کد: 1287-357894      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۴ تير   تعداد بازدید : 440

سفر نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مالزی/مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با معاون قائم‌مقام ریاست دانشگاه مالایا دیدار کرد

هیأت اعزامی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سفر به کشور مالزی با مسئولان دانشگاه مالایا (University of Malaya) دیدار و زمینه‌های همکاری‌ مشترک علمی دو مجموعه را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران متشکل از دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر اردلان شریعت، سرپرست امور جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل و محمدرضا سید حسنی، کارشناس بین‌الملل این مجموعه پنجشنبه 2 تیر 1401 با یونگ زولینا زبیری، معاون قائم‌مقام ریاست دانشگاه مالایا، پروفسور سیتی نورشینا مهد زین، مدیر دفتر روابط بین‌الملل این دانشگاه و نمایندگانی از دانشکده‌های پزشکی و داروسازی دانشگاه مالایا دیدار کردند.
درجریان این دیدار، پروفسور زولینا ضمن خیرمقدم به نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه UM را معرفی و توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت آموزشی این مجموعه طی دوران پاندمی کرونا ارائه کرد.
سپس دکتر زرگران به معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ظرفیت‌ها و امکانات این مجموعه پرداخت و در خصوص ایجاد روابط مشترک علمی با دانشگاه مالایا ابراز تمایل کرد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با اشاره به توانمندی‌های قابل‌توجه دو مجموعه، از آمادگی برای همکاری در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و مدارس تابستانی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و برنامه‌های مشترک آموزشی با دانشگاه UM خبر داد.
وی همچنین پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دو دانشگاه را مطرح کرد و گفت: در این راستا می‌توان زمینه تعامل میان مسئولان دانشگاه‌ها را در قالب نشست‌های آنلاین فراهم کرد تا نقشه راه همکاری‌های آتی مشخص شود.
در ادامه، دکتر شریعت، سرپرست اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل به تشریح فعالیت‌های این اداره پرداخت و تشابهات دینی و فرهنگی دو کشور را بستر مناسبی برای همکاری‌های علمی به ویژه اعزام دانشجویان مالزیایی به ایران برای شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت و مدارس تابستانی دانست.
معاون قائم‌مقام ریاست دانشگاه مالایا نیز از پیشنهادات مطرح شده و گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی تهران استقبال کرد.
در بخش بعدی این دیدار طرفین بر تعریف نقشه راه و نگارش برنامه عملیاتی برای تعاملات آتی در حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، پس از بازگشت هیأت دانشگاه از مالزی و طی جلسات آنلاین به اتفاق‌نظر رسیدند.
نمایندگان دانشگاه همچنین از بخش‌های مختلف دانشکده پزشکی دانشگاه مالایا بازدید و با نمایندگان دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و برخی از مدیران گروه حوزه بهداشت این دانشگاه در نشست‌های جداگانه دیدار کردند.
دکتر زرگران در حاشیه این سفر، از ارسال پیش‌نویس اولیه تفاهم‌نامه توسط طرف مالزیایی پس از دیدار انجام شده خبر داد و این اقدام سریع دانشگاه مالایا را ناشی از نگاه مثبت آن‌ها به برقراری ارتباط علمی با دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست.
وی با بیان اینکه  پیش‌نویس مذکور در مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه بررسی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه همکاری مشترک در  آینده نزدیک به امضای طرفین برسد.
توضیح اینکه دانشگاه UM از برترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های مالزی و آسیا به شمار می‌آید. این مجموعه در رتبه‌بندی QS در جایگاه هفتادم جهان قرار گرفته است.

 

 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close