کد: 1287-357999      تاریخ ایجاد: ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۴ شهريور   تعداد بازدید : 427

دکتر محمدکاظم بخشنده مسئول جدید میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ژاپن شد

با رویکرد گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌ها و مراکز علمی ژاپن، نشست همفکری و انتخاب مسئول جدید میز همکاری‌های علمی این کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که شنبه 12 شهریور 1401 به صورت حضوری و غیر حضوری به میزبانی معاونت بین‌الملل برگزار شد، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر محسن ویژه، عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات مادر، نوزاد و جنین و مسئول پیشین میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور ژاپن، دکتر محسن قدمی، مدیر گروه ژنتیک پزشکی دانشکده پزشکی، دکتر عادل مظلومی، عضو هیأت‌علمی دانشکده بهداشت، دکتر محمدکاظم بخشنده، عضو هیأت‌علمی بیمارستان بهارلو و جمعی از کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل شرکت داشتند.
در آغاز، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، ضمن قدردانی از فعالیت‌های دکتر ویژه در دوره مسئولیت میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور ژاپن، توضیحاتی در خصوص چگونگی گسترش تعامل با دانشگاه‌های این کشور ارائه کرد.
دکتر نکوفر همچنین خواستار فعالیت‌های بیشتر در این زمینه براساس پتانسیل‌های موجود در دانشگاه شد.
سپس انصاری پور، کارشناس مسئول روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل، به تشریح مدل‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی ژاپن چون تشکیل شبکه ارتباطی با فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه‌های این کشور برای استفاده از ظرفیت سفرهای آموزشی و تبادلات و تعاملات علمی و فرهنگی میان دو کشور، عقد قراردادهای مدرک دوگانه در دوره‌های دکترا (برنامه دکترای مشترک ترددی)، تعریف پروژه‌های مشترک Dual PhD Degree Programs، تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و تجاری و عملی سازی نتایج تحقیقاتی(تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و تبدیل علم به فناوری در راستای حل مشکلات جامعه) پرداخت.
وی همچنین بر برنامه‌ریزی برای همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های مطرح ژاپن از طریق برگزاری مجموعه نشست‌‌های تخصصی علمی بین‌المللی به صورت آنلاین، ایجاد بستر شرکت اساتید و دانشجویان دکترا در دوره‌های فرصت مطالعاتی و برقراری ارتباط با ایران غیرمقیم در این کشور نیز تأکید کرد.
در ادامه دکتر ویژه گزارش فعالیت‌های سه سال گذشته میز همکاری‌های علمی ژاپن را ارائه کرد.
همچنین دیگر اعضای هیأت‌علمی حاضر نیز برنامه عملیاتی خود برای برقراری تعاملات علمی با دانشگاه‌های ژاپن را تشریح کردند و در نهایت دکتر بخشنده، به عنوان مسئول جدید این میز همکاری به مدت دو سال انتخاب شد.
در خاتمه مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، رویا انصاری پور را به عنوان دبیر میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ژاپن معرفی کرد.

 



 

 

 

تنظیم خبر و عکس: مهناز وحیدی

نظر شما :
captcha
Close