کد: 1287-357895      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۵ تير   تعداد بازدید : 422

با تأکید بر تدوین نقشه راهی هدفمند برای تعاملات مشترک آموزشی و پژوهشی/نشست هیأت اعزامی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مسئولان دانشگاه‌های UKM و UPM مالزی برگزار شد

هیأت اعزامی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین روز سفر خود به مالزی ضمن بازدید از ظرفیت‌های دانشگاه‌های UKM (Universiti Kebangsaan Malaysia) و (Universiti Putra Malaysia) UPM، با معاون قائم‌مقام روسای این دانشگاه‌ها دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، نمایندگان دانشگاه متشکل از دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر اردلان شریعت، سرپرست امور جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل و محمدرضا سید حسنی، کارشناس بین‌الملل این مجموعه جمعه 3 تیر 1401، در قالب دو نشست جداگانه با دکتر Hanafiah Bin Haruna Rashid و پروفسور Hang Tuha Baharudin، معاون قائم‌مقام روسای دانشگاه‌های UKM و UPM مالزی و دیگر مسئولان این مجموعه‌ها دیدار کردند.
در نشست نخست معاون قائم‌مقام رئیس دانشگاه UKM، توضیحاتی در خصوص این مجموعه ارائه کرد و گفت: این دانشگاه با 52 سال قدمت، بیش از 2 هزار عضو هیأت‌علمی و 2 هزار و 600 دانشجوی بین‌المللی دارد.
دکتر Hanafiah Bin Haruna Rashid با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران از توانمندی‌ها و امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: دانشگاه UKM تاکنون با هشت دانشگاه ایرانی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.
پس از آن پروفسور Abdul Halim Abdul Gafor، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه UKM، به معرفی این دانشکده و دپارتمان‌ها، بیمارستان 400 تختخوابی و کلینیک‌های آن پرداخت و بیان داشت: در حال حاضر دانشکده پزشکی UKM در پنج رشته کارشناسی و ده‌ها رشته تخصص و دکتری دانشجو می‌پذیرد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دو دانشگاه به ویژه در حوزه پژوهش‌های علمی، خواستار تمرکز همکاری‌ها بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک شد.
پروفسور Abdul Gafor همچنین تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی کوتاه‌مدت را نیز مقوله‌ای مهم در ارتقای رنک دو دانشگاه دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای شروع همکاری‌ها تأکید کرد.
پروفسور Jemaima Che Hamzah، معاون آموزشی مقطع Undergraduate دانشکده پزشکی UKM نیز با اشاره به پیشینه همکاری‌ها با تعدادی از دانشگاه‌های ایرانی، از علاقه‌مندی این مجموعه برای تعامل نزدیک‌تر با مراکز تحقیقاتی دانشگاه خبر داد.
در ادامه دکتر زرگران نیز تاریخچه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران و توانمندی‌های آن ارائه کرد به بیان توضیحاتی در خصوص همکاری دانشگاه با مراکز علمی مالزی پرداخت.
وی با اشاره به علاقه‌مندی دانشگاه برای گسترش همکاری‌های دوجانبه چون اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و مدارس تابستانه و برنامه تبادل استاد و دانشجو، تصریح کرد: در این راستا دو مجموعه باید نسبت به تدوین نقشه راهی روشن و هدفمند اقدام کنند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه همچنین پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه را مطرح کرد.
دکتر شریعت، سرپرست امور جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل نیز بر اهمیت عملیاتی شدن توافقات همکاری میان دو مجموعه تأکید کرد و یادآور شد: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و مدارس تابستانی شروع خوبی برای تعاملات خواهد بود البته در این زمینه‌ها باید بررسی دقیقی نیز انجام شود.
نشست دوم نیز با پخش کلیپ معرفی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و UPM مالزی آغاز شد.
پس از آن، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که حدود شش سال پیش میان دو دانشگاه به امضاء رسیده، بر اهمیت اجرایی شدن مفاد آن تأکید کرد.
دکتر زرگران پیشنهاد تدوین برنامه‌ای عملیاتی و مشخص در این زمینه را مطرح کرد و اظهار داشت: این برنامه با اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت و با تعیین رابطانی از دو دانشگاه می‌تواند به سرعت به سمت اجرایی شدن حرکت کند.
وی همچنین از آمادگی دانشگاه برای برگزاری مدارس تابستانی ویژه دانشجویان مالزیایی خبر داد و تصریح کرد: همچنین طرفین می‌توانند در خصوص اعزام دانشجو به دو دانشگاه و برگزاری دوره‌های آموزشی با ارائه مدرک مشترک و یا دوگانه برنامه‌ریزی کنند.
سرپرست امور جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل نیز طی این گردهمایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی دارد که دوره‌های فلوشیپ و کوتاه‌مدت را براساس نیاز دانشگاه UPM طراحی و اجرایی کند.
در ادامه، پروفسور Hang Tuha Baharudin با ابراز علاقه‌مندی برای توسعه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان داشت: در این راستا اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، استفاده از ظرفیت‌های مجلات علمی دو طرف، چاپ مقالات مشترک، برگزاری کنگره‌ها و کنفرانس‌های مشترک علمی می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.
معاون قائم‌مقام رئیس دانشگاه UPM همچنین از پیشنهاد تعیین رابطان همکاری میان دو دانشگاه برای مدیریت تعاملات آتی در حوزه‌های مختلف استقبال کرد.
پروفسور Zamberi Sekawi، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه UPM نیز بر اجرای دوره‌های آموزشی با ارائه مدرک مشترک یا دوگانه تأکید کرد و گفت: طرفین باید بر روی انتخاب مناسب‌ترین رشته‌ها برای شروع همکاری‌ها به اتفاق‌نظر برسند.
در بخش پایانی این نشست از سوی دانشگاه UPM برای حضور و سخنرانی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنگره آناتومی که در آینده نزدیک برگزار می‌شود، دعوت به عمل آمد.
همچنین طرفین بر برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت و تابستانی به صورت آنلاین توافق کردند.




 

 

 

 

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close