کد: 1287-357907      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۳ تير   تعداد بازدید : 409

جلسه هماهنگی توسعه و یکپارچه‌سازی وب‌سایت معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

جلسه هماهنگی توسعه وب‌سایت معاونت بین‌الملل با حضور دکتر محمدحسین آیتی و دکتر ماشاءالله ترابی، معاون بین‌الملل و مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که یکشنبه 12 تیر 1401 در سالن شورای این معاونت برگزار شد، دکتر آرمان زرگران و دکتر فاطمه حاجی علی عسگری، مدیر توسعه امور بین‌الملل و مدیر بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل، مهندس سارا نعیمی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی الکترونیک روابط عمومی دانشگاه، مهندس شبنم شادپور، نماینده مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، مهندس اعظم محمدباقری، کارشناس مسئول مدیریت بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل و مهناز وحیدی، کارشناس روابط عمومی معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در آغاز مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: خوشبختانه معاونت بین‌الملل از حوزه‌های پرطراوت و پیشرو دانشگاه است و ما بسیار خوشحالیم که زحمات همکاران این حوزه زمینه‌ساز درخشش و افزایش عظمت و شهرت دانشگاه در صحنه‌های بین‌المللی شده است.
دکتر ترابی با اشاره به اینکه ریاست محترم دانشگاه بارها بر انتشار رویدادها و فعالیت‌های بین‌المللی تأکید داشته است، اظهار داشت: دست یافتن به بالاترین آمار تعداد دانشجوی خارجی در کشور و حضور دانشگاه در عرصه‌های مختلف بین‌المللی حاصل تلاش‌های معاونت بین‌الملل است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه مراکز علمی معتبر جهان و دانشگاه‌های بزرگ کشور امروز سطح حضورشان در اجتماع و معرفی دستاوردهایشان را به شدت افزایش داده‌اند، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای رسیدن به این مهم وب‌سایت است که در همین راستا روابط عمومی دانشگاه توسعه وب‌سایت واحدهای زیرمجموعه و تبدیل ساختارهای آن‌ها از ایستا به پویا را هدف خود قرار داده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تصریح کرد: این ساختارها امکان دیده شدن دانشگاه توسط موتورهای جستجو (Search Engines) را افزایش می‌دهند.
دکتر ترابی بر لزوم تشکیل تیم‌های تولید محتوا توسط واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در راستای توسعه وب‌سایت‌ها تأکید کرد و گفت: دوره‌های آموزشی ویژه ‌این تیم‌ها، توسط روابط عمومی دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکپارچه‌سازی وب‌سایت‌ها شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند و عملاً گزارش کار واحدها قابل‌رؤیت خواهد بود ضمن اینکه در قالب داشبوردهای طراحی شده امکان ارزیابی عملکرد آن‌ها فراهم می‌شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: همچنین در طراحی جدید ساختار ریلیشن‌ها دیده شده و سایت اصلی می‌تواند از سایت‌های زیرمجموعه تغذیه کند و این رویکرد زمینه‌ساز پویایی و جریانی خواهد شد که ما از مجموعه‌ها انتظار داریم.
دکتر ترابی با اشاره به گستردگی مجموعه بین‌الملل دانشگاه، بیان داشت: توسعه و یکپارچه‌سازی وب‌سایت معاونت بین‌الملل فرصت دیده شدن سایر دستاوردهای این حوزه چون فعالیت‌های ستادی را ایجاد می‌کند.
سپس، مهندس نعیمی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی الکترونیک روابط عمومی دانشگاه چارچوب و ساختار وب‌سایت جدید معاونت‌ها را تشریح کرد و توضیحات کاملی در خصوص هرکدام از بخش‌ها ارائه و به سؤالات حاضران پاسخ داد.
در ادامه، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز از فعالیت‌های بنیادی و زیرساختی روابط عمومی دانشگاه در راستای یکپارچه‌سازی وب‌سایت‌ها قدردانی کرد.
دکتر زرگران رویکرد سایت جدید فارسی معاونت بین‌الملل را خدمت محور بودن دانست و بیان داشت: در واقع ما به دنبال پاسخگویی به نیاز مخاطبان در کمترین زمان ممکن هستیم ضمن اینکه کاربردی بودن محتوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ضمن موافقت با پلت فرم طراحی شده، به تشریح چارچوب مورد نظر معاونت بین‌الملل در وب‌سایت جدید پرداخت.
دکتر حاجی علی عسگری نیز یکپارچه‌سازی وب‌سایت معاونت بین‌الملل با دیگر معاونت‌های دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تکیه بر ورود حرفه‌ای روابط عمومی و امکان راه‌اندازی زیرسایت‌های جداگانه و البته با ظاهری واحد برای هریک از بخش‌ها، این اقدام در بلندمدت به نفع حوزه بین‌الملل دانشگاه خواهد بود.
دکتر آیتی نیز با بیان اینکه توسعه و بهبود وب‌سایت معاونت بین‌الملل از ابتدای پذیرش مسئولیت در این مجموعه مورد توجه بوده است، گفت: نکته حائز اهمیت گستردگی فعالیت‌های حیطه بین‌الملل دانشگاه است.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به اینکه پردیس بین‌الملل با فعالیت سه معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی، سه دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و شعبه کیش از ظرفیت قابل‌توجهی برخوردار است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها دانشگاه ایرانی، موفق به تأسیس شعبه‌ای بین‌المللی شده و برای نخستین بار رشته مامایی و دانشکده توانبخشی با پنج رشته را در کشور عراق راه‌اندازی کرده است.
وی با تأکید بر اینکه افزایش تولید محتوای خبری از فعالیت‌های این مجموعه‌ها و دستاوردهای آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی بیشتر از خدمات و فعالیت‌های معاونت بین‌الملل نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دکتر آیتی توجه به مقوله تبلیغات و معرفی صحیح و مؤثر برند دانشگاه و معاونت بین‌الملل را نیز ضروری دانست و بیان داشت: با این رویکرد باید نسبت به تشکیل تیم تولید خبر و محتوا در واحدهای زیرمجموعه و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها اقدام شود.
دکتر ترابی در بخش پایانی این نشست بر توسعه روابط عمومی در واحدهای زیرمجموعه معاونت بین‌الملل به ویژه دانشکده‌های پردیس بین‌الملل تأکید کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از معاونت بین‌الملل خواست نسبت به معرفی تیم تولید محتوا ظرف یک هفته آینده اقدام کند و افزود: با ارائه آموزش‌های لازم، نسخه آزمایشی وب‌سایت فارسی معاونت بین‌الملل بارگذاری و بعد از آن فرآیند انتقال اطلاعات انجام خواهد شد.



 

 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

 

نظر شما :
captcha
Close