کد: 1287-357947      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۰ مرداد   تعداد بازدید : 364

بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با نهایی شدن اساسنامه طرح منتورینگ فرهنگی دانشجویان خارجی برگزار شد

بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با بررسی مسائل جاری معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و نهایی شدن اساسنامه طرح منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که یکشنبه 9 مرداد 1401 برگزار شد، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر سید رضا حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، دكتر محمود مطهرنیا، مدير امور هنري و فوق‌برنامه دانشگاه، دکتر کوثر اثنی عشری، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر الهه متوسلی، مشاور معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دهقان، رابط فرهنگی بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضور داشتند.
در آغاز زهرا سادات حسینی، کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گزارشی از جدیدترین فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد و گفت: طی ماه گذشته اولین مرحله مسابقه کتابخوانی "هنر شفاف اندیشیدن" برگزار شد.
وی با بیان اینکه انجمن دانشجویی دانشکده پزشکی نیز تشکیل و دکتر اثنی عشری و ساره فرحات، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه به عنوان مسئول و دبیر آن انتخاب شدند، تصریح کرد: انجمن مذکور در زمینه‌های ورزشی، آموزشی، پژوهشی و هنری فعالیت خواهد کرد و دانشجویان سایر رشته‌ها نیز امکان عضویت در آن را خواهند داشت.
حسینی از اعلام فراخوان طراحی پوستر حجاب توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و استقبال جمعی از دانشجویان در این باره خبر داد.
وی با بیان اینکه طی تیر ماه سال جاری جشن عید غدیر خم در خوابگاه‌های دانشجویان بین‌الملل برگزار شد، گفت: همچنین اردوی یک و نیم روزه شیرگاه تا آبشار زیولا ویژه دانشجویان دختر و پسر برپا شد و معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل در طرح ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان خارجی با نهاد رهبری دانشگاه مشارکت داشت.
کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل همچنین از تخصیص سالن‌های فوتسال به دانشجویان ایرانی، بین‌الملل و کارکنان پردیس بین‌الملل، مشارکت دو تیم فوتسال دانشجویان خارجی در جام رمضان دانشگاه، حضور تیم فوتسال دانشجویان بین‌المللی در مسابقات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران و شرکت دانشجویان خارجی دانشگاه در المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی سراسر کشور به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه تربیت‌بدنی این معاونت در یک ماه گذشته یاد کرد.
سپس دکتر متوسلی به تشریح طرح منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل و اقدامات انجام شده در راستای تدوین اساسنامه این طرح با رویکرد ارتقای کیفیت زندگی و شرایط تحصیلی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و آشنایی آن‌ها با تمدن غنی ایرانی- اسلامی پرداخت و گفت: در راستای تدوین این اساسنامه بررسی‌های جامعی صورت گرفته و از تمامی حوزه‌های فعال فرهنگی دانشگاه چون معاونت دانشجویی و فرهنگی و نهاد رهبری نظرخواهی شده و تلاش کردیم دغدغه‌های آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم.
مشاور معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل اضافه کرد: طی این طرح اساتید و اعضای هیأت‌علمی علاقه‌مند دانشگاه با هدف راهنمایی و حمایت تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بین‌الملل به عنوان منتور انتخاب خواهند شد.
وی افزود: اساسنامه طرح مذکور امروز با نظر و پیشنهادات اعضای کمیته اجرایی، نهایی خواهد شد.
دکتر آیتی نیز با اشاره به ارائه گزارشی از مسائل و دغدغه‌های دانشجویان توسط معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در نشست هیأت‌رئیسه، گفت: این گزارش نتایج قابل تأملی به همراه داشت که خروجی آن تصویب طرح منتورینگ فرهنگی دانشجویان به پیشنهاد ریاست محترم دانشگاه بود.
معاون بین‌الملل دانشگاه با ابراز خرسندی از پیشتاز بودن پردیس بین‌الملل در این راستا و نهایی شدن اساسنامه منتورینگ فرهنگی دانشجویان بین‌الملل، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آن تأکید کرد.
پس از آن اعضای کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل نظرات خود را مطرح و بر لزوم انتخاب اساتید علاقه‌مند به با ارتباط با دانشجویان خارجی و آَشنا با مسائل فرهنگی و اجتماعی آن‌ها، امکان حق انتخاب برای دانشجویان از میان منتورها، پیش‌بینی مشوق‌هایی برای اساتید فعال در این حوزه به ویژه در سیستم شعاع، ارزیابی دقیق فعالیت منتورها و گزارش‌گیری از آن‌ها و انتخاب فردی به عنوان مسئول اجرای طرح منتورینگ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تأکید کردند.
در ادامه، مسائل جاری معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل توسط دکتر اثنی عشری مطرح شد و وی تعامل نزدیک با معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را عاملی مؤثر در پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌ها عنوان کرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل بیان داشت: در همین راستا با همکاری نهاد رهبری درصدد برگزاری برنامه‌ای به مناسبت روز کارمند در اردوگاه الزهرا برای کارکنان معاونت و پردیس بین‌الملل هستیم.
سپس با بیان پیشنهادات حاضران، مقرر شد مراسم روز کارمند همراه با برنامه‌های فرهنگی متنوعی چون مسابقات ورزشی، سخنرانی چهره شاخص و نشست پرسش و پاسخ در شهریور ماه برگزار شود.
بخش بعدی این نشست به ارائه توضیحات رابط فرهنگی بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی (حامیم) ویژه دانشجویان بین‌الملل اختصاص یافت.
همچنین موضوع مشارکت دانشجویان بین‌الملل در برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مورد تأکید قرار گرفت و دکتر زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل از آمادگی این مدیریت برای تولید محتوا (فیلم، کلیپ و غیره) از برنامه‌های مناسبتی محرم خبر داد.
در این بخش موضوع پیاده‌روی اربعین و مشارکت دانشجویان بین‌الملل دانشگاه نیز مطرح و قرار شد به منظور صدور ویزای دانشجویان با سفارت عراق در تهران مذاکره و هماهنگی‌های لازم با معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل در خصوص مباحث آموزشی دانشجویان حاضر در این مراسم انجام شود.
در پایان دکتر آیتی برنامه‌ریزی برای ورود دانشجویان بین‌الملل جدید دانشگاه را ضروری دانست و از معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل خواست برنامه خود را طی نشست آتی ارائه کند.

 


 

 

 

 

خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close