کد: 1287-357975      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۱ مرداد   تعداد بازدید : 520

انتخاب دکتر محمد بیگلری به عنوان مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور فرانسه

نشست انتخاب مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور فرانسه با حضور دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و اعضای اتاق فکر این میز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 26 مرداد 1401 برگزار شد، دکتر فرزاد فاتحی، عضو هیأت‌علمی گروه بیماری‌های مغز و اعصاب دانشکده پزشکی و مسئول پیشین میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور فرانسه، دکتر کاظم زنده دل، معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان، دکتر اکرم پورشمس، معاون پژوهشی پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد، دکتر محمدحسین نبیان، عضو هیأت‌علمی گروه ارتوپدی دانشکده پزشکی، دکتر نیایش محبی، معاون بین‌الملل دانشکده داروسازی، دکتر سمیرا درخشان، عضو هیأت‌علمی گروه آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی، دکتر میترا قریب، عضو هیأت‌علمی گروه یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی دانشکده مجازی، دکتر محمد بیگلری، عضو هیأت‌علمی گروه داخلی دانشکده پزشکی و جمعی از کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه نیز حضور داشتند.
در آغاز، دکتر نکوفر در خصوص تاریخچه تشکیل میزها و اتاق‌های همکاری علمی دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه ضمن قدردانی از زحمات دکتر فرزاد فاتحی، مسئول پیشین میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور فرانسه به تشریح فعالیت‌های سه سال گذشته این میز پرداخت.
وی با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر کشور فرانسه، شناخت هر چه بیشتر زیرساخت‌های علمی و دانشگاه‌ها و مراکز علمی این کشور به منظور گسترش ارتباطات و نفوذ علمی مؤثر را ضروری دانست.
دکتر نکوفر همچنین برخی از تعاملات انجام شده و مدل‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی فرانسه را تشریح و بر برنامه‌ریزی منسجم برای همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی این کشور از طریق برگزاری مجموعه نشست‌های تخصصی علمی بین‌المللی به صورت آنلاین، ایجاد بستر شرکت اساتید و دانشجویان دکترا در دوره‌های فرصت مطالعاتی، اجرای برنامه‌های تبادل استاد و دانشجو، تشکیل شبکه ارتباطی با فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه‌های فرانسه برای استفاده از ظرفیت سفرهای آموزشی و تبادلات و تعاملات علمی و فرهنگی میان دو کشور، برگزاری پروژه‌های مشترک Dual and Joint Degree Programs و تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تأکید کرد.
سپس دکتر فاتحی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور فرانسه بیان کرد.
در ادامه اعضای هیأت‌علمی حاضر به ارائه برنامه‌های عملیاتی خود با رویکرد همکاریهای علمی با دانشگاه‌های فرانسه پرداختند و پس از رأی‌گیری، دکتر محمد بیگلری به عنوان مسئول جدید میز فرانسه انتخاب شد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه در پایان ضمن تشکر از برنامه‌های ارائه شده، سایر اساتید حاضر در جلسه را به عنوان اعضای اتاق فکر این میز همکاری معرفی کرد.
دکتر نکوفر استراتژی پیش روی میزها و اتاق‌های همکاری را مطالعه جدی در خصوص کشورها و پتانسیل‌های مراکز علمی و دانشگاهی آن‌ها دانست و یادآور شد: کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل در این مسیر نهایت همکاری را با میزها و اتاق‌ها خواهند داشت تا تعاملات آتی با شناخت کافی شکل گیرد.
در همین راستا ملیحه علاءالدینی، کارشناس روابط بین‌الملل به عنوان عضو اتاق فکر و دبیر اجرایی میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور فرانسه معرفی شد.

 

نظر شما :
captcha
Close