کد: 1287-357967      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ شنبه ۲۲ مرداد   تعداد بازدید : 458

مدرسه تابستانی علوم پزشکی کاربردی ویژه دانشجویان دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه آغاز شد

مدرسه تابستانی علوم پزشکی کاربردی ویژه دانشجویان دانشگاه سلیمان دمیرل با همکاری مدیریت توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، معاونت بین‌الملل دانشکده پزشکی و میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ترکیه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این مدرسه تابستانی در راستای عملیاتی سازی تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سلیمان دمیرل ترکیه و در قالب یک برنامه مشترک تبادل دانشجو از شنبه 22 مرداد 1401 آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به شرکت تعدادی از دانشجویان رشته پزشکی عمومی دانشگاه سلیمان دمیرل در مدرسه تابستانی علوم پزشکی کاربردی، تصریح کرد: این برنامه به دنبال ترسیم نقشه راه همکاری دو دانشگاه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت و در فصل زمستان، دانشگاه سلیمان دمیرل، میزبان دانشجویانی از دانشگاه ما خواهد بود.
دکتر زرگران افزود: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، بیمارستان‌های شریعتی، فارابی، مرکز طبی کودکان و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم میزبان این دانشجویان است.
مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور ترکیه سرفصل‌های آموزشی این دوره را شامل مباحثی در حوزه‌های بیهوشی، چشم‌پزشکی، داخلی، کودکان و غدد و متابولیسم عنوان کرد.
وی هدف اصلی از برپایی مدرسه تابستانی علوم پزشکی کاربردی را توسعه همکاری‌های علمی و آکادمیک با این دانشگاه ترکیه‌ای دانست و اظهار داشت: این در حالی است که خرداد ماه سال جاری کنگره بین‌المللی خدمات سلامت با مشارکت دو دانشگاه در اسپارتای ترکیه برگزار شد.
دکتر زرگران با تأکید بر اینکه مدارس و دوره‌های تابستانی دانشگاه آماده پذیرش دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر جهان هستند، تصریح کرد: این برنامه‌ها فرصت بسیار مناسبی را در اختیار متقاضیان و دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد که تجاربی متفاوت از زندگی در محیطی جدید را کسب کنند و با فرهنگ غنی کشورمان در مدت زمان کوتاهی آشنا شوند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در این مدرسه تابستانی با پایان دوره ضمن آشنایی با حوزه علوم پزشکی در ایران، Certificate دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را دریافت خواهند کرد.


 

 

خبر: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close