کد: 1287-357921      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۲ تير   تعداد بازدید : 509

انتخاب دکتر آرمان زرگران به عنوان مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشورهای ترکیه و قبرس

نشست همفکری و انتخاب مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورهای ترکیه و قبرس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست شنبه 18 تیر 1401 با حضور دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر بهزاد محمدپور اهرنجانی، معاون بین‌الملل بیمارستان بهرامی، دکتر نازنین مهدوی، مسئول پیشین میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورهای ترکیه و قبرس، دکتر مهدی زوار، عضو هیأت‌علمی دانشکده پیراپزشکی، دکتر میرسعید یکانی‌نژاد، عضو هیأت‌علمی دانشکده بهداشت، دکتر محمد بیگلری، عضو هیأت‌علمی بیمارستان شریعتی، مهتا محمدزاده، کارشناس فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه و جمعی از کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.
در ابتدا، دکتر نکوفر ساختار میزها و اتاق‌های همکاری‌ علمی دانشگاه را تشریح و بر اهمیت ارتباط میان اساتید و تقویت تعاملات ستاد، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها و میزها و اتاق‌های همکاری علمی دانشگاه تأکید کرد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص چرایی تشکیل میز همکاری‌های علمی ترکیه و قبرس پرداخت و گفت: واقع شدن ترکیه در همسایگی ایران و وجود تشابهات دینی، فرهنگی و زبانی میان دو کشور از دلایل اصلی تشکیل این میز بوده است.
وی ادامه داد: اعضای میز ترکیه باید با برنامه‌ریزی‌های هدفمند تعامل با دانشگاه‌های این کشور را آغاز و براساس ماهیت میز و فرصت‌های موجود، اولویتهای همکاری چون انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و جذب استاد مدعو بین‌المللی را مشخص کنند.
دکتر نکوفر سپس گزارشی از همکاری‌های مشترک دانشگاه با کشور ترکیه ارائه کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران طی پنج سال گذشته، ۳۲۷ مقاله را با ۸۰ دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی ترکیه‌ای به چاپ رسانده که عدد چشمگیری است و امید داریم با سیاست‌گذاری‌های آتی تعداد این مقالات افزایش یابد.
در ادامه، دکتر مهدوی، مسئول پیشین میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورهای ترکیه و قبرس نیز گزارشی از سیستم آموزش عالی ترکیه و تفاوت‌های آن با کشورمان ارائه کرد و گفت: آموزش عالی در ترکیه متشکل از سه نهاد اصلی وزارت علوم، YOK و Interuniversity Council برای تصمیم‌گیری است که در واقع YOK مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.
وی به بیان توضیحاتی در خصوص موسسه YOK و مدل سازمانی آن پرداخت و افزود: این موسسه‌ مستقل از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های کشور ترکیه است و کار ارزشیابی و اعتباربخشی مدارک فارغ‌التحصیلان را بر عهده دارد.
پس از آن دکتر زرگران گفت: با تکیه بر مسئولیتم در مدیریت توسعه امور بین‌الملل دانشگاه و بررسی‌ها و مطالعات آمایشی در خصوص پذیرش دانشجویان بین‌الملل، بر این باور هستیم که در کشور ترکیه فرصت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد و باید به صورت جدی به آن‌ها پرداخته شود.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه افزود: همچنین باید دیدگاهها و برداشت‌های نادرست نسبت به ایران را برطرف کنیم تا مسیر ارتباطات و جذب دانشجو هموار شود.
سپس حاضران ضمن معرفی حوزه فعالیت‌های تخصصی خود، به سوابق و تجارب شخصی از همکاری با متخصصان و محققان ترکیه‌ای و کانال‌های ارتباطی موجود اشاره کردند. همچنین زمینه‌های ممکن و مؤثر برای همکاری‌های مشترک با این کشور نیز به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.
در انتهای جلسه، رأی‌گیری از اعضای میز انجام و دکتر آرمان زرگران، به عنوان مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشورهای ترکیه و قبرس انتخاب شد.
در پایان براساس نظر مسئول میز، مقرر شد با ایجاد کارگروه و برگزاری جلسات هفتگی فعالیت میز ترکیه و قبرس از سر گرفته شود.
دکتر نکوفر پیشنهاد برگزاری جلسات اتاق فکر میزها به صورت چرخشی را مطرح کرد که هر جلسه در یکی از واحدهای مرتبط با اعضا برپا شود.

 

 

 

تهیه خبر: مریم صابری پور

تنظیم خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close