کد: 1287-357891      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير   تعداد بازدید : 444

به میزبانی معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل/نشست بررسی چالش‌های پژوهشی بیمارستان‌های بهارلو و ضیائیان برگزار شد

نشست بررسی چالش‌های پژوهشی بیمارستان‌های بهارلو و ضیائیان با حضور دکتر سید مجتبی دقیقی، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که سه‌شنبه 31 خرداد 1401 در سالن شورای پردیس بین‌الملل برگزار شد، دکتر مریم سرایی، معاون پژوهشی بیمارستان بهارلو، دکتر رضوان هاشمی، معاون پژوهشی بیمارستان ضیائیان، دکتر سمانه اکبرپور، معاون دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی و کارشناسان پژوهشی دو بیمارستان و معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در آغاز معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل ضمن خیرمقدم به حاضران، از معاونان پژوهشی بیمارستان‌های بهارلو و ضیائیان و کارشناسان حاضر خواست مهم‌ترین چالش های پیش روی مجموعه‌های خود را بیان کنند.
سپس دکتر سرایی معاون پژوهشی بیمارستان بهارلو به طرح مشکلات اساتید بیمارستان در اخذ پایان‌نامه پزشکی عمومی و متعاقباً عدم دریافت امتیاز پژوهشی سالانه و ارتقای اعضای هیأت‌علمی پرداخت و خواستار ارائه راهکار و تسهیل فرآیند از سوی معاونت پژوهشی پردیس بین‌الملل شد.
معاون پژوهشی بیمارستان ضیائیان نیز به کوتاه بودن دوره کارورزی دانشجویان در این دو بیمارستان (دو هفته تا یک ماه) اشاره کرد و توضیحاتی در خصوص چالش‌های انجام پایان‌نامه دانشجویان پزشکی عمومی و طرح‌های پژوهشی و مسائل پیش روی اساتید ارائه کرد.
دکتر هاشمی با توجه به فعالیت بیمارستان‌های ضیائیان و بهارلو به عنوان بیمارستان‌های آموزشی پردیس بین‌الملل، پیشنهاد تدوین آیین‌نامه‌ای برای دانشجویان بین‌الملل در این راستا را مطرح کرد تا اساتید راهنمای اول یا دوم پایان‌نامه ابتدا از این دو بیمارستان انتخاب و در صورت تکمیل ظرفیت از اساتید راهنمای دیگر بیمارستان‌ها برای انجام پایان‌نامه استفاده شود.
دکتر اکبرپور نیز بر اهمیت اطلاع دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی و معاونت پژوهشی دانشگاه از مراحل دفاع پایان‌نامه دانشجویان پس از ارائه پروپوزال و جمع‌آوری داده‌ها تأکید کرد.
معاون دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی تصریح کرد: با توجه به مشغله کاری اساتید بالینی برای انجام طرح پژوهشی و جمع‌آوری داده‌ها، لزوم تعیین دستیار احساس می‌شود.
در ادامه، کارشناسان نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و اطلاع‌رسانی کامل به دانشجویان از روند پژوهش و تعیین زمان برای انجام پایان‌نامه دانشجویان به منظور جلوگیری از نیمه‌کاره ماندن فعالیت‌های تحقیقاتی آن‌ها را بسیار مهم دانستند.
دکتر دقیقی در جمع‌بندی این نشست پیشنهاد الزام دانشجویان پزشکی عمومی به ارائه پایان‌نامه را مطرح کرد و گفت: به نظر می‌رسد مقوله تعریف گرنت دستیار پژوهش برای اساتید بالینی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close