کد: 1287-357957      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۱۵ مرداد   تعداد بازدید : 730

اعلام فراخوان بورسیه دانشگاه مک‌کواری استرالیا برای دانشجویان دکترا

معاونت بین‌الملل دانشگاه فراخوان بورسیه دانشگاه مک‌کواری استرالیا (Macquarie University) برای دانشجویان دکترا در قالب برنامه دکترای مشترک ترددی (Cotutelle) را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، پیرو همکاری معاونت بین‌الملل و دانشگاه مک‌کواری، دو دانشجوی دوره دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان گذراندن بخشی از تحقیقات پایان‌نامه خود به مدت حداقل 12 ماه را در این دانشگاه استرالیایی به دست آوردند.
دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به وب سایت و کسب اطلاعات لازم در خصوص این برنامه، با هماهنگی استاد راهنمای خود، استاد راهنمای دوم را از دانشگاه مک‌کواری انتخاب و در صورت موافقت هر دو استاد، درخواستشان را به معاونت بین‌الملل دانشکده مربوطه ارائه کنند.
آخرین فرصت ارسال درخواست 15 شهریور تعیین شده است ضمن اینکه تمامی هزینه‌ها توسط دانشگاه مقصد پرداخت می‌شود.
گفتنی است برنامه دکتری مشترک ترددی یا Cotutelle، این فرصت را برای دانشجویان حائز شرایط فراهم می‌کند تا بخشی از دوره تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌های پارتنر، به منظور دریافت دو مدرک از هر دو دانشگاه بگذرانند.
شرایط استفاده از دوره برای دانشجویان متقاضی:
الف) دانشجوی PhD by Course
•    در زمان اعزام به دانشگاه پارتنر، در مصاحبه و آزمون کتبی جامع دکتری قبول شده باشد. (انجام مکاتبات با دانشگاه پارتنر از ترم دوم تحصیلی دانشجو بلامانع است.)
•    دارای معدل حداقل 17/00 باشد.
•    دارای حداقل یک مقاله چاپ شده در یک مجله علمی معتبر و نمایه شده در PubMed و یا ISI باشد.
•    دارای نمره کل 6.5 در آزمون آیلتس (نمره 6 در هر مهارت) و یا نمره 83 در آزمون TOEFL iBT باشد.
ب) دانشجوی PhD by Research
•    حداقل دو مقاله چاپ شده در ژورنالهای معتبر به عنوان نویسنده اول یا مسئول داشته باشد. این مقالات می بایست در PubMed و یا ISI نمایه شده باشند.
•    واحدهای اجباری اولیه (18 واحد) را گذرانده باشد.
•    دارای نمره کل 6.5 در آزمون آیلتس (نمره 6 در هر مهارت) و یا نمره 83 در آزمون TOEFL iBT باشد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با سرکار خانم ملیحه علاءالدینی، کارشناس روابط بین‌الملل با شماره 88800332 تماس حاصل کنند.



 

نظر شما :
captcha
Close