کد: 1287-357923      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۶ تير   تعداد بازدید : 523

مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور عمان انتخاب شد

نشست انتخاب مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور عمان با حضور دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و اعضای اتاق فکر این میز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که شنبه 25 تیر 1401 برپا شد، دکتر امید سبزواری، عضو هیأت‌علمی دانشکده داروسازی و مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با مالزی و سنگاپور، دکتر مهدی شفیعی، معاون علمی دانشگاه سبطین، دکتر مرجان قائمی، عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات بهداشت باروری، دکتر سامان احمد نصرالهی، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و جذام، دکتر علیرضا شفیعی، عضو هیأت‌علمی بیمارستان بهرامی، علی صیادی، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور قطر و جمعی از کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه نیز حضور داشتند.
این نشست با ارائه توضیحات دکتر نکوفر در خصوص فعالیت‌های سه سال گذشته میز همکاری‌های علمی عمان آغاز و وی از زحمات دکتر حمیدرضا ادهمی، مسئول پیشین این میز قدردانی کرد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه افزود: همکاری با کشور عمان پیرو انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه نیوزوا آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه در آغاز تعاملات با محوریت داروسازی دنبال می‌شد، اظهار داشت: به مرور دامنه ارتباطات گسترده‌تر شد و در یکی از موارد شاهد برگزاری کارگاهی آنلاین با موضوع بیماری‌های پوست بودیم.
دکتر نکوفر بسط همکاری با مراکز علمی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را از اهداف دانشگاه در حوزه بین‌الملل دانست و افزود: در این میان عمان و قطر روابط سیاسی خوبی با کشورمان دارند و ما به صورت جدی پیگیر تعامل با آن‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی هستیم.
سپس دکتر قائمی، عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات بهداشت باروری نیز تجارب خود از ارتباط با یکی از دانشگاه‌های عمانی را تشریح و پیشنهاد توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با این کشور در حیطه سلامت زنان را مطرح کرد.
دکتر نصرالهی، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و جذام هم به تجربه برگزاری کارگاهی آنلاین با موضوع بیماری‌های پوست با یکی از مراکز علمی عمان اشاره کرد و گسترش ارتباطات با دانشگاه‌های این کشور را ارزشمند خواند.
در ادامه، معاون علمی دانشگاه سبطین به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در کربلا پرداخت و بر اهمیت توسعه همکاری‌های دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی کشورهای حوزه خلیج‌فارس تأکید کرد.
دکتر شفیعی ثابت با بیان اینکه راه‌اندازی شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا (دانشگاه سبطین) شروع خوبی برای تعاملات به صورت گسترده خواهد بود و گفت: باید از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این مجموعه و تجارب کسب‌ شده، برای بسط ارتباطات پیش رو استفاده کرد.
وی افزود: در این مسیر لزوم نیازسنجی برای همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی و انتقال تکنولوژی در حیطه‌های بهداشت و سلامت با هریک از کشورها به صورت جداگانه احساس می‌شود. با این راهکار دانشگاه به پایگاهی قدرتمند در منطقه تبدیل می‌شود که امکان افتتاح شعبه در دیگر کشورها را نیز خواهد داشت.
پس از آن دکتر سبزواری، عضو هیأت‌علمی دانشکده داروسازی نیز شناخت هر چه بیشتر زیرساخت‌های علمی و دانشگاه‌ها و مراکز علمی عمان به منظور گسترش ارتباطات و نفوذ علمی دانشگاه در این کشور را ضروری دانست.
وی با اشاره به حضور اساتید و متخصصان از کشورهای مختلف در عمان، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می‌تواند از این ظرفیت برای افزایش همکاری اساتید و اعضای هیأت‌علمی خود با متخصصان حاضر در این کشور استفاده کند.
دکتر شفیعی، عضو هیأت‌علمی بیمارستان بهرامی هم به تجربه سفر خود به این کشور اشاره و خواستار ایجاد بستری از سوی دانشگاه برای حضور مؤثر اساتید در عمان و کسب تجارب جدید همکاری شد.
مسئول میز همکاری علمی دانشگاه با کشور قطر نیز بخشی از تعاملات با دانشگاه‌ها و مراکز علمی این کشور با همفکری با اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه و سفارتخانه‌های دو کشور را تشریح کرد.
صیادی همکاری گروه پزشکی ورزشی دانشگاه با مرکز و بیمارستان اسپتار و ارتباط یکی از اساتید مرکز پزشکی حمد با انستیتو نورولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) در خصوص تولید تجهیزات پزشکی را از دستاوردهای تعاملات ایجاد شده دانست.
وی بر استفاده از ارتباطات اساتید و پتانسیل‌های وزارت امور خارجه برای تعامل بیشتر با کشورهای عربی تأکید کرد و بیان داشت: این در حالی است که همکاری با هریک از دانشگاه‌های این کشورها نیازمند استراتژی خاص خود خواهد بود.
در انتها، رأی‌گیری از اعضای میز انجام و دکتر مهدی شفیعی ثابت، به عنوان مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با عمان انتخاب شد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه در جمع‌بندی این نشست، استراتژی پیش روی میزها و اتاق‌های همکاری را مطالعه جدی در خصوص کشورها و پتانسیل‌های مراکز علمی و دانشگاهی آن‌ها عنوان کرد و یادآور شد: کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل در این مسیر نهایت همکاری را با میزها و اتاق‌ها خواهند داشت تا تعاملات آتی با شناخت کافی شکل گیرد.

 



 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close