کد: 1287-357869      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ خرداد   تعداد بازدید : 277

جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران/ دکتر روجا رحیمی: در عرصه‌ طب سنتی، داروسازی سنتی و طب پزشکی اقدامات بین‌المللی خوبی در دانشگاه انجام شده است

استاد برگزیده حوزه فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره روز بین‌الملل تاکید کرد: با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز کار سختی نیست که در زمینه‌های علمی با پژوهشگران خارج از کشور فعالیت و ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه این مراسم دکتر روجا رحیمی، دانشیار گروه داروساز سنتی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اقداماتی که در حوزه بین‌الملل انجام داده است؛ گفت: پژوهش‌های مشترکی با کشورهایی از جمله؛  آمریکا، استرالیا، چین و هند در زمینه‌ی طب مکمل و سنتی صورت‌گرفته و نتیجه آن چاپ 30 مقاله علمی در مجلات معتبر بین‌المللی بود و در نگارش هفت کتاب معتبر بین‌المللی هم مشارکت داشته‌ام.
وی افزود: کارگاه‌هایی در زمینه طب ایرانی و گیاهان دارویی به زبان انگلیسی در داخل و خارج از ایران برای مخاطبان خارج از کشور برگزار کردیم اما باید  در حیطه بین‌الملل  کار بیشتری کنیم، به‌خصوص طب ایرانی که باید به‌صورت جهانی انجام شود و همکاران بنده در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌اند در این فرصت مغتنم قدردانی می‌کنم.
دکتر رحیمی ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی و فضاهای مجازی که در اختیارمان قرار گرفته به‌راحتی می‌توانیم با پژوهشگرانی که در خارج از کشور در زمینه ی کاری که ما به آن مشغول هستیم ارتباط برقرار کنیم تا کارهای مشترک علمی انجام دهیم چراکه تجربه نشان داده کاری که به‌صورت بین‌المللی انجام می‌شود و محققان سایر کشورها در آن مشارکت دارند بیشتر دیده و ارجاع داد می‌شود و مخاطبان بیشتری می‌توانند از فعالیت‌های علمی‌مان اطلاع پیدا کنند.
وی تصریح کرد: هدف ما این است که نه‌تنها مخاطبان داخل کشور بلکه بیرون از کشور هم از نتایج پژوهش‌های ما استفاده کنند و بهره‌مند شوند بنابراین در دنیای امروز کار سختی نیست که در زمینه‌های علمی با پژوهشگران خارج از کشور فعالیت می‌کنند ارتباط برقرار کنیم و کارهای علمی مشترک انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 15 سال است که از ورود طب ایرانی به جامعه آکادمیک نمی‌گذرد ولی کارهای بین‌المللی زیادی انجام‌شده و کارگاه‌ها، سمینارها، پنل‌هایی با عنوان طب ایرانی در کنگره‌های بین‌المللی در دنیا برگزارشده و پژوهش‌های مشترکی با سایر محققان خارجی انجام‌شده است.
باتوجه‌به تلاش‌های ارزشمندی که همکاران متخصص در عرصه‌ی طب سنتی، داروسازی سنتی و طب پزشکی انجام می‌دهند امید داریم اقدامات و دستاوردهای بهتری در عرصه‌ی بین‌المللی داشته باشیم.

نظر شما :
captcha
Close