کد: 1287-357843      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ خرداد   تعداد بازدید : 661

با قدردانی از کارشناسان و اساتید فعال در فرآیند جذب دانشجویان بین‌الملل/چهارصد و یکمین نشست کمیته پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه برگزار شد

چهارصد و یکمین نشست کمیته پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه با تقدیر از کارشناسان و اعضای هیأت‌علمی فعال در برگزاری این جلسات و فرآیندهای جذب دانشجویان بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل در آغاز این نشست که سه‌شنبه 10 خرداد 1401 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، گفت: نخستین جلسه کمیته پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه در سال 90 برگزار شد و خیلی خوشحالیم که امروز شاهد برپایی چهارصد و یکمین نشست هستیم.
وی با اشاره به اینکه در برگزاری منظم جلسات کمیته، همکاران واحد پذیرش دانشجویان خارجی معاونت بین‌الملل نهایت تلاش خود را طی یک دهه گذشته به کار گرفته‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که ما از مشاوره و همراهی اعضای ثابت کمیته و نمایندگان گروه‌های آموزشی و دانشکده‌های مختلف دانشگاه نیز طی این مدت بهره‌مند بوده‌ایم که جای تقدیر بسیار دارد.
سپس دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز برگزاری 400 جلسه کمیته پذیرش دانشجویان خارجی را موفقیتی بسیار بزرگ دانست و تصریح کرد: بدون شک باید قدردان بنیان‌گذاران این حرکت در سطح دانشگاه از جمله دکتر علی عرب خردمند و دکتر رامین کردی، معاونان پیشین بین‌الملل دانشگاه باشیم که به تداوم آن کمک بسیاری کرده‌اند.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران با تحصیل بیش از یک هزار و 300 دانشجوی بین‌الملل از کشورهای مختلف جایگاهی رفیع و ارزشمند را در میان دانشگاه‌های کشور از آن خود کرده است، گفت: این دانشجویان در اغلب رشته‌های تحصیلی دانشگاه و در مقاطع مختلف Undergraduate، تحصیلات تکمیلی و دستیاری مشغول به تحصیل هستند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با تشکر از کارشناسان واحد پذیرش دانشجویان خارجی، تصریح کرد: همکاران ما در معاونت بین‌الملل با دقت نظر فراوان درخواست تک تک متقاضیان را بررسی و مشاوره‌های لازم را به آن‌ها پیش و پس از پذیرش ارائه می‌دهند ضمن اینکه تاکنون فرآیندهای تخصصی جذب دانشجویان با نظم و دقت ویژه‌ای جلو رفته است.
دکتر آیتی همچنین با تقدیر از اعضای ثابت کمیته چون دکتر محمود قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر امید امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر محمدرضا خامی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نسرین دشتی، سرپرست مدیریت آموزش دانشجویان بین‌الملل و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها، از نمایندگان گروه‌های آموزشی و دانشکده‌هایی که حضور جدی و تأثیرگذاری در این جلسات داشته‌اند نیز تشکر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی تمامی این افراد، گام‌های موثرتری در عرصه جذب دانشجویان بین‌المللی و افزایش سطح کیفی آن‌ها برداشته شود.
در ادامه درخواست 19 متقاضی بین‌المللی تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده‌های بهداشت، پزشکی، دندانپزشکی، توانبخشی، پیراپزشکی، داروسازی و پرستاری و مامایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان، سوریه، یمن، نیجریه، کامرون، استرالیا و فنلاند مطرح شد.
اعضای کمیته جذب پس از بررسی‌های کارشناسی 16 متقاضی را پذیرفتند و در خصوص اعطای بورس تحصیلی به آن‌ها تصمیم‌گیری کردند.
در پایان با اهدای لوح تقدیر به کارشناسان و اعضای هیأت‌علمی فعال در برگزاری این جلسات توسط معاون بین‌الملل دانشگاه، کیک چهارصدمین نشست کمیته پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه بریده شد.



 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close