کد: 1287-357909      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۴ تير   تعداد بازدید : 890

نشست مشترک معاون و مدیران بین‌الملل دانشگاه با مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت برگزار شد

نشست مشترک دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و مدیران این حوزه با دکتر محمدحسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در آغاز این نشست که شنبه 11 تیر 1401 در وزارت بهداشت برگزار شد، معاون بین‌الملل دانشگاه گزارش جامعی از اقدامات و دستاوردهای مدیریت‌های این معاونت، معاونت‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه پردیس بین‌الملل، کالج بین‌الملل دانشگاه و شعبه بین‌الملل دانشگاه در عراق ارائه کرد.
سپس هریک از مدیران حوزه بین‌الملل دانشگاه ضمن ارائه توضیحات اجمالی در خصوص فعالیت‌های واحدهای خود، به تشریح مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل پیش رو پرداختند.
در این بخش مشکلات کارگزاران جذب دانشجو در کشورهای مختلف، تأخیر در صدور روادید دانشجویان بین‌المللی و مسائل آموزشی و پژوهشی دانشجویان خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین بر لزوم تضمین استانداردهای وزارتخانه برای جذب دانشجویان بین‌المللی تأکید و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شعبه بین‌الملل دانشگاه در عراق (دانشگاه سبطین) تشریح شد.
در ادامه دکتر امیر امیرخانی، معاون مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت نیز از توسعه دیپلماسی سلامت و روابط دوجانبه با کشورهای هدف، افزایش جذب دانشجوی خارجی با همکاری حوزه آموزش دانشگاه، توسعه جذب بیمار خارجی با همکاری حوزه درمان دانشگاه، توسعه پروژه‌های پژوهشی بین‌المللی با همکاری حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه و توسعه صادرات محصولات و تجهیزات با همکاری حوزه غذا و داروی دانشگاه به عنوان پنج محور برنامه عملیاتی این اداره کل برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یاد کرد.
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت نیز از نگاه مثبت وزارتخانه به موضوع بین‌المللی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خبر داد.
دکتر نیکنام با اشاره به اینکه لزوم هماهنگی هر چه بیشتر دانشگاه‌ها با وزارت بهداشت در مسیر بین‌المللی سازی احساس می‌شود، اظهار داشت: این در حالی است که همکاری هر چه بیشتر دانشگاه‌های قطب 10 زمینه‌ساز هم‌افزایی توانمندی‌های حوزه بین‌الملل آن‌ها و برداشتن گام‌های مؤثرتر در عرصه بین‌المللی سازی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به نکات مطرح شده، از مدیران این حوزه خواست دغدغه‌های موجود را به منظور کار کارشناسی و رفع هر چه سریعتر مشکلات به صورت مکتوب به اداره کل همکاری‌های بین‌الملل وزارتخانه اعلام کنند.
در پایان، مقرر شد نشست معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اوایل مرداد 1401 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود.
 
 
 
 
 
خبرنگار: مهناز وحیدی
 
نظر شما :
captcha
Close