کد: 1287-357855      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد   تعداد بازدید : 733

مراسم اعطای گواهی استاد مدعو بین‌المللی دانشگاه به پروفسور امجد پرویز، استاد دانشگاه پورتسموث انگلستان برگزار شد

مراسم اعطای گواهی استاد مدعو بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران به پروفسور امجد پرویز، مدیر آکادمی اروپایی جراحی‌های کولورکتال رباتیک و استاد دانشگاه پورتسموث انگلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این مراسم شنبه 21 خرداد 1401 با حضور دکتر علیرضا کاظمینی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر محمدرضا کرامتی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی و دکتر امیر کشوری رئیس بخش جراحی چهار کولورکتال بیمارستان امام خمینی (ره) در ستاد مرکزی برگزار شد.
در آغاز مرضیه صنعت خانی، کارشناس بین‌الملل دانشکده پزشکی به معرفی اجمالی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و گفت: این مجموعه برترین دانشگاه در حوزه پزشکی در ایران با 11 دانشکده، 17 بیمارستان آموزشی و بیش از 100 مرکز تحقیقاتی است.
وی با اشاره اینکه دانشکده پزشکی به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دانشکده زیرمجموعه دانشگاه، مشتمل بر 38 گروه آموزشی است، اظهار داشت: این دانشکده با برخورداری از یک هزار و 200 عضو هیأت‌علمی، هم‌اکنون بیش از 7 هزار دانشجوی ایرانی و 600 دانشجوی بین‌المللی دارد.
سپس معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی بیشتر پروفسور امجد پرویز با اساتید گروه جراحی کولورکتال بیمارستان امام خمینی (ره) و اعطای رسمی گواهی استاد مدعو بین‌المللی دانشگاه به وی دانست.
دکتر کرامتی سابقه همکاری این گروه با دکتر پرویز را مربوط به سال 2021 و حضور وی در کنگره‌ای آنلاین به میزبانی بیمارستان امام خمینی (ره) عنوان کرد.
وی همچنین با ابراز علاقه‌مندی برای توسعه همکاری‌ها پیرو تعاملات ایجاد شده، گفت: به نظر می‌رسد طرفین باید نسبت به تدوین برنامه‌های آموزشی در زمینه جراحی کولورکتال اقدام کنند.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی همچنین توضیحاتی در خصوص گروه جراحی‌های کولورکتال بیمارستان امام خمینی، جراحی‌های مرتبط با این حوزه در بیمارستان و مرکز تحقیقات کولورکتال ارائه کرد.
در ادامه، پروفسور امجد پرویز نیز با ابراز خرسندی از فرصت حضور مجدد در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: خوشبختانه توانمندی‌های قابل‌توجهی در این مجموعه وجود دارد و گروه جراحی کولورکتال بیمارستان امام پیشرفت‌های خوبی به لحاظ تعداد و مهارت‌های جراحی و تحقیقات در حوزه‌های مرتبط داشته است.
استاد دانشگاه پورتسموث انگلستان افزود: با توجه به مراجعه موارد مختلف درمانی به این بخش، داده‌ها و امکانات مورد نیاز برای انجام پژوهش موجود است و این فرصت بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته خواهد بود.
وی همچنین با استقبال از گسترش تعاملات با دانشگاه علوم پزشکی تهران، از امکان تعریف برنامه تبادل فلوشیپ، برنامه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد.
پروفسور پرویز همچنین تدوین برنامه‌های آموزشی جراحی کولورکتال را لازمه اجرای دوره ها و برنامه‌های بین‌المللی میان دو مجموعه دانست.
پس از آن، سایر اساتید حاضر نیز ضمن معرفی خود، به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات در خصوص همکاری‌های آتی پرداختند.
در پایان با حضور مسئولان، اساتید و نمایندگان معاونت بین‌الملل، گواهی استاد مدعو بین‌المللی دانشگاه به پروفسور پرویز اعطا شد.
توضیح اینکه از سال 1392 تاکنون بیش از 100 استاد محقق و استاد برجسته از حدود 30 کشور جهان به عنوان استاد مدعو بین‌المللی با دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری داشته‌اند.

 

 

 

 


خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close