کد: 1287-357899      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۸ تير   تعداد بازدید : 392

از تاکید بر تقویت زبان فارسی دانشجویان خارجی تا شفاف سازی در پرداخت ها در جلسه شورای فصلی معاونت بین الملل

رئیس دانشکده پزشکی با تاکید بر نقش موثر گروه های آموزشی در پیشبرد فعالیت های بین المللی، از گروه ها خواست هدف گذاری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی در جلسه شورای فصلی معاونت بین الملل دانشکده پزشکی که روز سه شنبه ۷ تیر در سالن شورا برگزار شد، با تاکید بر نقش گروه های آموزشی در فعالیت های بین المللی دانشکده، گفت: محور فعالیت های بین الملل در دانشکده، آموزشی است و اگر گروه های آموزشی همکاری لازم را نداشته باشند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
وی افزود: بستر فعالیت ها در گروه آموزشی است و اگر گروه ها با دید آکادمیک پیش بروند قطعا موفقیت دست‌یافتنی خواهد بود، گروه ها در عین مطالبه گری و بیان توقعات خود، باید هدف گذاری داشته باشند و برنامه های خود را دراختیار دانشکده قرار دهند تا به صوت نظام مند و همسو با دانشکده به اهدافمان برسیم.
در ادامه دکتر آیتی معاون بین الملل دانشگاه گفت: دانشکده پزشکی نه تنها مهمترین دانشکده دانشگاه است بلکه عمده فعالیت دانشگاه در حوزه بین الملل نیز در دانشکده پزشکی انجام می شود.
وی در ادامه به تشریح ساختار و بخش های مختلف معاونت، دوره های آموزشی، مدارس زمستانی و تابستانی پرداخت و گفت: معاونت بین الملل یک ساختار مرکزی و یک پردیس بین الملل دارد که از لحاظ وظایف متفاوت هستند، در حوزه مدیریت روابط بین الملل در قالب 22 میز با دانشگاه های کشور های مختلف ارتباط داریم که میز فرانسه و آلمان از فعال ترین ها هستند، همچنین ۴ اتاق همکاری با کشورهای سوئیس، مجمع جهانی سلامت، عراق و آمریکای شمالی که وزارت بهداشت بر عهده دانشگاه گذاشته است، داریم.
دکتر آیتی در تبیین فعالیت پردیس بین الملل گفت: سه پردیس پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی داریم و در جذب و پذیرش دانشجو موفقیت داشتیم، تعداد درخواست ها و جذب دانشجویان نشان عملکرد خوب معاونت در مارکتینگ است، همچنین شعبه دانشگاه در کربلا(سبطین) راه اندازی شده است.
معاون بین الملل دانشگاه بر توسعه فعالیت گروه ها در جذب دانشجویان دوره های تخصصی و فوق تخصصی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تاکید کرد وگفت:  در حال حاضر حدود ۳۰ رزیدنت مشغول به تحصیل هستند که باید جذب بیشتری داشته باشیم.
دکتر امینیان رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین الملل  نیز توضیحاتی در خصوص کمیته جذب دانشجویان خارجی، طرح آمایش کشوری و توجه به پراکندگی کشورها در پذیرش، معیارهای جذب دانشجویان خارجی، تقویت زبان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر از 27 کشور دانشجو داریم که بیشترین سهم مربوط به هندوستان، پاکستان و عراق است.
در ادامه دکتر کرامتی معاون بین الملل دانشکده پزشکی با اشاره به گستره فعالیت های معاونت بین الملل گفت: ما در دانشکده ۲۶ گروه بالینی ۱۲ گروه علوم پایه ، ۱۴ بیمارستان و هزار و 200 نفر عضو هیات علمی داریم و هیچ معاونتی به حد معاونت بین الملل شبکه ارتباطی وسیعی ندارد، از ریاست دانشکده تا مدیران گروه ها نقش دارد و یک شبکه بزرگ است.
وی در ادامه راهبردهای کلان معاونت از ارتقاء جایگاه دانشکده در عرصه منطقه و جهانی، توسعه زبان انگلیسی اعضای هیات علمی تا تسهیل فرایندهای توسعه بین الملل و فعالیت های فرهنگی را تبیین و بر لزوم برنامه ریزی در این عرصه تاکید کرد و گفت: تعریف جایگاه معاونین بین الملل، آشنایی گروه ها با فعالیت های معاونت، جمع آوری کامل فعالیت های علمی و پژوهشی بین الملل در دانشکده ترغیب اعضای هیات علمی به انجام فعالیت های بین الملل، تسهیل فعالیت های بین المللی گروه ها و شفاف سازی امورمالی بین الملل در این راستا یک ضرورت است.
در ادامه معاونان بین الملل بیمارستان ها گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه معاونت خود ارائه کردند و دغدغه ها و نقطه نظرات و چالش های موجود در این حوزه را مطرح کردند، مباحث مالی، اختصاص حقوق به رزیدنت های خارجی، وب سایت معاونت بین الملل، کمبود نیروی انسانی در معاونت بین الملل بیمارستان ها، توجه به مسائل سلامت روان دانشجویان بین الملل، وضعیت و تعداد بیماران بین الملل، تقویت زبان فارسی دانشجویان خارجی، شفاف سازی پرداخت ها از مهمترین مسائلی بود که مطرح شد.
 دکتر بیگ محمدی در جمع بندی جلسه با قول مساعد بر حل مشکلات وب سایت و تقویت بخش بین الملل بر تقویت زبان دانشجویان خارجی تاکید کرد و گفت: بحث زبان یک مسئله مهم و انکار ناپذیر است.
وی با اشاره به درخواست معاونین مبنی بر شفاف سازی پرداخت ها، اظهار  داشت: یک تفاهم نامه وجود دارد که باید ۹۰ درصد دریافتی از دانشجویان بین الملل به گروه های آموزشی درگیر بحث آموزش پرداخت شود از این رو شفاف سازی پرداخت ها، یک اصل است، چرا که عدم شفاف سازی ممکن است باعث ایجاد ذهنیت منفی و سوء برداشت شود همچنین پرداختی به گروه ها در نهایت علاوه بر تقویت گروه موجب ارتقا وضعیت و کیفیت آموزشی دانشجویان بین الملل خواهد شد.

 

 

 

خبر: مینا محمدی

نظر شما :
captcha
Close