کد: 1287-357879      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد   تعداد بازدید : 345

دکتر محمد عبداللهی: با پذیرش دانشجویان بین الملل به‌عنوان یک دیپلمات علمی عمل کردیم

استاد برگزیده جشنواره روز بین الملل دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران بر ضرورت جذب بیشتر دانشجویان خارجی تاکید کرد و گفت: از افرادی که این راه را باز کردند در آینده به‌عنوان سفیران علمی ایران یاد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد عبداللهی، استاد گروه سم‌شناسی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به انتخاب در این جشنواره گفت: به دلیل آنکه در تربیت دانشجویان دکترای تخصصی از کشورهای دیگر پیش‌قدم و جزء افرادی بودم که برای اولین بار دانشجوی بین الملل پذیرفتم در این جشنواره انتخاب شدم. پذیرش دانشجوی خارجی باعث شد راه برای تحصیل دانشجویان باز شود و آنها به نوعی سفرای ما در کشورهای خود هستند. خوشبختانه دانشجویانی که در دانشکده داروسازی و مرکز تحقیقات علوم دارویی پرورش پیدا کردند و به کشورشان برگشتند، جایگاه‌های بسیار خوبی پیدا کردند و به‌عنوان استادیار در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند که باعث افتخار ما و موفقیت برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است. از این نظر ما به‌عنوان یک دیپلمات علمی عمل کردیم.
وی تربیت دانشجویان توانمند را موجب افتخار خواند و گفت: با پذیرش دانشجویان بین الملل تجربه های نابی کسب کردم اول اینکه آنها می توانند با فرهنگ ما آشنا شوند و دوم ما با فرهنگ آن ها آشنا می‌شویم که این مسئله بر فعالیت های بین‌المللی خودمان نیز تاثیر می گذارد. این آشنایی باعث می شد تا کاری را مناسب با شرایط کشورشان طراحی می‌کردیم تا مشکلاتشان را حل کنند. این‌یکی از اولویت‌های بنده بود و اعتقاددارم دانشجویان قوی تربیت شد و باعث افتخار است.
استاد گروه سم‌شناسی جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران را در منطقه بی‌نظیر خواند و تاکید کرد: در این زمینه باید پیشتاز، قوی و به‌روز باشیم. تعداد دانشجویان در دانشگاه باید به گونه ای باشد که از هر ده دانشجو یک نفر خارجی باشد. این مسئله کمک می کند تا فرهنگ‌ها هم منتقل شود و اینکه در آینده بگویند تحصیل‌کرده دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده‌اند بسیار باعث افتخار است.
دکتر عبدالهی، خاطرنشان کرد: بسیاری از این دانشجویان رزومه‌ی اساتید را مطالعه کردند و زمانی که با آن‌ها مصاحبه می‌کنیم همه مطالب را در مورد استاد می‌دانند.  هنوز تمام راه را نرفته‌ایم و در حال کسب تجربه هستیم اما تقریبا نیمی از راه را رفته‌ایم.  

 

نظر شما :
captcha
Close