کد: 1287-357844      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ خرداد   تعداد بازدید : 426

با ارائه راهکارهای ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی/ششمین جلسه کمیته رتبه‌بندی دانشگاه برگزار شد

ششمین جلسه کمیته رتبه‌بندی دانشگاه با حضور دکتر محمدحسین آیتی و دکتر سید فرشاد علامه، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که یکشنبه 8 خرداد 1401 در ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر علی گزنی، عضو هیأت‌علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مجری و مشاور طرح تدوین سند راهبردی ارتقاء رتبه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، دکتر غلامرضا حسن‌پور و دکتر علیرضا زرین آرا، نمایندگان معاونت تحقیقات و فناوری و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نیز حضور داشتند.
در آغاز با رویکرد شناسایی وضعیت و ارائه راهکارهای ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، دکتر نکوفر مقدمه¬ای در خصوص شکل‌گیری کمیته رتبه‌بندی ارائه کرد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه همچنین به تشریح نتایج و دستاوردهای نشست‌های قبلی این کمیته پرداخت.
سپس، دکتر گزنی، عضو هیأت‌علمی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز وضعیت دانشگاه در شاخص‌های نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز، شانگهای و QS را تشریح کرد.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع در سیاست‌گذاری نظام ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه، گفت: با توجه به اهمیت پژوهش در اکثر نظام‌های رتبه‌بندی و تأثیر معنی‌دار فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی بهتر است دانشگاه نظام تشویقی مؤثری برای اساتید و پژوهشگران طراحی و هم‌زمان نسبت به معرفی چارک بندی مجلات و انتشارات پراستناد و موضوعات مهم و مطرح روز در عرصه‌های مختلف علم به اساتید و محققان دانشگاه اقدام کند.
عضو هیأت‌علمی پایگاه استنادی جهان اسلام تصریح کرد: بدون شک افزایش میزان استنادها نکته کلیدی در ارتقای رتبه بین‌المللی دانشگاه و حرکت در جهت رؤیت پذیر کردن فعالیت‌های پژوهشی این مجموعه خواهد بود.
دکتر گزنی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نقش بسیار مهم نخبگان و محققان برجسته و تأثیر مقالات پر استناد در رتبه‌بندی بهتر است بحث مدیریت استعداد (Talent Management) برای مدیریت سرمایه‌های انسانی و حفظ و توسعه ظرفیت‌های فعلی اساتید و دانشجویان برتر تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه حاضران به طرح پیشنهادات و بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مباحث مطرح شده، پرداختند.
توضیح اینکه نشست بعدی کمیته رتبه‌بندی دانشگاه در ماه آینده برگزار خواهد شد.

 

 

 

تنظیم خبر و عکس: مهناز وحیدی


 

نظر شما :
captcha
Close