کد: 1287-357889      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۳۱ خرداد   تعداد بازدید : 586

نخستین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه با تشریح گزارش عملکرد فصلی حوزه بین‌الملل دانشکده‌ها برگزار شد

نخستین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه با ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ حوزه بین‌الملل دانشکده‌ها و با تأکید بر نوآوری‌های خلاقانه در فعالیت‌های بین‌المللی و تشریح چالش‌های پیش‌رو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که دوشنبه 30 خرداد 1401 در ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد شریعتی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه سبطین، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر سید مجتبی دقیقی، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر امید امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل، دکتر سیدرضا حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی و دکتر فاطمه حاج علی عسگری، مدیر بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل، دکتر عنایت اله شعبانی، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر پیمان آقایی نسب، مسئول حراست معاونت بین‌الملل، دکتر محمدرضا خامی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر آزاده شادمهر، دبیر شورای بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها حضور داشتند.
در آغاز دکتر آیتی، ضمن خیرمقدم به حاضران، گفت: معاونت بین‌الملل تا پیش از سال جاری، میزبان نشست‌های دوره‌ای با معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها به صورت یک هفته در میان بوده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه افزود: با تکیه بر همه‌گیری کرونا در دو سال گذشته، این جلسات اغلب به صورت مجازی برگزار می‌شد و آن‌طور که باید نتوانست ارتباط میان معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها و مدیران حوزه ستادی بین‌الملل دانشگاه را توسعه بخشد.
وی با اشاره به اینکه معاونت بین‌الملل طی ماه های اخیر آسیب‌شناسی این جلسات را در دستور کار خود قرار داد، اظهار داشت: با توجه به تحولات در سطح دانشکده‌ها، تغییر تعدادی از معاونان بین‌الملل و انجام این آسیب‌شناسی، فرآیند برگزاری جلسات به شکل جدید با کمی تأخیر صورت گرفت و در نهایت شورای بین‌الملل دانشگاه جایگزین نشست‌های دوره‌ای شد.
دکتر آیتی تصریح کرد: نشست شورای بین‌الملل دانشگاه به صورت یک هفته در میان و در دوشنبه هر هفته با حضور مدیران و معاونان ستادی و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها برگزار خواهد شد.
معاون بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه به منظور اطلاع و آگاهی معاونان بین‌الملل از تصمیمات این حوزه، دکتر شادمهر، دبیر شورای بین‌الملل به نمایندگی از آنها در جلسات شورای مدیران معاونت بین‌الملل نیز حضور خواهد داشت، گفت: رویکرد جاری با هدف افزایش تعامل میان ستاد و صف در حوزه بین‌الملل، تسهیل سیاست‌گذاری در این حیطه و رفع چالش‌ها و موانع پیش روی واحدها برای اجرای برنامه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر آیتی تأکید کرد: بخش مهمی از فرآیند بین‌المللی سازی در سطح دانشکده‌ها انجام می‌شود و ما امیدواریم در کنار یکدیگر زمینه پیشبرد اهداف بین‌الملل دانشگاه را بیش از پیش فراهم کنیم.
سپس دکتر شادمهر گفت: ارائه گزاش فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها طی سه ماهه نخست سال جاری در دستور کار اولین نشست شورای بین‌الملل قرار دارد.
دبیر شورای بین‌الملل دانشگاه همچنین از معاونان بین‌الملل خواست تجربیات منحصربه‌فرد دانشکده خود را با دیگر حاضران به اشتراک بگذارند و مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های پیش رو را مطرح کنند.
در ادامه معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها به تشریح گزارش فعالیت‌های سه ماهه نخست سال جاری در حیطه‌هایی چون جذب دانشجو، توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینارهای بین‌المللی، حضور اساتید و اعضای هیأت‌علمی در رویدادهای بین‌المللی، بازدید مدعوین خارجی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشکده‌ها، جذب اساتید مدعو بین‌المللی، آماده‌سازی برنامه‌های آموزشی جدید برای جذب دانشجویان بین‌المللی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، همکاری با دانشگاه سبطین برای تعریف دوره‌ها و پذیرش دانشجویان و فعالیت‌های انجام شده در راستای جذب گرنت های بین‌المللی پرداختند.
آن‌ها همچنین ضمن بیان برخی از نوآوری‌های خلاقانه دانشکده‌ها در فعالیت‌های بین‌المللی، بر لزوم ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشکده‌ها، بازبینی در دسته‌بندی مکاتبات مربوط به حوزه بین‌الملل، افزایش رضایت میان اعضای هیأت‌علمی با ایجاد شفافیت در نحوه پرداخت‌های مرتبط با دانشجویان بین‌الملل و اطلاع‌رسانی دقیق به دانشکده‌ها در مورد زمان شروع به تحصیل دانشجویان بین‌الملل تأکید کردند.
معاون بین‌الملل دانشگاه در جمع‌بندی این نشست، گزارش دانشکده‌ها را بسیار ارزشمند دانست و گفت: دغدغه‌ها و چالش‌های مطرح شده توسط معاونان بین‌الملل، جمع‌بندی و نسبت به رفع آن‌ها تا حد امکان اقدام خواهد شد.
دکتر آیتی با اشاره به تهیه گزارش عملکرد حوزه بین‌الملل دانشگاه به صورت ماهانه، اطلاع‌رسانی آن در سطح دانشکده‌ها و دیگر واحدهای زیرمجموعه و دریافت بازخوردهای بسیار مثبت در این زمینه، از معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها خواست گزارشی از فعالیت‌های خود در اختیار روابط عمومی معاونت بین‌الملل قرار دهند.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین با اشاره به پیگیری تعدادی از دانشکده‌ها برای معرفی رشته مقاطع جدید ویژه دانشجویان بین‌المللی، از همکاری بسیار خوب معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این باره خبر داد.
وی با بیان اینکه در حیطه پژوهش بین‌الملل نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم، گفت: معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل ضمن بازنگری تمامی گرنت‌های تحقیقاتی حوزه بین‌الملل، آیین‌نامه تشویق مقالات منتشره در ژورنال‌های Q1 با مشارکت نویسنده بین‌الملل را به تازگی تدوین کرده که می‌تواند زمینه‌ساز تحول در این حیطه باشد.
وی همچنین از امکان برگزاری تور آشنایی با معاونت بین‌الملل دانشگاه برای معاونان جدید بین‌الملل دانشکده‌ها خبر داد و یادآور شد: این اقدام تاکنون برای تعدادی از معاونان انجام شده ضمن اینکه پردیس بین‌الملل و کالج بین‌الملل دانشگاه نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و بازدید از آن‌ها می تواند در برنامه این تور گنجانده شود.
در پایان مقرر شد طی جلسات پایان هر فصل شورای بین‌الملل دانشگاه، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های واحد خود ارائه دهند.
 

 

 

 



خبر و عکس: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close