کد: 1287-357874      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد   تعداد بازدید : 413

در راستای آشنایی با ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های دو جانبه/نشست مشترک مدیر روابط بین‌الملل و مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با معاون بین‌الملل دانشگاه کازان روسیه برگزار شد

دکتر محمدحسین نکوفر و دکتر آرمان زرگران، مدیران روابط بین‌الملل و توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با رویکرد توسعه همکاری‌های علمی، با دکتر Timirkhan Alishev، معاون بین‌الملل دانشگاه فدرال کازان روسیه و هیأت همراه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در آغاز این دیدار که چهارشنبه 25 خرداد 1401 در سالن همایش‌های مجازی این معاونت انجام شد، دکتر نکوفر به ارائه توضیحاتی در خصوص پیشینه و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه این مجموعه را به عنوان نماد آموزش عالی در ایران معرفی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران متشکل از 10 دانشکده، 16 بیمارستان آموزشی، 106 مرکز تحقیقاتی، شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل، شعبه بین‌الملل در عراق و کالج بین‌الملل است.
وی مجموع دانشجویان بین‌المللی دانشگاه را یک هزار و 371 نفر از بیش از 50 کشور جهان اعلام کرد و بیان داشت: کشورهای عراق، پاکستان، هند و افغانستان در حال حاضر بیشترین دانشجویان بین‌المللی را در دانشگاه دارند.
دکتر نکوفر افزود: این مجموعه همچنین در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و محصولات دارویی نیز موفق عمل کرده و بخش مهمی از داروهای کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید می‌شود.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی تایمز جایگاه 135 آسیا و 800-601 جهانی را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه طبق گزارش رتبه‌بندی جهانی QS، این مجموعه در رتبه بندی موضوعی پزشکی جایگاه 350-301 را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که میزان انتشارات بین‌المللی دانشگاه با محققان و اساتید خارجی طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است.
پس از آن دکتر زرگران ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به برپایی غرفه دانشگاه در نمایشگاه بین‌المللی آموزش مسکو طی اسفند ماه 1400 اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از حضور در این رویداد معرفی توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزایش جذب دانشجو و دستیابی به بازارهای هدف جدید بود.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه اضافه کرد: همچنین طی این سفر زمینه‌های همکاری با دانشگاه‌ دوستی ملل روسیه و دانشگاه پزشکی پیرگوو فراهم شد.
وی تأکید کرد: آمادگی لازم برای توسعه همکاری‌ها در این زمینه و همچنین تبادل اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت با دانشگاه کازان وجود دارد.
در ادامه، Timirkhan Alishev نیز بیان داشت: دانشگاه فدرال کازان از سال 1804 میلادی توسط تعدادی از دانشمندان آلمانی تأسیس شده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه کازان تصریح کرد: این مجموعه یک دانشگاه جامع است که Institute of Fundamental Medicine and Biology به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آن و مرتبط با حوزه پزشکی (مهندسی زیست پزشکی، زیست پزشکی مولکولی، نانوبیوتکنولوژی، بایومتریال، بایوانفورماتیک و ...) فعالیت می‌کند.
وی این انستیتو را شامل آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، موزه‌ها و باغ گیاه‌شناسی دانست و گفت: یک مرکز شبیه‌سازی پزشکی منحصربه‌فرد نیز در زیرمجموعه انستیو فعالیت می‌کند که دارای یک بیمارستان مدل واقعی (Real Model Hospital) برای افزایش مهارت دانشجویان پیش از ارتباط مستقیم با بیماران است.
معاون بین‌الملل دانشگاه کازان سپس به تحصیل 52 هزار دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: 20 درصد این دانشجویان، بین‌المللی هستند و هم‌اکنون 10 هزار و 500 دانشجوی خارجی از 101 کشور در این مجموعه تحصیل می‌کنند.
دکتر Alishev همچنین با تشریح جایگاه این دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، اظهار داشت: دانشگاه کازان در جایگاه 500-401 نظام رتبه‌بندی شانگهای قرار دارد ضمن اینکه در رتبه‌بندی موضوعی پزشکی تایمز جایگاه 600-501 را از آن خود کرده است.
وی افزود: دانشگاه کازان در سال 2022 رتبه 347 نظام رتبه‌بندی QS را به دست آورده و طی سال 2021 با رشدی قابل‌قبول در 16 حوزه موضوعی این نظام رتبه‌بندی، رنک شده است.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه در جمع‌بندی مباحث مطرح شده، این نشست را امکانی برای شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین دانست.
دکتر نکوفر با ابراز علاقه‌مندی برای همکاری با دانشگاه کازان در حیطه‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات تکنیکال، تصریح کرد: مرکز شبیه‌سازی مدیتک (MediTec Lab of Excellence) در دانشکده پزشکی دانشگاه فعال است که می‌تواند فرصت‌هایی را برای همکاری با مرکز شبیه‌سازی Institute of Fundamental Medicine and Biology دانشگاه کازان ایجاد کند.
وی بر لزوم تشکیل کارگروهی میان دو دانشگاه برای بررسی موضوعات و پیشنهادات همکاری آتی تأکید کرد و یادآور شد: همکاران مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ارتباط با دانشگاه کازان را دنبال خواهند کرد و ما امیدواریم در آینده نزدیک تعاملات وارد مرحله جدی‌تر و در صورت توافق طرفین، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک شود.


 
 

 



خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close