کرد گفت: در همه جای دنیا برای حفظ ارزش‌هایشان تلاش می‌شود و به تاریخ و مفاخر ملی به‌صورت ویژه نگاه می‌کنند و نتایج آن‌هم مشاهده می‌شود.
دکتر زرگران در خصوص سرآمدی در علم توضیح داد: سرآمدی در علم شامل مؤلفه‌های مختلفی است، برای سرآمد شدن در علم نیاز است تک‌تک اعضای آن جامعه علمی هر آنچه در توان دارند را به منصه ظهور برسانند و این نیروی انسانی علمی و دانشمند است که می‌تواند این کار را انجام دهد و پرداختن به بحث‌های هویتی که زبان فارسی یکی از جلوه‌های آن است یک جامعه علمی را می‌تواند به سمت سرآمدی علم رهنمون کند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل ادامه داد: رسالت دانشگاه پرداختن به حوزه‌های تمدنی و ایجاد هویت ملی و مذهبی است، دانشگاه علوم پزشکی تهران باید ریشه‌های فرهنگی، تمدنی و هویتی را در حوزه علوم و دانش پزشکی گسترش دهد و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با این هویت و عرق ملی به جامعه علمی معرفی و در هرجایی که هستند برای سربلندی و سرآمدی دانش کشور تلاش کنند بهترین باشند و پا در جای بزرگانی همچون ابن‌سینا، رازی و... قرار دهند که در این صورت اشخاص می‌توانند سرآمدی دانش را در کشور برای ما به ارمغان بیاورند و دانشگاه باید  نقش تربیت‌کنندگی و نهادینه کردن این تفکر در آن‌ها را به عهده بگیرد.

نظر شما :
captcha
Close