کد: 1287-357848      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ خرداد   تعداد بازدید : 421

بیست و هشتمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

بیست و هشتمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با بررسی اساسنامه منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که دوشنبه 16 خرداد 1401 برگزار شد، دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه، دكتر محمود مطهرنیا، مدير امور هنري و فوق‌برنامه دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر احسان دبیری، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، دکتر کوثر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر محمدرضا خامی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر الهه متوسلی، مشاور معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر محمود اعظمی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دهقان، رابط فرهنگی بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضور داشتند.
در آغاز زهرا سادات حسینی، کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گزارشی از جدیدترین فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.
وی سپس با تشریح طرح منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل گفت: هدف اصلی از این طرح در کنار آشنایی دانشجویان بین‌المللی با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی، بهبود وضعیت تحصیلی و رفع مشکلات آموزشی و فرهنگی آنهاست.
حسینی به اهداف اختصاصی طرح مذکور اشاره کرد و گفت: طبق اساسنامه این طرح، دفتر منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل راه‌اندازی خواهد شد.
در ادامه، دکتر متوسلی رویکرد اصلی از تأسیس دفتر منتورینگ فرهنگی را پررنگ شدن نقش اعضای هیأت‌علمی در راهنمایی و حمایت از دانشجویان بین‌الملل عنوان کرد و گفت: ایجاد روحیه همکاری در قالب کار گروهی، علم‌آموزی و رقابت علمی میان دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های آموزش منتورینگ برای اساتید و دانشجویان و ایجاد امکان بازدید دانشجویان جدیدالورود بین‌الملل از دانشکده‌ها و دیگر واحدهای زیرمجموعه با همراهی اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه نیز در ذیل وظایف این دفتر تعریف شده است.
مشاور معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل افزود: این در حالی است که مزایایی چون ثبت این فعالیت‌ها در سیستم شعاع و پیگیری احتساب امتیاز فرهنگی برای اعضای هیأت‌علمی نیز مورد توجه قرار دارد.
سپس اعضای کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند و بر اهمیت نهایی شدن اساسنامه منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل و پیشبرد اهداف و برنامه‌ها در چارچوب آن، انتخاب منتورها توسط منتی‌ها، انتخاب منتورها از میان اساتید همراه با دانشجویان بین‌الملل و آشنایی اساتید منتور با مسائل روز کشور و مقید بودن آن‌ها به فرهنگ ایرانی و اسلامی تأکید کردند.
آن‌ها همچنین با تأکید بر دقت هر چه بیشتر در تدوین اساسنامه منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل، اولویت‌بندی وظایف منتورها و بررسی صلاحیت آن‌ها را ضروری دانستند.




 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close